Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Legendarne przeguby... Pomocy!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam
mam chyba problem z przegubem wewnętrznym (czytałem posty dotyczące tego tematu, ale wolę się jakby bardziej upewnić). Otóż objawy są takie:
* podczas jazdy na wprost, przy przyspieszaniu niekiedy odczuwam wibracje nadwozia, częściej dzieje się tak gdy przyspieszam pod wzniesienie,
* podobny objaw zachodzi w trasie przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, przy czym dochodzi odgłos jakby dudnienia (coś jak nie wyważone koło),
* przy jeździe na łuku w prawo ze stałą prędkością ok. 80 km/h lub większą wibracje nadwozia (nawet jeśli nie występują podczas jazdy na wprost) pojawiają się i zanikają po wyjściu z łuku,
* sprawdzenie przegubu na kanale: wyczuwam lekki luz przegubu wewnętrznego gdy poruszam półosią lewą poprzecznie do jej osi wzdłużnej; na prawym przegubie takiego luzu raczej nie wyczuwam.

Nadmienię, że w mojej ALI mam przeguby wewnętrzne kulowe (takie jak np. w automacie), choć mam skrzynke manualną.

Może ktoś mi coś podpowie cóż oznaczac mogą w/w objawy lub utwierdzi w moich przypuszczeniach, że przyczyna jest przegub wewnętrzny na lewej półosi.

Z góry dzięki za pomoc.

P.s. Gdzie mógłbym kupić sensowny przegub wewnętrzny (na allegro tego pełno, ale GKN-a nie widzę).
to co potrzebujesz to 7M0498103A ale to juz z teog co wiem nie bylo za szczesliwe i stosowane w ANU i ATM. Wycofali sie z tego i co gorsza probujac znaleźć cos czy w ori czy zamieniku chyba juz nie wystepuje w sprzedaży. Nie wiem czy nie bedziesz musial przejsc na te koszykowe tripod i tyle. Z tym ze wtedy bedziesz musial wymienic praktycznie cala polos z danej strony od skrzyni do kola.
(16-01-2016 09:36)wesol napisał(a): [ -> ]to co potrzebujesz to 7M0498103A ale to juz z teog co wiem nie bylo za szczesliwe i stosowane w ANU i ATM. Wycofali sie z tego i co gorsza probujac znaleźć cos czy w ori czy zamieniku chyba juz nie wystepuje w sprzedaży. Nie wiem czy nie bedziesz musial przejsc na te koszykowe tripod i tyle. Z tym ze wtedy bedziesz musial wymienic praktycznie cala polos z danej strony od skrzyni do kola.

Kolego Weosł, dzięki za odpowiedź. Mam obecnie przegub GKN o nr 7M0407331B. Czy to jest to samo co 7M0498103A?
Proszę jeszcze o jakieś sugestie odnośnie opisanych w poprzednim poście objawów: czy to może być sypiący się już przegub?

Jeszcze dwa pytanka:
* jaki numer powinna mieć półoś lewa a jaki prawa, jeśli chciałbym je wymienić na te, o których piszesz-tripodowe?
* w jaki sposób sprawdzić używaną półoś, czy przeguby są w miarę ok?



Dzięki za odp.
(17-01-2016 23:21)ashashi napisał(a): [ -> ]Mam obecnie przegub GKN o nr 7M0407331B. Czy to jest to samo co 7M0498103A?
Proszę jeszcze o jakieś sugestie odnośnie opisanych w poprzednim poście objawów: czy to może być sypiący się już przegub?

Jeszcze dwa pytanka:
* jaki numer powinna mieć półoś lewa a jaki prawa, jeśli chciałbym je wymienić na te, o których piszesz-tripodowe?
* w jaki sposób sprawdzić używaną półoś, czy przeguby są w miarę ok?

