Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam.
EGR mam wyprogramowany w ECU ale fizycznie cały czas tam siedzi. Zauważyłem dziwne objawy a mianowicie:
po wciśnięciu pedału przepustnicy do spodu i osiągnięciu 2800rpm zaświeca się kontrolka EPC i automatycznie wyłącza się ESP. Po przekroczeniu 4000rpm kontrolka EPC gaśnie ale ESP już się nie włącza i nie można go włączyć przyciskiem. Dopiero ponowny rozruch przywraca wszystko do normy. Czytając inne fora znalazłem podobne objawy związane z EGRem i dlatego chcę przeprowadzić operację całkowitego usunięcia tego RAKA i zaszycia wszystkich ran jakie zostaną po nim. Nie mam ochoty patrzeć jak rozprzestrzenia się on w moim samochodzie na inne podzespoły. Jak mam wykonać taką operację? Co zaślepić a co wywalić lub uciąć.
Pytaj wesola, on gdzieś wrzucał tutaj na forum jak całkowicie wywalił EGR.
Ja wywalalem w tdi. Generlanie to tylko zabieg byl kosmetyczny bo wiadomo ze tym UFO leci oliwa i syfi wkoło. Tak czy siak mialem egr wyeliminowany.
Jezeli jest egr wylogowany z softu to usuwanie fizyczne nic nie zmieni nawet w 1% pod warunkiem ze jest ustawiony w pozycji zamknietej. Ja mam usuniety caly uklad ani chlodniczki ani rurek od recyrkulacji, nawet na kolektorze wydechowym mam te przylacze uciete i zaspawane. Chlodnicze wywalilem to sie zrobilo troche wiecej miejsca od sciany grodziowej a ze turbo mam dzielone z kolektorem to wszelkie majstrowania robie w tempie ekspresowym. Wyjecie turbo to 15 minut roboty. Nawet ostanio wymienialem uszczleke pod kolektorem dolotowym to robota przyjemna bo tez ze 30 minut i wymienione a w oryginale to musisz sie sporo umordowac.
Witam Cię GURU Wesol. Miałem nadzieję, że się wypowiesz w tej kwestii. U mnie w benzynie nie mam chłodnicy spalin, i tu EGR wprowadza spaliny ponownie do cylindrów aby rozbić ciężkie związki na bardziej przyjazne środowisku (cz coś takiego). W każdym razie bardziej chodzi mi o kwestię techniczną. Czy mółbyś zajrzeć do ETKI i zobaczyć mój EGR i odpowiedzieć mi na kilka pytań? Czy tą cienką rurkę całkowicie usunąć i zaślepić ją przy końcu czy jednak zostawić. W jaki sposób ja skutecznie zaślepić. Co zrobić z tym zaworem powietrza wtórnego przymocowanym do EGRa. Rozumie, że rurkę prowadzącą do kolektora dolotowego a dokładniej do modułu przepustnicy usunąć całkowicie. Jakiej blachy użyć do zaślepienia tych dziur, żeby nie było nieszczelności? To chyba wszystkie pytania. Jeśli pominąłem jakieś znaczące pytanie to również proszę o odpowiedź na nie. Z góry dziękuję.
Witam. I jako ze jestem tu nowy, bardzo chciałbym się serdecznie ze wszystkimi przywitać.
Ja również przyłączam się do pytania o zawór EGR.
Też chciałbym ten twór razem z zaworem kombinowanym usunąć, choć wiele jest opisów w necie to żaden nie pasuje z rzeczywistością silnika AWC
Z EGR sterowanie wychodzi bezpośrednio węzykiem podciśnieniowym na trójnik przewodu do serwa hamulców. Z komizaaworu nie idzie zaden podciśnieniowy przewód, nie stwierdzam też istnienia zawrów N249 i n112. Natomiast z EGR idzie sztywna rurka do kolektora dolotowego.
To rozumieć to mam tak , że wystarczy zaślepić otwór w bloku , otwór w kolektorze zaślepić jeden wężyk podciśnienia i już po sprawie , a co z ECU ? czy opornik ( jakiej wartości ) załatwi sprawę? czy w jakiś sposób nie zobaczy on ze spaliny się nie wracają do dolotu co z tą kwestią ?
No i co naprawdę nikt nic nie pomoże ?
nie przeprowadzałem takich modów ale moze ci to pomoze
tu chodzi oto czy zaslepienie wlotu spalin nie spowoduje ze bedzi eblad odnotowywany. Jesli nie bedzie to wystarczy tylko zamiast tej uszczleki zapodac w takim smaym ksztalcie pełną blaszke i po temacie. Generalnie nawet jesli wywali blad to sie robi tak ze sie robi jedna lub dwie male diurki okolo 4-5 mm co juz w duzym stopniu zmniejszy przeplyw spalin.
Witam.

Nie znalazłeś opisu do AWC, bo jeśli chodzi o zawór EGR sterowany elektrycznie, to żeby go zastąpić potrzebny jest emulator, tak jak w przypadku czujnika poziomu/temperatury oleju, bo wysyła on "zmienne sygnały", a nie stałe i opornik tu nie pomoże. Oczywiście można też pojechać do tunera i wykodować. Zaślepić "dziury" to każdy potrafi ale oszukać elektronikę już nie. Wiem, że do silników Opla z EGR-ami sterowanymi elektrycznie można już nabyć gotowe emulatory np. na Allegro ale czy do grupy VAG-a to nie wiem.

Pozdrawiam
Tak są do Opla bo sam takowe kiedyś robiłem. Pewnie podobnie jest w vagu z tym. Poprostu potencjometr jest i zależnie od wysterowania pokazuje jakby położenie stopień otwarcia. Robi się też podpinajac pod przepływomierz lub map sensor.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie