Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wariujący licznik - mrugające/zapalające się/gasnące kontrolki, wskaźniki itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sharan mk1 1.9 tdi afn. kilka dni temu miałem wyciąganą sprężarkę klimy i od wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki w liczniku, tj. zapalają się kontrolki ręcznego i abs-u, przestają działać wskaźniki temp. obrotomierz i prędkościomierz, co jakiś czas krótko zadziałają. zauważyłem, że regulując siłę nawiewu klimatronikiem licznik raz działa, a raz przestaje (na najniższych obrotach działa). Gdzie można szukać problemu, kiepska masa (???), czy Vag coś pokaże?
Zauważyłem, że zegary zaczynają "skakać" jak jest jakieś obciążenie elektryczne tj. opuszczałem szyby i jak doszły do dołu to zegary zaczęły skakać i świecić się kontrolki.
Sprawdź bezpieczniki. Czasami taki numer potrafią zrobić, że jeszcze centralny się buntuje Smile
Winowajcą prawdopodobnie jest alternator, pokazywał prąd ładowania ponad 15V, mam nadzieję, ze to tylko regulator (który był zresztą wymieniany 4 miesiące temu). Przy okazji zapytam , czy alternatory hitachi są lepsze od Boscha?
Czy ja wiem? Ja ma Boscha (120), zimą obskakuje dwa akumulatory, działa bez problemu. O Hitachi to powiem szczerze że nie słyszałem Huh
A regulator mógł paść, akurat miałeś pecha że stało się to jednocześnie z rozbieraniem kompresora. To tzw złośliwość rzeczy martwych.
hitachi mama w golfie i jakos tez daje rade. W sharanie mam boscha i te sa bardziej rozpowszechnione mimo to . Jeszcze valeo robil altki. Wszystkie te altki byly w miare dobre. boscha maja opinie wg mnie nie do zaorania ale podłóg tych co sa w oplu np denso. Te to siadaja kazdej zimy w opelkach a ten sam silnik tylko w saabie mial juz boscha i sie nie psuły. Chesz to mam altek na sprzedanie 220 amperowy to taki to ci napewno nie siadzie. Zreszta regulator jest w wieksozci altków taki sam bo on steruje wypelnieniem pola magnetycznego wirnika a to z kolei steruje napieciem na stojanie.
Witam serdecznie.
Wiem że tematów na temat liczników jest sporo, ale z tych co przeczytałem żaden nie odpowiada do końca temu co u mnie się dzieje, choć są podobne.
Jeśli problem taki jak mój już był poruszany i został rozwiązany to przepraszam że nie udało mi się jego znaleźć.
W filmie opisuje co się stało i co zostało do tej pory sprawdzone.
Dziękuję za ewentualną pomoc.

https://youtu.be/tawPuUIVtZw
Programowo nic tu nie zdziałasz trzeba poszukać poluzowaniej wtyczki, ciągłości kabli, przetarć (zwarcie) i ewentualnie lutów na płycie zegarów.
Dzięki za info, szukałem dzisiaj licznika lecz niestety nie udało mi się znaleźć żadnego z jedną wtyczką, może będą mieli coś za parę dni i wtedy se sprawdzę czy zegary działają, nowszych modeli do wyboru do koloru. Grzebać teraz za bardzo nie mogę bo nie mam auta zastępczego a jutro lecę do pracy a pracuję po 12h ale za kilka dni znowu mam wolne no chyba że coś w pracy mi się uda zajrzeć
Pogoda dopisała i udało mi się rozwiązać problem który był tak banalny że aż mi głupio ponieważ przyczyną problemów był kabelek masowy który jest przykręcony w okolicy filtr oleju był naderwany. Dziękuję
Przekierowanie