Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Chiptuning a nadmierne kopcenie
|
24-04-2015, 17:44
Post: #1
|
|||
|
|||
Chiptuning a nadmierne kopcenie
witajcie
A więc sprawa wygląda następująco... Mam galaxy z silnikiem AFN 110KM, modyfikacje jakie zostały wykonane to : -Wtryski 216 -Program Otóż mam wrażenie a zwłaszcza Ci co jadą za mną ,że auto nadmiernie kopci na czarno Wiem ,że diesel bąka puścić musi , ale czy aż takiego Tu mi naszła myśl o nieszczelnym układzie dolotowym i możliwościach jego sprawdzenia.. Kiedyś mając turbo-benzynę jeden mechanik coś odłączył wpiął gdzieś kompresor i dmuchnął w układ dolotowy.. Po chwili wyszło ,że jest nie szczelny...... Czy w naszych wozach jest to możliwe? Sprawdzanie wszystkiego po kawałku i gazowanie przez drugą osobę utrudnia wykonanie sprawdzenia szczelności.. Wtryski od nowości wychodzi ,że mają ok 50tys więc lanie wtrysków wykluczam.. auto oleju nie bierze... |
|||
Reklama
|
|||
|
24-04-2015, 18:42
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Skad wtryski zakupione, kto przerabial je na 216?? Jakie cisnienia sa ustawione na nich?? Kto robil porgram?? Mozna by zrobic logi podlania paliwem i powietrza. Na jaka moc ten program zrobiony w sensie ile wyszlo. Masz jakis wykres.
|
|||
24-04-2015, 22:18
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Nie potrafię odpowiedzieć kto robił jakie ciśnienia itp.. Auto kupiłem już ze zrobionym programem a moc była podana na 140 ale wykresu brak.. Wiem ,że są oddzielne "kości" tuningowe w komputerze bo oryginalne dostałem przy zakupie.
|
|||
24-04-2015, 23:20
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
No to logi na początek a później wtryski do sprawdzenia. Nie wiemy nawet jakiej marki sa te 216
|
|||
25-04-2015, 09:04
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Logi dynamiczne ? Możesz coś więcej podrzucić na ten temat ? Komputer będę miał dziś po południu...
|
|||
25-04-2015, 13:13
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
jest porada w dziale diagnostycznym.
Generalnie jesli program robil jakies ogarniety tuner to stawiam na problem z wtryskami. Nie wiemy na jakich rozpylaczach robione te 216. z boscha sa najdroższe gdzies kolo 1000 zl albo nawet 1200. na bosio albo firadach albo 7diesel troszke taniej. Druga sprawa jest ustawienie cisnien i dosc czesto mimoz ekots deklaruje ze sa ustawione to tak nie jest a po sprawdzeniu wychodza cyrki. Tez nie bedzie mocy takiej jak powinno byc ale bedzie kopcił. Czasami daja nawet jakis wydruk ze regulowane a po sprawdzeniu sa cyrki. Mam kolege co sie bawi w ustawianie cisnien to mi mowil ze nawet po Nadarzynie poprawiał. osobiscie bym ustawiam o 20 barow wiecej jak podaje producent. Lepiej rozpyla i zawsze jak sie troszke wtryski ułożą to tez troszke spadnie o 5 -10 bar. Do tego wszystkiego sa tez rozpylacze chinskie ktore niby sa 216 ale sa okropnej jakosci. |
|||
25-04-2015, 18:06
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie | |||
25-04-2015, 18:54
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Skroc sztange na gruszce bo ktoś tam majstrowal. Tako 2 lub nawet 3 obroty. Chip tuningu tam nie widac. Ciekawe czy sa tam faktycznie 216.
|
|||
25-04-2015, 20:01
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Nie tak dawno miałem problem z komputerem tzn. odlutowała się podstawka z tymi kościami chipa , zostało to wlutowane na stałe lecz chyba znowu coś krzaczy gdy już miałem taką opcję ,że auto trzymało obroty 1100 a komp. nic nie pokazywał.. Potem auto podczas jazdy zgasło ale po chwili odpaliło jak uderzyłem kilka razy o deskę.. Ogólnie mam wrażenie ,że auto jest słabsze.... A nieszczelność układu nie powodowałaby spadku mocy i dymienia? Jak to sprawdzić ? Co do wtrysków to rozumiem ,że wykręcenie ich dopiero coś powie?
|
|||
25-04-2015, 20:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2015 20:41 przez wesol.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Chiptuning a nadmierne kopcenie
Bledy jakies wywala poza niedoladowaniem?? Nieszczlenosc owszme moze byc ale tu myslalem ze zajrzales pod auto czy weze sa cale i takie sprawy to nei trzeba mowic. Sprawdzic mozesz owszem nei zazkodzi. Ale widac niskie wysterowanie N75 co sugeruje ze sztanga jest mocno wydluzona no i niedoladowanie masz praktycznie od samego dolu i pozno wstaje. Przeplywka okej, zdrowa jak rydz. Doładowanie masz ustawione na niecale 2000 mBar a to jest seryjne doladowanie dla AFN'a. Po chipie powiniem miec prawei 2200 mBar.
A wtryski musial bys wyciagnac i jeszcze rozkrecic by zobaczyc co pisze na koncowce wtryskowej. Na forum VCP zamiescilem taki opis cod o budowy wtrysków w VP to sobie kuknij co i jak. Mozesz jedne wyciagnac i sprawdzic co tam siedzi. Spiszesz oznaczenia to ci powiem co to jest. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Chiptuning 1.9 TDI 115KM - gdzie wykonać ? | miniu2000 | 0 | 940 |
25-10-2018 14:58 Ostatni post: miniu2000 |
|
chiptuning | cyper1976 | 21 | 11,262 |
12-01-2015 09:38 Ostatni post: Eqick |