Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
zakłócenia CB - przyczyny - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: CAR AUDIO -- CB-RADIO -- NAWIGACJE (http://www.vw-sharan.pl/forum/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Dział: CB radio (http://www.vw-sharan.pl/forum/forumdisplay.php?fid=27)
+--- Wątek: zakłócenia CB - przyczyny (/showthread.php?tid=300)

Strony: 1 2


zakłócenia CB - przyczyny - sharanista - 21-02-2011

Przyczyny zakłóceń CB w naszych autach to objawy ukrytych usterek:
ALTERNATOR:
kończący się alternator może być przyczyną zakłóceń słyszalnych w głośniku CB, dźwięk jest jednostajny, ale zmienia się w zależności od obrotów silnika.
UKŁAD ZASILANIA:
podobne objawy jak wyżej powoduje zużyta pompa paliwa, obok pompy poważnym źródłem zakłóceń są wtryskiwacze.
PRZETWORNICE KSENONÓW:
tanie zestawy ksenonowe nie tylko są nielegalne, lecz także mogą zakłócać prace elektroniki w naszym aucie. Źródło problemu tkwi zwykle w wadliwych, źle ekranowanych przetwornicach napięcia.
INSTALACJE GAZOWE:
podczas montażu instalacji gazowej często uszkadzane są oryginalne ekranowania instalacji. Również sterowane elektromagnetyczne wtryskiwacze gazu bardzo często emitują zakłócenia słyszalne w radio.
UKŁAD ZAPŁONOWY:
CB demaskuje wszelkie niedoskonałości układu zapłonowego. Jeżeli w radio słychać trzaski i terkotanie o częstotliwości zmieniającej się w zależności od obrotów, należy sprawdzić przewody, świece, rozdzielacz i cewki.

Dobre radia mają zwykle wbudowane filtry przeciwzakłóceniowe. Jeżeli w naszym CB tego nie zamontowano, to zawsze można ten brak uzupełnić , stosując filtr zewnętrzny zakładany na przewody zasilające urządzenia.
   


RE: zakłócenia CB - przyczyny - kotlet - 09-11-2011

taki filtr nic nie daje . Chcesz mieć ciszę w aucie - poszukaj radia wykonanego metoda przewlekana


RE: zakłócenia CB - przyczyny - Jabol - 09-11-2011

Przeciw zakłucenią dobrym rozwiązaniem jest równiez pierścień ferrytowy.
Przeciwzakłóceniowy toroidalny pierścień ferrytowy. Filtruję zakłócenia impulsowe - pochodzące z regulatorów, silników , aparatów zapłonowych.





RE: zakłócenia CB - przyczyny - pablicito - 12-01-2012

Wydaje mi się, że jest jeszcze jedna istotna, choć dość pośrednia, przyczyna zakłóceń - a mianowicie jakość radia CB.
Ja swojego Walkera używałem w trzech pojazdach (dwóch Galaxy i jednym C-Maxie) i nigdy nie miałem najmniejszych problemów z żadnymi zakłóceniami.
Miałem za to, że tak się wyrażę, przypadek odwrotny. Ponieważ w C-Maxie używałem do Walkera Triflexa, spece od CB zainstalowali mi dopałkę, coby polepszyć zasięg. Tego efektu raczej nie zauważyłem, ale po przełozeniu całego zestawu (tylko z Alanem 9 zamiast Triflexa) stwierdziłem, że włączone CB zakłóca mi działanie domontowanych czujników cofania. Po wywaleniu dopałki wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam


RE: zakłócenia CB - przyczyny - daneczek76 - 13-01-2012

Ważna jest tez dobra masa radia jak i anteny dobra masa to dobre osiągi i mniej zakłóceń. .


RE: zakłócenia CB - przyczyny - Rakus - 13-01-2012

U mnie zakłócenia generują podnośnik szyb, przy opuszczaniu lub podnoszeniu.


RE: zakłócenia CB - przyczyny - Kacperiusz - 14-01-2012

Mam pytanie, aktualnie mam podłączone CB radio pod gniazdo zapalniczki - radio CB można włączyć kiedy włączy się światła pozycyjne. Podczepiałem CB radio prosto pod akumulator używając dwa razy dwóch różnych kabli - i niestety po odpaleniu samochodu z klimatyzacją w CB słychać szumy.
Można coś na to poradzić ?
Radio to Uniden 520 xl


RE: zakłócenia CB - przyczyny - Sigma_74 - 14-01-2012

no mam to samo ;( jak klima nie działą jest idealnie, jak włączę klimę to troszkę ale troszkę nieraz słychać szum , mam również od aku pociagniety kabel zasilający.


RE: zakłócenia CB - przyczyny - Jabol - 14-01-2012

Przeczytajcie to co napisałem kilka postów wyżej o pierścieniach ferrytowych, zostało sprawdzone w fordzie tranzicie podobne problemy jak w waszych przypadkach.

(09-11-2011, 19:17)Jabol napisał(a): Przeciw zakłucenią dobrym rozwiązaniem jest równiez pierścień ferrytowy.
Przeciwzakłóceniowy toroidalny pierścień ferrytowy. Filtruję zakłócenia impulsowe - pochodzące z regulatorów, silników , aparatów zapłonowych.




RE: zakłócenia CB - przyczyny - Kacperiusz - 15-01-2012

oooo dzięki za radę na pewno skorzystam, ale mam pytanie.
Jaki dokładnie pierścień zamontować ? Ile razy owinąć kabel ? Czy spróbować na jakimś małym pierścieniu - drogą prób i błędów sprawdzać ile razy owijać kabel do okoła pierścienia, lub zamontować coś takiego -> http://allegro.pl/filtr-rdzen-ferrytowy-przeciwzakloceniowy-6-9mm-i2028274561.html