Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
witajcie Smile

A więc sprawa wygląda następująco... Mam galaxy z silnikiem AFN 110KM, modyfikacje jakie zostały wykonane to :

-Wtryski 216
-Program

Otóż mam wrażenie a zwłaszcza Ci co jadą za mną ,że auto nadmiernie kopci na czarno Cool

Wiem ,że diesel bąka puścić musi , ale czy aż takiego Big Grin

Tu mi naszła myśl o nieszczelnym układzie dolotowym i możliwościach jego sprawdzenia.. Kiedyś mając turbo-benzynę jeden mechanik coś odłączył wpiął gdzieś kompresor i dmuchnął w układ dolotowy.. Po chwili wyszło ,że jest nie szczelny...... Czy w naszych wozach jest to możliwe? Sprawdzanie wszystkiego po kawałku i gazowanie przez drugą osobę utrudnia wykonanie sprawdzenia szczelności.. Wtryski od nowości wychodzi ,że mają ok 50tys więc lanie wtrysków wykluczam.. auto oleju nie bierze...
Skad wtryski zakupione, kto przerabial je na 216?? Jakie cisnienia sa ustawione na nich?? Kto robil porgram?? Mozna by zrobic logi podlania paliwem i powietrza. Na jaka moc ten program zrobiony w sensie ile wyszlo. Masz jakis wykres.
Nie potrafię odpowiedzieć kto robił jakie ciśnienia itp.. Auto kupiłem już ze zrobionym programem a moc była podana na 140 ale wykresu brak.. Wiem ,że są oddzielne "kości" tuningowe w komputerze bo oryginalne dostałem przy zakupie.
No to logi na początek a później wtryski do sprawdzenia. Nie wiemy nawet jakiej marki sa te 216
Logi dynamiczne ? Możesz coś więcej podrzucić na ten temat ? Komputer będę miał dziś po południu...
jest porada w dziale diagnostycznym.
Generalnie jesli program robil jakies ogarniety tuner to stawiam na problem z wtryskami. Nie wiemy na jakich rozpylaczach robione te 216. z boscha sa najdroższe gdzies kolo 1000 zl albo nawet 1200. na bosio albo firadach albo 7diesel troszke taniej. Druga sprawa jest ustawienie cisnien i dosc czesto mimoz ekots deklaruje ze sa ustawione to tak nie jest a po sprawdzeniu wychodza cyrki. Tez nie bedzie mocy takiej jak powinno byc ale bedzie kopcił. Czasami daja nawet jakis wydruk ze regulowane a po sprawdzeniu sa cyrki. Mam kolege co sie bawi w ustawianie cisnien to mi mowil ze nawet po Nadarzynie poprawiał. osobiscie bym ustawiam o 20 barow wiecej jak podaje producent. Lepiej rozpyla i zawsze jak sie troszke wtryski ułożą to tez troszke spadnie o 5 -10 bar. Do tego wszystkiego sa tez rozpylacze chinskie ktore niby sa 216 ale sa okropnej jakosci.
Skroc sztange na gruszce bo ktoś tam majstrowal. Tako 2 lub nawet 3 obroty. Chip tuningu tam nie widac. Ciekawe czy sa tam faktycznie 216.
Nie tak dawno miałem problem z komputerem tzn. odlutowała się podstawka z tymi kościami chipa , zostało to wlutowane na stałe lecz chyba znowu coś krzaczy gdy już miałem taką opcję ,że auto trzymało obroty 1100 a komp. nic nie pokazywał.. Potem auto podczas jazdy zgasło ale po chwili odpaliło jak uderzyłem kilka razy o deskę.. Ogólnie mam wrażenie ,że auto jest słabsze.... A nieszczelność układu nie powodowałaby spadku mocy i dymienia? Jak to sprawdzić ? Co do wtrysków to rozumiem ,że wykręcenie ich dopiero coś powie?
Bledy jakies wywala poza niedoladowaniem?? Nieszczlenosc owszme moze byc ale tu myslalem ze zajrzales pod auto czy weze sa cale i takie sprawy to nei trzeba mowic. Sprawdzic mozesz owszem nei zazkodzi. Ale widac niskie wysterowanie N75 co sugeruje ze sztanga jest mocno wydluzona no i niedoladowanie masz praktycznie od samego dolu i pozno wstaje. Przeplywka okej, zdrowa jak rydz. Doładowanie masz ustawione na niecale 2000 mBar a to jest seryjne doladowanie dla AFN'a. Po chipie powiniem miec prawei 2200 mBar.
A wtryski musial bys wyciagnac i jeszcze rozkrecic by zobaczyc co pisze na koncowce wtryskowej. Na forum VCP zamiescilem taki opis cod o budowy wtrysków w VP to sobie kuknij co i jak. Mozesz jedne wyciagnac i sprawdzic co tam siedzi. Spiszesz oznaczenia to ci powiem co to jest.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie