STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Instalacja gazowa LPG (/forumdisplay.php?fid=18) +--- Wątek: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help (/showthread.php?tid=2454) |
STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - krzysiacz - 29-10-2012 13:24 Witam. Jestem posiadaczem VW Sharana z 2001 roku 2.0 B w automacie. Samochodzik sprowadzony osobiście. Wszystko w nim gra oprócz spalania benzyny ( krótkie trasy + centrum = 18-20 litrów). Wiec skoro można jeździć taniej to czemu nie LPG. Do wyboru dwie możliwości: 1. Lokalny gazownik z polecenia dobrego kolegi, dojazd 2 km, ściąga kolektor ssący do wiercenia, zezwala na mój udział w procesie montażu. Oferuje: Pakiet BRC Sequent 24, reduktor BRC, Wtryski BRC Butla pod spodem 53 litry. 2. Auto-Flesz Lubicz Górny - opinie z forum LPG dojazd 60 km, podobno ściąga kolektor ssący, nie wiem czy zezwala na udział w procesie montażu - raczej nie Oferuje: Stag ISA2 reduktor Zawioli wtryski Hanna 2000 czerwone butla 630/225 55 litrów Cena: W obu przypadkach 2900. Wychodzę z zapytaniem co wybrać? Obie instalacje mają gwarancję na dwa lata bez limitu km. Może lepiej być na miejscu montażu i wybrać BRC a może odstawić samochód na staga i nie mieć możliwości ingerencji co do szczegółów rozmieszczenia komponentów. Coś nie będzie grało - jeździć 60 km do ustawienia czy na serwis. Wielokrotnie spotkałem się z opiniami kolegów, że podstawa to ogarnięty gazownik. Oczywiście są i inni instalatorzy w Bydgoszczy ale na moje pytanie czy ściągają dolot - mają dobrą odpowiedź - "MAMY SWOJE SPOSOBY" Proszę kolegów o opinie i przemyślenia. No Panowie ŚMIAŁO ! RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - wojci - 29-10-2012 17:56 ja mam BRC i wybrałem je z pełną świadomością i nie żałuję jedyny minus tego wszystkiego to mała butla, ja mam butlę 55l i żal dupę ściska jak często trzeba tankować, mogłem wybrać większą ale wystawałaby więcej niż koło zapasowe i trochę żałuję, że nie wziąłem większej spalanie mojego auta na gazie w stopce wcześniej miałem a4 z tym samym silnikiem i spalanie miałem ok 1,8l/100km mniejsze ale i masa zupełnie inna no i z ta odległością to też w sumie ważne, z jakąś pierdołą wozić się 60km to trochę nie halo RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - krzysiacz - 29-10-2012 20:56 To jaką wielkość zbiornika koledzy proponują aby się zbytnio często nie pojawiać na stacji? A przy okazji może mam coś nie tak ze spalaniem? 18 litrów trochę boli ;-) RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - wojci - 29-10-2012 22:20 no boli mój pali 12l ---> 1,8T RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - sp6qkx - 29-10-2012 22:55 Witam , Mysle ze 18L-20L to zbyt wiele i warto dokładnie sprawdzać wszystke parametry pracy silnika oraz opory toczenia , mój 2.8L sharik w trybie miejskim pali w granicach 9-11L , Pozdrawiam RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - krzysiacz - 29-10-2012 23:17 Według danych technicznych. AutoCentrum.pl spalanie automatu 16,5 l/100 No i pechowo trafiłem bo jest to 4 biegowy automat. Więc założyłem że moje 18 to jest w normie. Sprawdzimy. RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - krzysiacz - 31-10-2012 22:25 Według najnowszych informacji z podłączenia Sharika do kompa wyszło: 1. ładowanie na poziomie 13,86V - albo alternator pada albo Aku. 2. temperatura silnika na czujniku wskaźnika 90 st. a na drugim do kompa 72 st. 3. błędne wskazania sondy. Zobaczymy po wymianie czujnika czy wskazania sondy się nie poprawią. No i może spalanie spadnie ? Jakieś inne sugestie? :-) RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - sp6qkx - 31-10-2012 23:23 Witam ładowanie na tym poziomie nie jest złe - troszke za nisie ale być może w trakcie pomiaru był włączony jakis odbiornik który obciązał alternator ??? lub akumulator był niedoładowany , jesli napięcie jest na poziomie 13,8V - 14,3V to raczej jest w normrmie co do sondy lambda i czujnika temperatury to dosć istotne i jesli wadliwie działają to zazwyczaj wiecej pali Pozdrawiam ... RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - krzysiacz - 05-11-2012 11:32 Według vin-u mam 3 czujniki temperatury: 1. czujnik przy wyjściu z bloku silnika - dwu pinowy (sygnał na deskę do wskaźnika) - sprawny 2. czujnik na wężu rzadko spotykany - czujnik dogrzewacza 3. czujnik dający sygnał do komputera - gdzie on się znajduje? Chłopaki byłem u dwóch mechaniorów, nawet w warsztacie specjalizującym się w VW i nie potrafili mi określić lokalizacji tego czujnika. A może przy termostacie, a może w przepływce gościu był chyba nie rozgarnięty. No to co podłączyliśmy do kompa i są dwa odczyty. 1. 89 stopni - czyli deska - wskaźnik 2. 72 stopnie ale gdzie? - dziwne że podczas przegazowywania ta temperatura wzrastała do ponad 200 stopni. Gdzieś na wydechu? A ponieważ odczyty kompa podpatrywałem mechaniorowi przez ramię a on sam nie wiedział gdzie ma szukać to stwierdził że wskazania 2 czujnika to jest temper. zewnętrzna. Dobre co? Zrobił auto kalibrację systemu w samochodzie - ciekawie czy słusznie i zakończył badanie przypadku. Ach ci wyszkoleni mechanicy. to może jakieś podpowiedzi co do lokalizacji w/w czujnika ? i pytanie dodatkowe czy idzie w automatycznej skrzyni biegów zmienić punkt zmiany biegów z 2900 obrotów na min. na 2200 . mogę to robić ręcznie bo to triptronik ale w funkcji D ciągnie do prawie 3000 tyś. A propo jutro gazuję bryczkę - postawiłem na BRC czy słusznie ? Czas okaże . . . RE: STAG ISA2 czy BRC Sequent 24 - help - Rakus - 05-11-2012 18:22 Kolego ten czujnik temp płynu chłodzącego jest podwójny tj. dwa w jednej obudowie. Jeden daje dane do licznika, a długi do kompa silnika. |