Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
2.0 ATM tryb awaryjny przy predkosci 140km h - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (/forumdisplay.php?fid=64)
+---- Wątek: 2.0 ATM tryb awaryjny przy predkosci 140km h (/showthread.php?tid=11384)



2.0 ATM tryb awaryjny przy predkosci 140km h - Artur 78 - 13-05-2018 17:00

Witam
Mam problem z moja alhambra
Po wymianie świec u mechanika i przewodów podczas jazdy przy prędkości około 140 141 zapala mi sie epc z trakcja i auto traci na mocy.
Wchodzi w tyb awaryjny . Po wyłączeniu ze stacyjki po 2-3 min wszystko wraca do normy.
Dodam tylko ze mechanik podnosił delikatnie kolektor by dostac sie do swiec. Auto trochę stalo sie wolne .........
Gdzie szukać przyczyny......
Pozdrawiam


RE: 2.0 ATM tryb awaryjny przy predkosci 140km h - tolus24 - 13-05-2018 22:22

Witam.

Przyczyny najlepiej szukać u mechanika, który to robił Wink, nie da się tego przypadku zdiagnozować nie mając auta przed sobą, mógł założyć złe świece i/czy przewody, mógł źle dokręcić kolektor, a równie dobrze mógł coś przez przypadek wypiąć/uszkodzić, jak się do świec dobierał, vag może jakimś błędem rzucić ale nie musi w tym przypadku. Jakie świece i przewody, konkretny numer i marka, zostały założone.

Pozdrawiam


RE: 2.0 ATM tryb awaryjny przy predkosci 140km h - markiz323 - 14-05-2018 21:45

Zacznijmy od tego, że w ATM choć dostęp trudny, da się wymienić świece bez ruszania kolektora.
Jeśli zaś ruszał kolektor, to :
1) Możliwa jest nieszczelność w samym kolektorze. Czy silnik na wolnych obrotach chodzi dobrze?
2) Musiał odkręcać rurkę od egr ( schowana z tyłu kolektora i od spodu, nie widać jej gołym okiem), mógł nie dokręcić.
3) Podczas wyciągania przewodów, uszkodził jeden z nich. Uszkodzenie może być niewidoczne.

Kilka lat temu kupiłem nowe kable Beru. wymieniłem świece, oczywiście kable i pojechałem na wakacje. Jak wracałem, to prawie pod domem auto straciło moc ( o ile można powiedzieć, że ATM ją ma Wink ). Silnik chodził równo na wolnych, a ja szukałem usterki. Przypadkiem zlłapałem za kabel na 4 garze i to był strzał w "10" Nowe Beru wytrzymały 2 tygodnie i 3,5 tyś km.
Jeśli nic Ci nie syczy pod maską, to raczej opcja nr 2 lub 3.