Tak to te same przeguby.
Objawy moga byc od wypracowanego przegubu. Z tymi kulowymi to w sumie tak naprawde tez podobnie jak z tripodami. Zadne tam metody macajewa sie nei sprawdzają. Ani one nie moga byc spasowane na sztwno ale luzów oczewiscie nie moga miec. Z tym ze smeiszy mnie to z ektos tam wymacuje luz wielkosci 0.5 mm. niech nawet bedzie stan agonalny przegubu czyli 1 mm luzu. Jak ktos to wyczuwa macajac za polos to ja nie wiem. Mam tych polosiek. przegubów w piwnicy troszke roznych roznorakich i wyproacowania na krzyzakach jak badalem suwmiarka to sa po wlansie takie wielkosci jak .0.5- 0.7 mm.

Kup cale polosie ale rpzeguby wewn sprawne w sga to raczje nie beda zadne. kupisz sobie od audi A$ A6 A8 itp aut same przeguby ori z uzywki i bedzie okej. Tyle ze chyba musisz tez zmienic podpore polosi ta po prawej stronie by to zgralo wszystko.
Na szczescie przeguby pasuja z dizla...tylko po prawej trzeba zmienic komplet 2szt bo kulowych nie mozna nigdzie kupic. Pozatym zamienniki polosi z podpora sa tylko do dizla choc na aukcjach pisza ze pasuje do atm.
Przeciupalem 8tysi na najtanszych zamiennikach i przetarla sie dotad tylko oslona gumowa od zewnetrznego. Smarujecie czyms zzewnarz oslony?
Nie ma podziału na do diesla czy benzyny. Są takie same. Do automatu są tylko odrobinkę krótsze polosie czyli sam patyk łączący przegub zewn z wewn jest krotszy. Podpory są te same- ta prawa cześć łącząca.
(18-01-2016 07:33)wesol napisał(a): [ -> ]
(17-01-2016 23:21)ashashi napisał(a): [ -> ]Mam obecnie przegub GKN o nr 7M0407331B. Czy to jest to samo co 7M0498103A?
Proszę jeszcze o jakieś sugestie odnośnie opisanych w poprzednim poście objawów: czy to może być sypiący się już przegub?

Jeszcze dwa pytanka:
* jaki numer powinna mieć półoś lewa a jaki prawa, jeśli chciałbym je wymienić na te, o których piszesz-tripodowe?
* w jaki sposób sprawdzić używaną półoś, czy przeguby są w miarę ok?

Tak to te same przeguby.
Objawy moga byc od wypracowanego przegubu. Z tymi kulowymi to w sumie tak naprawde tez podobnie jak z tripodami. Zadne tam metody macajewa sie nei sprawdzają. Ani one nie moga byc spasowane na sztwno ale luzów oczewiscie nie moga miec. Z tym ze smeiszy mnie to z ektos tam wymacuje luz wielkosci 0.5 mm. niech nawet bedzie stan agonalny przegubu czyli 1 mm luzu. Jak ktos to wyczuwa macajac za polos to ja nie wiem. Mam tych polosiek. przegubów w piwnicy troszke roznych roznorakich i wyproacowania na krzyzakach jak badalem suwmiarka to sa po wlansie takie wielkosci jak .0.5- 0.7 mm.

Kup cale polosie ale rpzeguby wewn sprawne w sga to raczje nie beda zadne. kupisz sobie od audi A$ A6 A8 itp aut same przeguby ori z uzywki i bedzie okej. Tyle ze chyba musisz tez zmienic podpore polosi ta po prawej stronie by to zgralo wszystko.

Co do wyczuwania luzu w przegubie, o którym pisałem, to przy szarpaniu półosią góra-dół chyba czuje niewielki ruch oraz słysze lekki metaliczny stuk z okolicy tegoż przegubu.

Koło mnie jest sklepik z używkami do vw group, któregoś dnia pojdę i zobaczę co gosciu ma i po ile. Ale skoro piszesz, że używki mogą być już przechodzone to wydaje się to troche ryzykony manewr. Może podpowiesz jakiej firmy kupić przegub-nówkę, aby trochę pośmigał?
Czy przeguby w audi, o których piszesz, były kulowe czy tripodowe?
używki z sharana polosie?? to w 99% pryzpadkow kible sa. Tak jak ci pisalem. Uzywke z audi o ktorych tu na forum bylo dziesiatki razy pisane. Metoda macania i szarpania za patyk polosi to sobie mozna oczeniac. Tak jak pisalem wiele razy macac to mozna kury bo tak to nic nie wymacasz. No chyba ze zgon totalny. Mowie o przypadkach gdzie macaniem nic nie wykrylem a po rozebraniu widze luz na talezykach po 0.3 i 0.5 mm.

