Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM (/showthread.php?tid=12947)

Strony: 1 2 3 4


Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - ukciak - 01-12-2020 09:45

Witam wszystkich.
Ostatnio pisałem wątek "Błąd 17569, lokalizacja czujnika temperatury?"
Temat zamknięty z powodu ustalenia usterki.
Jednak problem z odpalaniem zimnego silnika powrócił.
Odezwało się delikatnie ponad tydzień temu.
Rano na zimnym silniku, jest problem z uruchomieniem silnika. Wrażenie, jak by układ był pusty, po przekręceniu stacyjki i rozrusznika, silnik tak jakby łapie i gaśnie. Następnie muszę 2-3 razy długo kręcić rozrusznikiem aby odpalił, na początku przez kilka sekund pracuje nie równomiernie, ale uspakaja sie i jest wszystko OK.
Oto link do tego co nagrałem dziś rano jak się zachowuje silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=EAGQmi3osxY

Druga rzecz co wystąpiła w tym okresie już 4 razy, to kiedy już uruchomię i jadę na zimnym silniku, po pewnym czasie kiedy np. podjeżdżam do skrzyżowania, dohamowuje auto, wciskam sprzęgło, silnik gaśnie, schodzi z obrotów jałowych i gaśnie. Po tej akcji, muszę 3-4 razy długo kręcić rozrusznikiem aby odpalić. Oto filmik, o co mi chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=opXAHj6qkaE

Filtr paliwa wymieniony na nowy, świece żarowe sprawne, prąd dochodzi do nich przy pierwszym rozruchu. Auto nie szarpie, utrzymuje swoją moc, przyśpieszenie. Jedzie jak trzeba.

Na początku września, była naprawiana głowica, płyn chłodzący od tej pory jest na dobrym poziomie. Komputer nie pokazuje żadnych błędów silnika lub czujnika.

Proszę o pomoc w diagnozie, do mechanika jednak muszę chwilę poczekać.


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - ukciak - 01-12-2020 13:07

Zastanawiam się nad założeniem przeźroczystych przewodów paliwowych, aby mieć na uwadze, czy paliwo nie cofa się do zbiornika.
Tylko nie za bardzo wiem gdzie je zakładać...


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - ukciak - 01-12-2020 16:48

Po długim szukaniu w internetach nasuwa mi się pewna myśl...
Mianowicie czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego???

Jak w miarę możliwości zdiagnozować bez wyciągania ich. Nie mam możliwości demontażu paska rozrządu, nie mam takich warunków i odpowiednich narzędzi.

Gdzie tych czujników szukać?
Przypuszczam, że czujnik wałka rozrządu jest gdzieś przy kole zębatym rozrządu...?
Ale gdzie jest czujnik położenia wału???


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - kalamb - 01-12-2020 17:42

Może być czujnik położenia wału tyle ze zazwyczaj objawia się błędami w Vagu. Może być przybrudzony i będzie zaburzony odczyt. Jest wkręcony na jednej śrubie inbus.
Znajdziesz go po kablach, pomiędzy alternatorem a filtrem oleju masz dwie wielopinowe złączki. Zazwyczaj jest czarna i popielata, czarna jest od czujnika walka rozrządu a popielata od czujnika położenia wału.
Sprawdź czy po przekręceniu kluczyka przez piec sekund słychać wstępną pompkę paliwa w zbiorniku. Jeśli ona jest uszkodzona to mogą być podobne objawy.
Sprawdzałeś Vagiem synchronizację wałka z wałem?


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - wesol - 01-12-2020 18:01

Problem w zapowietrzaniu. Pisałem wiele razy o tym. I o filtrze i o pompie tandem i o uszczelkach pompowtryskow. Oringi na pompkach to nie przesadzam ale wymieniłem już chyba conajmniej w 30-40 autach. Całe garscue tych oringow. I co już wiele razy wyjaśniałem że te wymiany robiłem właśnie tydzień dwa czy miesiąc jak ktoś wymieniał te oringi u mechanika gdzieś. Zrozumcie że nie chodzi oto by wymienić bo wymienić tylko zrobić to z głową. Trzeba myśleć bo bez myślenia to daleko się nie zajedzie.


