Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Problem z uruchomieniem gdy ciepły silnik
|
09-11-2010, 09:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-12-2014 02:19 przez smok_wawelski.)
Post: #1
|
|||
|
|||
TDI - ciężko odpala gdy ciepły
kOLEDZY
powstał u mnie problem odpalania Szatika na ciepłym silniku zastanawiałem się nad lekarstwem - propozycje były różne - korekcja map startowuych (generalnie tylko u tunerów albo tych co sie na tym znają - wymiana pompy bo pada i inne mniej w/g mnie rozsądne czytałem czytałem i na elektrodzie znalazłem posta który do mnie przemówił Pozwolę sobie zamieści cytat dla potomnych jeszcze mam problem nieogarnięty ale skłaniam sie do korekcji map chyba że ktoś z Was będzie miał lepszy pomysł - podyskutujmy Myślę że to dobry dział i fajna porada a oto i cytat ainal napisał(a):vol napisał(a):Napisze ktoś konkretnie w jednym poście (mam na myśli zaawansowanego mechanika) jak zrobić aby ciepły silnik TDI (AGR czy jaki kolwiek inny) zapalił na 'dotyk' (jak w temacie) a nie 6 storn o tym a może to, a może tamto. Napewno wszyscy będą zadowoleni. |
|||
Reklama
|
|||
|
09-11-2010, 18:52
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
|
|||
09-11-2010, 21:45
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Witam
Brawo niebieski91 za znalezisko. Bardzo interesujące. Mam zamiar bliżej zapoznać się z tematem korekcji map startowych. Mam bardzo podobny problem, mianowicie jak silnik jest zimny odpala na dotyk, no może na 1,5 dotyku, lecz gdy jest ciepły - zapala na 3 dotyki i wydaje sygnał dźwiękowy - jedno "pip". pozdrawiam |
|||
10-11-2010, 00:13
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
|
|||
10-11-2010, 01:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2010 01:52 przez niebieski91.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
(10-11-2010 00:13)stealthman napisał(a): Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.kolego uważam że się mylisz korekcja dawki rozrucHowej poprzez vag to tylko kosmetyka - to taki sam zamiennik jak oszukanie komputera opornikiem rezystorem czy innym odcięciem czujnika temperatury - skutek wieksze zużycie paliwa i powrcający jak bumerang problem rozruchu ingerencja w mapy jest własciwym posunieciem bo dawka rozruchowa z vag-a to tak jakbys chciał żeby Twój aku był lepiej naładowany i dlatego dasz wiekszy prąd z alternatora - zadziała ale na chwile - potem sie zes..........ra Tak uważam po lektUrze różnych for i różnych specjalistów ALE TO MOJE ZDANIE JEST mnie przekonuja argumenty z zamieszczonego cytatu a dlaczego to polecam lekture tematu z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic288120-0.html (09-11-2010 21:45)agaikarol napisał(a): Witamw całym temacie wyczytałęm na czym polega problem i jak sie ma zużycie podzespołów (pompy) do programu w kompie - nie dotyczy to jednak wszystkich silników bo w niektórych program nadążał a w innych nie |
|||
10-11-2010, 18:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-11-2010 18:29 przez Jabol.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
Nie wymieniałeś może rozrządu? i po wymianie może zaczoł cieżko palić?
Wtedy bym stawiał na 99% na złe ustawienie kąta wtrysku paliwa,przy wymianie paska może się przestawić. Przy złym ustawieniu kąta wtrysku silnik jest trochę głośniejszy bardziej klekocze. Sprawdzić to możesz vag-iem Dałeś mi do myślenia siedze i się zastanawiam. wpadł mi do głowy jeden prosty patent jak można sprawdzić czy nie padła ci pompa,jak będziesz miał już ciepły silnik weż w butelkę 1,5-2L zimnej wody polej pompę i jak ci od razu zapali to wtedy płacz i płać za regeneracje pompy. |
|||
12-11-2010, 18:48
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
niebieski91 owszem zgodzę się z tobą co do map. Ingerując w nie masz większe pole do popisu ale Vagiem może zrobić korektę za darmo i sprawdzić czy to na pewno pompa. Tylko o to mi chodziło. A co do alternatora to nie masz racji, bo Vagiem nie wpłyniesz na prąd wzbudzenia prądnicy. Fajna lektura
|
|||
13-11-2010, 01:59
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
musiałeś mnie źle zrozumieć - nic nie pisałem o wpływaniu vag-iem na prąd tylko podałem jako przykład pseudo rozwiązanie
znaczy sie chgodziło o to ze podnoszenie dawki paliwa vag-iem to to samo co ładowanie aku większym prądem ale moze niejasno sie wyraziółem - chodziło po prostu o chwilowe rozwiązanie nie rozwiązujace problemu lecz tylko na chswile niwelujące objawy |
|||
16-11-2010, 19:04
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
niebieski91 i co wykombinowałeś ?
|
|||
16-11-2010, 23:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2010 23:40 przez niebieski91.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: CIĘŻKO ODPALA CIEPŁY TDI
autko ma ponad 10 latek więc dla świętego spokoju jutro chyba albo na dniach chce zabrać sie za rozrusznik - nie zaszkodzi a przynajmniej
"nie skonczy" mi sie nagle jak to nie pomoże to chyba tylko mapy zostana ale jeszcze zasięgam porad tunerów |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
problem z odpalaniem | sarkrz | 9 | 207 |
17-04-2024 23:19 Ostatni post: Niemago |
|
Problem z Skrzynią Automatyczną | Shazam | 1 | 140 |
20-01-2024 20:22 Ostatni post: Łukasz12502 |
|
problem z pierwszym rozruchem | bastti | 5 | 879 |
06-06-2023 09:46 Ostatni post: bastti |
|
sharan 1.9 ayu problem z biegami | Piteros1 | 12 | 1,875 |
13-05-2023 17:24 Ostatni post: buba |
|
Problem z uruchomieniem po kilku godzinnym postoju 1,9 ASZ | Tomek Westfalia | 3 | 887 |
29-08-2022 18:46 Ostatni post: wesol |
|
Silnik 2,0 tdi BRT akcja serwisowa 13D8 | peters77 | 8 | 3,977 |
01-07-2021 18:03 Ostatni post: peters77 |
|
silnik BXE przeładowanie | junak1956 | 4 | 1,166 |
21-05-2021 05:57 Ostatni post: wesol |
|
Układ chłodzenia - problem | Gawel9 | 6 | 5,451 |
16-05-2021 00:46 Ostatni post: Piter1028 |
|
Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM | ukciak | 34 | 8,255 |
28-12-2020 10:52 Ostatni post: wesol |
|
Problem z mocą | marcin_j23 | 7 | 2,068 |
16-08-2020 13:43 Ostatni post: wesol |