Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: drgania silnika przy obrotach 1200-1400
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam . Zaczynam się wsłuchiwać w silnik . I trochę mnie drażni . Przechodząc przez obroty 1200-1400 silnik jest troszkę głośniejszy . Tak jakby silnik ( lub coś związanego z silnikiem ) wpadało w rezonans .
Jakby pierwsza harmoniczna ??

a może ten typ tak ma ?



Macie chęć się wsłuchać w swoje silniki ?
Witam

Ten typ tak ma, przy 1200 wpada w rezonans i wszystko gra jak malowanie, gdzieś doczytałem że można zmienić wlot powietrza na nowszy bo on wydaje się najbardziej podatny, super to zaobserwujesz jak kogoś posadzisz za kierownicą a sam przytrzymasz tą obudowę, zresztą całą reszta też pięknie gra jak choćby osłona silnika.

ja powciskałem gąbkę pomiędzy 2 części tego wlotu i jest lepiej ale generalnie przyzwyczaj się bo silnika nie zmienisz.

Pozdrawiam.
Aaa widzisz , dobra sugestia za wlot powietrza bym się nie brał , a tak "uchwycę gadzinę".
Już ruszyłem plastikową osłonę silnika . Składa się z dwóch elementów plastikowych i pianki ( szary i czarny ) .
Ta obudowa jest składana na zatrzaki , które się wycierają . Potem wszystko zaczya brzęczeć . Rozłożyłem wcisnąlem taśmę piankową pomiędzy . Złożyłem zarzaski zgrzałem lutownicą . Też pomogło nie zaszkodziło .

Rozkminisz co dokładnie zrobiłeś przy wlocie powietza ? Coby ameryki nie odkrywać .
Sugerujesz nowy wlot powietrza ? Coś z Sharana z 2016 roku ? Zmodyfikowana część z innym kodem ?
(29-05-2016 10:37)billykrakow napisał(a): [ -> ]gdzieś doczytałem że można zmienić wlot powietrza na nowszy bo on wydaje się najbardziej podatny

Przekopałem etkę i tak łatwo by nie było . Po 2015 roku zmienili silniki i wloty powietrza ( filtr i doloty , łapacz ) . Pewnikiem tak łatwo się nie przełoży . I czy w ogóle zabawa wata by była tych drgań .
[attachment=4333]
[attachment=4334]

Gdzieś chłopaki touranowcy , wygłuszali także podszybie mata bitumiczną
Witam

Napewno to wyczytałem w erwin,
duzo ci nie zmieni bo główną przyczyną są drgania a ten wlot to tylko skutek.


ale mi z gąbką zajęło 5 min więc warto spróbować, najbardziej drga wlot powietrza zaraz za kratkami, sama puszka na filtr już jest OK,

myślałm żeby to może skleić , silikon by dobrze zadziałał bo zawsze można go zerwać, ale ostatecznie jest gąbka i jest lepiej.

chodzi chyba o elementy 15 i 20,

w erwin to znalazłem z rok temu to zakładam że może była mowa o innej wersji do starych silników.
Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś . Posadziłem żonę za kierownicą (zresztą zawsze tam siedzi ) . I dokładnie widać i słychać do gra . No to powalczymy z tymi drganiami .
No paczaj cały czas człowiek się uczy . Jest ELSA , ETKA , a teraz ten erWin . Ciekawe co tam można by wiedzy zassać za 7 euro w godzinę .Huh
Witam

raz tam wstąpiłem, wygląda jak baza diagnoz i zastosowanych napraw z serwisów , jest część po polsku, problem że pewnie głupoty też tam znajdziesz. musisz filtrować jak w internecie.

są też instrukcje obsługi i nie pamiętam czy też schematy.
ale możesz sobie ściągność wszystkie dane samochdu po VIN , kolor i wszystie szczegóły wyposażenia. przydatne jak kupujesz samochód.


Pozdrawiam
Mam od roku ten sam problem. Do drgań można się przyzwyczaić i unikać uciążliwych obrotów mimo że DSG uporczywie dąży do jazdy w upierdliwym zakresie 1200 - 1400 rpm. Dzisiaj kolega podczas jazdy przy 1300 rpm zapytał "czy masz jakąś sprężarkę w samochodzie?".... postanowiłem działać. Usunąłem prowadnicę ssącą powietrza 5N0805962 wraz z wkładką przesuwną 1K0805965G. Trwa to 15 sek. Drgania zniknęły. Sprawca znaleziony. Prowadnica z kierownicą powietrza montowane są zatrzaskami. W wyniku drgań plastik wyciera się powiększając luz (na zdjęciu). Nowe części kosztują w ASO niecałe 50 zł. Jutro je odbieram. Zakładam, że nowe, nie wytarte części będą lepiej spasowane. Jeżeli drgania nie ustąpią użyję pianki lub starej dętki do zacieśnienia połączenia. Moim zdaniem VW zrobił zbyt sztywną rurę dolotową między drgającym filtrem a sztywną kierownicą powietrza. A że feralne połączenie jest najsłabszym punktem to wyciera się, powiększa luz i zaczyna "klekotać" przenosząc drgania na wzmocnienie przednie i resztę karoserii..

Aha zapomniałbym:
Telefon do kilku ASO z pytaniem: Przy 1300 rpm drży prowadnica ssąca powietrza za kratką. Przytrzymanie jej ręką eliminuje drgania. Auto jest na gwarancji. Czy macie rozwiązanie problemu?
Odpowiedź ASO Seat nr 1 "Oczywiście znamy problem. Trzeba wcisnąć piankę i drgania ustaną"
Odpowiedź ASO Seat nr 2 "Nigdy nie mieliśmy takiego zgłoszenia. Zapraszamy na diagnozę"
Odpowiedź ASO Seat nr 3 "Pompowtryskiwacze do sprawdzenia i ew wymiany" Ale auto ma 55kkm! "Wie Pan, nawet w nowych się zdarza"
Odpowiedź ASO Seat nr 4 "Zapraszamy na diagnostykę"
Jutro odbieram części w ASO, który chce zmieniać pompowtryskiwacze ;-)
Już ze dwa miesiące .
Wlot powierza spasowany , uszczelniony na na taśmę piankową dwustronną i git .
Jest równomierna praca silnika , żadnych rezonansów . Ja tam nie kupowałem nowej obudowy .
Można działać taśmą piankową i pewnie jest git. Ja kupiłem nowe części i też jest git.
Dla wiedzy forumowiczów w ASO:
1) Prowadnica ssąca powietrza 5N0805962 24,51 PLN
2) Wkładka przesuwna 1K0805965G 13,99 PLN
Całość 38,50 PLN. Wymiana trwa 1 minutę. Drgań nie ma.
Wybór metody naprawy zależy więc od bliskości ASO, sklepu z częściami lub nastroju. Pozdrawiam.
Stron: 1 2
Przekierowanie