Nie ma przegubów kulowych do tych aut! Gdyby bylo cos takiego rozsadnego to juz dawno bym mial to na poladzie. Kiedys robilem takie przeróbki ale obecnei nie widze sensu a pojedyncza sztuke robic to tez sie nei oplaca. Na handel to juz mnei to nie bawi bo kto mi zaplaci za poloske taka za 1000 zl. Co z tego ze dobra i solidniejsza jak te ori ale 2000 zl za komplet??
Zamienniki to kible lub prawie kible. Wytryzmuja albo pare miechow albo nawet dnia. Nie ma nic lepszego od GKN'a czyli spidan lub lobro bo to koncern obu tych marek.
Dzięki Wesol za informacje (fajnie jest dowiedzieć się czegoś od kogoś doświadczonego), zatem mam motyw na zastanowienie co dalej z tym fantem zrobić.
(16-01-2016 01:52)ashashi napisał(a): [ -> ]Witam
mam chyba problem z przegubem wewnętrznym (czytałem posty dotyczące tego tematu, ale wolę się jakby bardziej upewnić). Otóż objawy są takie:
* podczas jazdy na wprost, przy przyspieszaniu niekiedy odczuwam wibracje nadwozia, częściej dzieje się tak gdy przyspieszam pod wzniesienie,
* podobny objaw zachodzi w trasie przy stałej prędkości ok. 80-90km/h, przy czym dochodzi odgłos jakby dudnienia (coś jak nie wyważone koło),
* przy jeździe na łuku w prawo ze stałą prędkością ok. 80 km/h lub większą wibracje nadwozia (nawet jeśli nie występują podczas jazdy na wprost) pojawiają się i zanikają po wyjściu z łuku,
* sprawdzenie przegubu na kanale: wyczuwam lekki luz przegubu wewnętrznego gdy poruszam półosią lewą poprzecznie do jej osi wzdłużnej; na prawym przegubie takiego luzu raczej nie wyczuwam.

Nadmienię, że w mojej ALI mam przeguby wewnętrzne kulowe (takie jak np. w automacie), choć mam skrzynke manualną.

Może ktoś mi coś podpowie cóż oznaczac mogą w/w objawy lub utwierdzi w moich przypuszczeniach, że przyczyna jest przegub wewnętrzny na lewej półosi.

Z góry dzięki za pomoc.

P.s. Gdzie mógłbym kupić sensowny przegub wewnętrzny (na allegro tego pełno, ale GKN-a nie widzę).

Przez ostatnie kilka miesięcy miałem praktycznie to samo... tylko nie pamiętam tego " dudnienia " o czym piszesz. Ogólnie zrobiłem całe przednie zawieszenie bo były już małe luzy ( nie lubię jak coś mi puka ), wraz z amorkami i łożyskami na amorach... Wymieniłem także przegub wewn. od A6, fakt faktem drgania były już troche mniejsze ale to jeszcze nie było to... wymienialem opony przód na tył i odwrotnie - zimowe jak i letnie (miałem odczucie drgań z prawej strony ) i dalej to samo... Sad w koncu przyszła zima i czas wymian opon na zimowe Smile kupiłem od znajomego wulkanizatora prawie nowe opony zimowe w dobrej cenie... po założeniu nie ten samochód - drgań dosłownie 0 Smile potem się okazało że miałem " walniętych 5 opon ( 2 zimowe i 3 letnie )Exclamation Także najpierw jedz do porządnego wulkanizatora, bo u mnie wcześniej sprawdzało te opony 4 partaczy i nie widzieli że są jakby " wyząbkowane ":@ Potem walcz z przegubami... jak wesol radzi
Stron: 1 2 3
Przekierowanie