Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1,9 AFN ciężko odpala poniżej 40st C - logi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Najpierw opis sytuacji, bo tłumaczenie gdzie znajduje się sterownik, przekaźnik czy inny ciekawy element może mijać się z celem i uwierzcie, że wiem najlepiej gdzie takie rzeczy się znajdują, gdyż sam je tam upchnąłem Wink . Samochód to T4 po swapie z Sharana 1,9 AFN '97 (anglika).
Problem jest taki, że nagle przestał zapalać od kopa. Przed odpaleniem strasznie kopci na biało. Muszę kręcić po 3 razy (10 - 15 sekund kręcenia).
Kilka obserwacji: Świece żarowe sprawdzone, napięcia sprawdzone, działanie zaworka 109 sprawdzone, powietrza w przewodzie paliwowym nie ma, przy użyciu samostartu pali od razu, przewody podciśnienia nowe (zmienione przy wymianie silnika rok temu); tankuję na BP (zmienili paliwa na jakieś czyszczące); jakiś czas temu po odpaleniu pojawiał się metaliczny dźwięk i obrotomierz pokazywał zaniżone obroty (obrotomierz dostaje sygnał z alternatora z łożyskiem kierunkowym) myślałem, że to od tego łożyska alternatora ale jak pojawiły się problemy dolałem oleju do 2T do paliwa i już nie hałasuje. Dzień wcześniej dłuższa jazda na 4300obr/min.
Proszę o analizę logów. Zrobiłem statyczne, dynamiczne i podczas odpalania.
STATYCZNE:
statyczne grupa 000, 004, 005
Przy odpalaniu:
Odpalanie: Grupa 000, 004, 008
Basic:
BASIC SETTINGS: Grupa 004
Dynamiczne:
DYNAMICZNE: Grupa 003, 013, 005:

Jeżeli chcieli byście inne jeszcze to chętnie wykonam ale nie podobają mi się kąty wtrysku przy statycznych. Jakieś uwagi ?

Dziękuję za wszelką pomoc.
po odpaleniu problemów z mocą nie ma ?
Nie zauważyłem spadku mocy. Jak już odpali to pracuje równo, pod ostrą górkę wcześniej kulał się 140km/h teraz też się tyle buja więc raczej mocy nie ubyło.
Powiedzcie mi za co odpowiada ten "Cold Start Valve" ? Nazwa sugeruje, że dodaje paliwa przy starcie silnika ale biorąc pod uwagę pokrętność nazw to może być cokolwiek Wink
Spalanie też w normie, płynów nie ubywa i nie przybywa.

Zapomniałem dodać - EGR zaślepiony, katalizatora nie ma.
ogólnie winnych za to może być wiele rzeczy np. zawór n108
a silnik żadnych błędów nie wyświetla ?
Problemu szukaj w rozrządzie bo bardzo się rozjeżdża Sprawdż napięcie paska i czy stoi na znakach. Jak to bedzie ok a auto dalej bedzie kuleć przy paleniu to problem bedzie leżał prawdopodobnie na kole pasowym wału . Problem zreszta opisywany również na tym forum.Tutaj sobie luknij
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=138001
Tak może być mnóstwo przyczyn. Nic nie wiemy jak sprawa wygląda z aku czy rozrusznikiem. Zreszta wszystko ma swoje lata a silnik taki jak afn to ma dawno już milion km nakulane.
Więc tak:
teraz ma 330tys km przebyte, pasek jest dobrze napięty, błędów nie zgłasza żadnych. Wszystkie logi (metodą porównawczą) wyglądają ładnie i podobnie do innych oprócz tych statycznych z kątem wtrysku. Dlatego postanowiłem się poradzić. Zajrzałem w temat z kołem pasowym. Na chwilę obecną nie mam jak wejść pod auto ale zrobiłem namiastkę sprawdzenia przez "huśtanie" zgaszonym autem na biegu w przód i w tył organoleptycznie próbowałem stwierdzić czy jest wyczuwalny luz na kole pasowym.
Nie potrafiłem jednak tego stwierdzić. Choć wskazania logów (duże wahania kąta) sugerują właśnie problem z tym kołem.
Rozrusznik ma roczek (nowy - nie po regeneracji), a aku ma 7 miesięcy. Ładowanie jak należy.
Macie jakiś łatwy sposób sprawdzenia tego koła ?
No i oczywiście obstawiałem jeszcze pompę wtryskową - przypomnę o metalicznym hałasie po odpaleniu, który to zniknął po dodaniu oleju 2T do paliwa. Tylko nie znam budowy pompy wtryskowej i nie wiem czy zużycie jakiegoś elementu (np przyspieszania kąta wtrysku) może powodować takie pływanie w/w kąta (jak w logach statycznych).
Bardziej mnie interesuje to jakie obroty ma kręcąc rozrusznikiem. Generalnie inaczej nie wybadasz jak ściągając rozrząd i to koło. W pompę i tak nic nie pogrzebiesz.
Właśnie tego się obawiałem, że będę musiał zajrzeć tam gdzie nie mam możliwości zajrzeć (na razie). No nic, będę walczył. Na razie odpala na samostart.
Taki drobny OT: jeszcze dzisiaj dzika przybrałem na zderzak Sad
można było by się pokusić jeszcze o sprawdzenie czujnika położenia wału chociaż wtedy zimny by palił a ciepły nie ale może on zgłupiał
Przekierowanie