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - ukciak - 01-12-2020 19:15

KALAMB, dzięki za naprowadzenie, ale nie robiłem. Nigdy tego nie próbowałem, z VAGiem mam tyle wspólnego, co podczepiam aby sprawdzić czy nie wyskakują błędy. Rozumiem, że robi się to w sterowniku silnika w jakimś bloku. Jeśli można to proszę o pokierowanie mną, spróbuję ok 19 sprawdzić.

WESOL, to prawda, że za każdym razem trzeba myśleć. Mój błąd, że podkusiło mnie akurat w sytuacji uszczelki pod głowicą, żeby sprawdzić innego mechanika bo mi bliżej było. Okazało się że nie było taniej tylko teraz problemy. Jeśli okazało by się, że to gumki pod pompowtryskami, to chyba bym doszukiwał się swoich praw.
Do swojego starego mechanika mogę postawić auto dopiero 15 grudnia.
Muszę poszukać tych wątków o zapowietrzaniu układu i szukać przyczyny w miarę możliwości.

Przesyłam film, przed chwilą udostępniłem.
https://youtu.be/_CKKHFaQE9Y


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - kalamb - 01-12-2020 23:03

Sorry dopiero teraz dotarłem do domu.
1 silnik -> 08 wartości mierzone -> kanał 04 okienko 4 te powinno być w okolicy 0
Nie wiem na ile przekłamuje nagranie ale dźwięk silnika wydaje się głuchy i buczący. Jeśli tak jest w rzeczywistości obstawiam przekroczenie marginesu synchro.


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - ukciak - 01-12-2020 23:33

Znalazłem blok synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu to blok 051. U mnie nie wyświetla. A moim VAG nie mam takich uprawnień. Spróbuję jutro u kolegi, ma normalną wersję. Ale... W bloku logu 001. Obroty wału korbowego.... 0 obr/min.... Muszę zmienić tego VAGa na inny. Bo coś nie halo. Mnóstwo czujników nie widzi... Nawet MSF jest na zero....
Wszystko jeszcze raz do sprawdzenia.
Jeszcze jeden film wklejam.... Tylko z Wami mogę to pokonać, albo się poddać... A tego nie chcę.
https://youtu.be/KnZgqpjtUn4
--------

KALAMB te buczenie to może być napinacz alternatora, który kończy żywot lub jest martwy... Ale dźwięk jest trochę buczący...


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - ukciak - 02-12-2020 15:57

Witam ponownie.

Dziś mam zamiar sprawdzić:
przekaźnik 109 (czy odpowiada on tylko za pompę wtryskową? Czy za pompę paliwa w zbiorniku?
przekaźnik pompy paliwa czy nie uwalony... Tylko nie potrafię znaleźć jego numeru - TU PROSZĘ O POMOC.
przekaźnik 405 - tu pytanie, za co on odpowiada? Za gaszenie?

-----------------------------------------
Dziś nie podłączę pod inny komputer. Zastanawia mnie czemu nie widzę w programie obrotów silnika. Jeśli ja nie widzę to komputer silnika też nie widzi??? To wcale by nie odpalił.
Wczoraj to zasymulowałem i nawet nie chciał chcieć odpalić.
Wtyczki w czujniki wału korbowego i wałka rozrządu, nie są upalone ani krzywe, czyściutko aż miło.
To zaczyna być magia... Magia Świąt!


RE: Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM - kalamb - 02-12-2020 16:16

Przekaźnik 109 to zasilanie zacisku 30 czyli plus z akumulatora bezpośrednio z pompą nie ma zbyt wiele wspólnego, bardziej z zasilaniem sterownika silnika. Gdyby padł nastałby ciemność choć zdarzają się hocki klocki związane z tym przekaźnikiem gdy puszczą luty na płytce. Przekaźnik pompy wstępnej w zbiorniku to nr 53.
Zaraz 405 ? One występowały raczej w przedliftach chyba bo to sterowanie zaworu N109 odcinającym paliwo.
To co Ty masz za auto?