Ocena wątku:
TDI - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym psotoju itp.
27-03-2013, 12:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2013 10:29 przez daneczek76.)
Post: #1
silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
koledzy po wymianie silnika z AUY na ASZ z pompkami z AUY, kopci na niebiesko !! Moc ok ale przy przyspieszaniu podaje niebieską chmurę, no i spalanie pokazuje wysokie, przy spokojnej jeździe około 9l/100km. Co to może być ??
Reklama

27-03-2013, 13:40
Post: #2
RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami?
uszczelniacze na pompkach dobrze zalozone ? bo wyglada to ze cos oliwy spala. Stad niebieska chmurka. A powiedz jeszcze czy tylko na zimnym czy na rozgrzanym tez.



Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu Big Grin
27-03-2013, 21:17
Post: #3
RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami?
kopci tylko jak jest zimny , na rozgrzanym już nie. Uszczelniacze były zakładane nowe ale ze 3x wyciągałem już te pompki.
28-03-2013, 10:30
Post: #4
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
sgaVAN proszę ładnie nie zakładaj tematów gdzie popadnie, oddzielam i zakładam nowy temat.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
28-03-2013, 13:34
Post: #5
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
jak się pompki wymienia nie trzeba programu w ecu robić - wydaje mi się że będą inne mapki ?



sharan 1.9 tdi 2004r.
mercedes c sport coupe 2.2cdi last edition
28-03-2013, 18:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2013 18:30 przez wesol.)
Post: #6
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
pompki ma od AUY, ecm od AUY. Tylko slupek jest od ASZ/ARL co kompletnie nie ma tu znaczenia. Niczym sie nie roznia poza innym skladem chemicznym stali uzytej do jego zrobienia co skutkuje wieksza wytrzymaloscia na przeciazenia. Slupek od ASZ/ARL wytrzyma pod 400 koni a moze i wiecej a slupek od AUY/AJM i pokrewnych w okolice 300-350 koni.

Problem lezy gdzies w rozrzadzie, ustawieniu walka rozrządu itp.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
28-03-2013, 18:33
Post: #7
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
Wesol: a walek rozrzadu od ASZ ma te same krzywki do pompek co AUY?



Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu Big Grin
28-03-2013, 19:36
Post: #8
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
tak. Juz pisalem ze to sa te same silniki. Nie ma miedz nimi roznicy. Doszukujecie sie niewaidomo czego. Moc sie bierze z podlania paliwem i podpompowania powietrza wiec reszta tu nie ma nic do tego. W dieslu nie ma czegos takiego jak w benzynowcach ze sie daje ostre walki. Tu krzywka dusi i tak na zawór tak dlugo ze prawie sie zawory spotykaja z tlokiem. Wazne jest bardzo zgranie walu korbowego z walkiem rozrzadu. W benzynie mozna nawet przestawic o jedne zabek i mozes znie poczuc zbytnio roznicy. W dieslu przestawienie nawet o ćwierc zeba powoduje duza roznice. Jedne zabek to juz masakra. Pamietaj ze na kole od walka rozrzadu masz fasolki i nalezy rozrzad skladac zgodnie ze sztuka. Nie robisz tego jak potrzeba to potem moga byc takie oto skutki. Nie wiem co u ciebie i jak było robione wiec mozemy jedynie gdybac.
Dla mie to ty i tak jest za duzo mowione ze silnik ASZ. TO nie jest ASZ bo asz ma inne pompki inne turbo, inne mapy w ECM. A reszta ta sama. Zalozenie słupka nawet od BPX; nie ma tu kompletnie znaczenia tak samo mozna zalozyc słupek od ATD i tez ma chodzić.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
28-03-2013, 21:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2013 21:11 przez raventes.)
Post: #9
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
wesol skłaniasz się ku złemu ustawieniu rozrządu, ale czy gdyby problem był z rozrządem to nie występowałby cały czas, a nie tylko do chwili nagrzania silnika? Poza tym czy wtedy auto nie miałoby "" ograniczonej "" mocy?

sgaVAN ile Twoje auto gubi oliwy na tysiąc km?
28-03-2013, 22:17
Post: #10
RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY
Zalezy w ktora strone moze byc przestawiony i ile. Nie wiemy tez czy pompki tez byly wmontowane i ustawione wg procedury. Mamay ze tak powiem niewiele informacji jak to bylo wszystko przekladane i robione.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 153 17-03-2024 17:06
Ostatni post: Stefano
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,418 12-04-2023 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,566 02-01-2022 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,679 22-11-2021 11:17
Ostatni post: krokodyl901
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,413 28-05-2020 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,328 23-05-2020 22:51
Ostatni post: trzewik
  Brzęczy przy obrotach element07 25 7,302 16-12-2019 11:44
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Słabo pali po dłuższym trzymaniu na zaplonie Niemago 0 705 12-08-2019 18:02
Ostatni post: Niemago
  Przy doładowaniu metaliczny świst wiciogda 1 1,140 31-05-2019 13:02
Ostatni post: krokodyl901
Sad 1.9 TDI 115KM - brak mocy przy niższych obrotach auto24auto 34 18,220 08-11-2018 15:18
Ostatni post: rysiekr

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name