Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
zacinająca się turbina? - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: zacinająca się turbina? (/showthread.php?tid=10397)

Strony: 1 2


zacinająca się turbina? - krokodyl901 - 18-04-2017 08:54

[attachment=5532]Witam! Proszę doświadczonych o opinię czy to zacinająca się regulacja turbiny? czy tak ma być? a może jeszcze coś innego?
Dodam jeszcze to[attachment=5532]


RE: zacinająca się turbina? - buba - 18-04-2017 09:47

miło by było gdyby logi itp. były umieszczone na stronie typu vaglog a nie w plikach do pobrania Dodgy


RE: zacinająca się turbina? - wesol - 18-04-2017 10:17

Tak bo przynajmniej nie ciosalbym sie z telefonu.

Cos chyba nie tak z map sensorem jest bo pewnie jakby zapodal tez loga 010 to atmosferyczne by wynosilo jakies 0.5 bara czyli jak w Himalajach.


RE: zacinająca się turbina? - krokodyl901 - 18-04-2017 12:03

[attachment=5534]Witam! Dziękuję za zainteresowanie. Przepraszam ale moje umiejętności posługiwania się ta techniką na razie ograniczają się do wklejania exel.
Co do ciśnienia atmosferycznego w 10 to jest OK. przeważnie poniżej 1000 i pokrywa się z innymi barometrami. Dołączam jeszcze taki ciekawy plik


RE: zacinająca się turbina? - wesol - 18-04-2017 19:14

Wez mi zrob loga dyn 011 i 010 razem. Rozumiem ze te logi robisz na choc 4 lub 5 biegu z pedalem gazu w samej podlodze?. Tylko czemu robisz je tylko od 1700 obr do 2400?


RE: zacinająca się turbina? - krokodyl901 - 19-04-2017 10:18

Witam! W zał. dynamiczny 10 i 11 razem. Dodam że wypalanie DPF zakończyło się 30km prędzej (tak się złożyło) tak że turbina też powinna być wypalona. Ja robię logi w przedziale 1700 do 2500 obr bo szukam przyczyn "czkawki" która występuje w takim zakresie.


RE: zacinająca się turbina? - wesol - 19-04-2017 11:25

No i pa. Teraz jest calkiem okej. Czemu tam wczesniej jest przez ecm wymagane jakies 1700 mbar a tu teraz masz 2200 2300 i tyle dostaje. Atmosferyczne tez okej no okolo 980 mbar. Ja nie mam tu zastrzezen.


RE: zacinająca się turbina? - krokodyl901 - 19-04-2017 12:13

Witam! W logach z "gazem do dechy" nie widać zacięć w pracy turbiny, natomiast ja mam wątpliwości co do jej pracy w warunkach zwykłej jazdy (zmiennych obciążeń). W tych logach widać że wymagane ciśnienie (zadane przez ECU) jest zmienne skokowo i tak jakby turbina nie nadążała za tymi zmianami albo mechanicznie (zacinanie, luzy kierownic kkk ) albo mapy ECU mają wady. Obecnie mogę potwierdzić: założenie kryzy ograniczającej max przepływ spalin przez EGR powoduje wyraźne osłabienie efektu "czkawki" natomiast nie rozwiązuje tego problemu.


RE: zacinająca się turbina? - wossi_2008 - 19-04-2017 21:04

Witajcie , z racji podobnego samochodu zawsze śledzę posty z udziałem BRT kiedyś szarpanie wyeliminowałem wymianą dwumasy tak było w moim samochodzie jednak ja nie o tym , ostatnio mój serdeczny przyjaciel z pracy miał w swojej ali / BRT / podobny przypadek jak krokodyl901 gość robił logi zmienił pare podejrzanych czujników tj. map sensor , czujnik temp. spalin , czyścił egr i przepływke nic nie pomogło szarpanie w okolicach 1800-2500 miał cały czas . Po wizycie u tunera w Jankach okazało się , że przyczyną był słaby kontakt elektryczny na jednym z pompowtrysków . Skończyło się sprawdzeniem oczyszczeniem i podgięciem styków kostki przy pompkach . Po tym zabiegu kolo ma święty spokój . Oczywiście nie sugeruję , że u kolegi jest to samo ale wygląda na podobny przypadek . Może po prostu warto sprawdzić dla świętego spokoju . Shy


RE: zacinająca się turbina? - wesol - 19-04-2017 21:36

Problem z pinami to problem znany. Tyle ze wywala blad i prosze nie pisac ze nie zawsze czy cos tam to ten temat mam obcykany dosc dobrze.

EGR polecam zaslepic nawet w BRT zaslepka-blaszka. Owszem wywali blad ale przynajmniej wyeliminuje sie go jako podejrzanego. Te egry dosc czesto robia problemy a nwet jeszcze nie wywalaja bledu.

Co do turbin w tych 2.0 to tak owszem maja problemy tez z pierscieniem od geometrii. Fakt nawet na wykresie widac ze sa problemy z falowaniem dolaodwania. Komp czyli ECM nie ma tu nic do gadania. nie slucha sie turbo. Zapewne troszke zasyfiala suszara i luz na geo.