Ocena wątku:
Problem z uruchomieniem gdy ciepły silnik
09-11-2010, 09:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014 02:19 przez smok_wawelski.)
Post: #1
TDI - ciężko odpala gdy ciepły
kOLEDZY

powstał u mnie problem odpalania Szatika na ciepłym silniku

zastanawiałem się nad lekarstwem - propozycje były różne
- korekcja map startowuych (generalnie tylko u tunerów albo tych co sie na tym znają
- wymiana pompy bo pada
i inne mniej w/g mnie rozsądne

czytałem czytałem i na elektrodzie znalazłem posta który do mnie przemówił
Pozwolę sobie zamieści cytat dla potomnych
jeszcze mam problem nieogarnięty ale skłaniam sie do korekcji map

chyba że ktoś z Was będzie miał lepszy pomysł - podyskutujmy

Myślę że to dobry dział i fajna porada
a oto i cytat
ainal napisał(a):
vol napisał(a):Napisze ktoś konkretnie w jednym poście (mam na myśli zaawansowanego mechanika) jak zrobić aby ciepły silnik TDI (AGR czy jaki kolwiek inny) zapalił na 'dotyk' (jak w temacie) a nie 6 storn o tym a może to, a może tamto. Napewno wszyscy będą zadowoleni.

1. Najlepiej i najskuteczniej - korekcja dawki rozruchowej, nie chodzi o większą ilość ale o obroty przy jakich zaczyna podawać paliwo. Normalnie przy silniku pow 70stopni nie podaje nic aż do momentu gdy rozrusznik osiągnie 250rpm.
- zaleta: Problem nigdy nie powróci, zapala lepiej niż nowy
- wada: niewykonalne przez osobę która nie zna podstaw programowania pamięci/procesorów, nie dysponuje bardzo drogim programem do przeliczania chks i edycji map (często kilkukrotnie droższe niż nasze stare tdi), a w niektórych przypadkach (przed 2000rokiem) dodatkowo nie posiada zdolności operowania sprzętem do lutowania powierzchniowego na otwartym ECU. Ludziom często robi się pkt2 a kasuje za pkt1 taka prawda, taki kraj. Nie zrobi tego żaden serwis, 99% mechaników a praktycznie tylko i wyłącznie chiptunerzy.

2. Ten sposób (jak wszystkie kolejne zresztą) to tylko półśrodek, kanał 05 i ustaw dawkę rozruchową na max. To co prawda nie spowoduje przestawienia progu obrotów od których pompa podaję rozruchową dawkę ale jedynie częściowo wspomoże "dead zone" i zwiększy max start IQ. Często pomaga ale tylko doraźnie a jak rozrusznik i akku słaby to problem powróci szybko jak bumerang. Potem patrz pkt 1
- wada: pomaga ale nie z takim efektem jak sposób 1

3. Regeneracja rozrusznika i nowy akumulator
- wada: większy koszt niż sposób 1, problem powróci

4. Regeneracja pompy
- wada: większy koszt niż sposób 1, rozbieranie samochodu, przy okazji rozrząd - problem powróci

5. Przekodowanie silnika na skrzynię automatyczną - największa głupota jaką można tylko zrobić
- wada: pojeździcie zobaczycie :-)

Inne metody tzn przełączniki, przekaźniki i inne wynalazki typ odłączanie czujnika temp to zwykłe druciarstwo i ja bym się wstydził komuś tak auto zrobić albo takim autem jeździć. Panowie nie róbcie obciachu. Poza tym nawet jak auto gorące to po takim starcie świece Wam chwile grzeją podczas jazdy mimo podłączenia czujnika z powrotem. Nie wierzycie? Sprawdźcie vagiem.



Reklama

09-11-2010, 18:52
Post: #2
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
09-11-2010, 21:45
Post: #3
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Witam
Brawo niebieski91 za znalezisko. Bardzo interesujące.
Mam zamiar bliżej zapoznać się z tematem korekcji map startowych.
Mam bardzo podobny problem, mianowicie jak silnik jest zimny odpala na dotyk, no może na 1,5 dotyku, lecz gdy jest ciepły - zapala na 3 dotyki i wydaje sygnał dźwiękowy - jedno "pip".

pozdrawiam



Piszę poprawnie po Polsku.
10-11-2010, 00:13
Post: #4
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
10-11-2010, 01:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2010 01:52 przez niebieski91.)
Post: #5
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
(10-11-2010 00:13)stealthman napisał(a):  Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
kolego uważam że się mylisz

korekcja dawki rozrucHowej poprzez vag to tylko kosmetyka - to taki sam zamiennik jak oszukanie komputera opornikiem rezystorem czy innym odcięciem czujnika temperatury - skutek wieksze zużycie paliwa i powrcający jak bumerang problem rozruchu
ingerencja w mapy jest własciwym posunieciem bo dawka rozruchowa z vag-a to tak jakbys chciał żeby Twój aku był lepiej naładowany i dlatego dasz wiekszy prąd z alternatora - zadziała ale na chwile - potem sie zes..........ra
Tak uważam po lektUrze różnych for i różnych specjalistów
ALE TO MOJE ZDANIE JEST

mnie przekonuja argumenty z zamieszczonego cytatu a dlaczego to polecam lekture tematu z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic288120-0.html
(09-11-2010 21:45)agaikarol napisał(a):  Witam
Brawo niebieski91 za znalezisko. Bardzo interesujące.
Mam zamiar bliżej zapoznać się z tematem korekcji map startowych.
Mam bardzo podobny problem, mianowicie jak silnik jest zimny odpala na dotyk, no może na 1,5 dotyku, lecz gdy jest ciepły - zapala na 3 dotyki i wydaje sygnał dźwiękowy - jedno "pip".
pozdrawiam
w całym temacie wyczytałęm na czym polega problem i jak sie ma zużycie podzespołów (pompy) do programu w kompie - nie dotyczy to jednak wszystkich silników bo w niektórych program nadążał a w innych nie



10-11-2010, 18:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2010 18:29 przez Jabol.)
Post: #6
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Nie wymieniałeś może rozrządu? i po wymianie może zaczoł cieżko palić?
Wtedy bym stawiał na 99% na złe ustawienie kąta wtrysku paliwa,przy wymianie paska może się przestawić.
Przy złym ustawieniu kąta wtrysku silnik jest trochę głośniejszy bardziej klekocze.
Sprawdzić to możesz vag-iem
Dałeś mi do myślenia siedze i się zastanawiam.
wpadł mi do głowy jeden prosty patent jak można sprawdzić czy nie padła ci pompa,jak będziesz miał już ciepły silnik weż w butelkę 1,5-2L zimnej wody polej pompę i jak ci od razu zapali to wtedy płacz i płać za regeneracje pompy.



SHARAN 1.9 TDI 110KM 1998r


http://images.chomikuj.pl/button/Jabol2.0.gif[/IMG][/URL]

http://www.ekobris.pl Sprzątanie biur,hal,osiedli Warszawa
12-11-2010, 18:48
Post: #7
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
niebieski91 owszem zgodzę się z tobą co do map. Ingerując w nie masz większe pole do popisu ale Vagiem może zrobić korektę za darmo i sprawdzić czy to na pewno pompa. Tylko o to mi chodziło. A co do alternatora to nie masz racji, bo Vagiem nie wpłyniesz na prąd wzbudzenia prądnicy. Fajna lektura Big Grin
13-11-2010, 01:59
Post: #8
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
musiałeś mnie źle zrozumieć - nic nie pisałem o wpływaniu vag-iem na prąd tylko podałem jako przykład pseudo rozwiązanie
znaczy sie chgodziło o to ze podnoszenie dawki paliwa vag-iem to to samo co ładowanie aku większym prądem ale moze niejasno sie wyraziółem -
chodziło po prostu o chwilowe rozwiązanie nie rozwiązujace problemu lecz tylko na chswile niwelujące objawy



16-11-2010, 19:04
Post: #9
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
niebieski91 i co wykombinowałeś ?



SHARAN 1.9 TDI 110KM 1998r


http://images.chomikuj.pl/button/Jabol2.0.gif[/IMG][/URL]

http://www.ekobris.pl Sprzątanie biur,hal,osiedli Warszawa
16-11-2010, 23:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2010 23:40 przez niebieski91.)
Post: #10
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
autko ma ponad 10 latek więc dla świętego spokoju jutro chyba albo na dniach chce zabrać sie za rozrusznik - nie zaszkodzi a przynajmniej
"nie skonczy" mi sie nagle

jak to nie pomoże to chyba tylko mapy zostana ale jeszcze zasięgam porad tunerów







Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z odpalaniem sarkrz 9 207 17-04-2024 23:19
Ostatni post: Niemago
Exclamation Problem z Skrzynią Automatyczną Shazam 1 140 20-01-2024 20:22
Ostatni post: Łukasz12502
  problem z pierwszym rozruchem bastti 5 879 06-06-2023 09:46
Ostatni post: bastti
  sharan 1.9 ayu problem z biegami Piteros1 12 1,875 13-05-2023 17:24
Ostatni post: buba
  Problem z uruchomieniem po kilku godzinnym postoju 1,9 ASZ Tomek Westfalia 3 887 29-08-2022 18:46
Ostatni post: wesol
  Silnik 2,0 tdi BRT akcja serwisowa 13D8 peters77 8 3,977 01-07-2021 18:03
Ostatni post: peters77
  silnik BXE przeładowanie junak1956 4 1,166 21-05-2021 05:57
Ostatni post: wesol
  Układ chłodzenia - problem Gawel9 6 5,451 16-05-2021 00:46
Ostatni post: Piter1028
  Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM ukciak 34 8,255 28-12-2020 10:52
Ostatni post: wesol
  Problem z mocą marcin_j23 7 2,068 16-08-2020 13:43
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name