Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Spawarki - MIG
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
dzięki koledzy,
smoku firmę spaw znam bardzo dobrze, kupiłem u nich swój pierwszy półautomat sherman dual mig 200 eh bestia na 230 pospawała sporo aut i maszyn w gospodarstwie, po roku padła elektronika ale udało się podpasować od bestera i kolejne 2 latka śmigała, w zesżłym roku nabyłem w castoramie bestera 1801 za 1400zł i muszę przyznać, że różnica w spawaniu jest znaczna (oczywiście na korzyść bestera Smile ) no i części oraz serwis ogólno dostępny.


[...... wycięto smok_wawelski - tu była propozycja utworzenia działu w którym obecnie są te posty ........ ]
takiego sheramana mam wlasnie juz dwa lata gdzies. Co sie juz mi w nim psulo ale to takie drobnice. Musze jedynie mu przznac ze jest dosc mocny jesli chodzi o proad spawania. Niby 200 a na obudowie ma chyba 190 czy 195 napisane ale wali bardzo dobrze. blache do 1 cm przepali. Nieszczelnosci na wezyku to standard, raczka z zaworem to juz wymieniona ale i tak robilem ja chyba ze 6 razy. CO do elektryki nie narzekam. Wstawie tylo elektrozawor do puszczania gazu a sam kabel zmienie na ten bez zaworowy i przede wszystkim dluzszy. Na takie spawania dorazne to mi styka. Zmien sobie drut na 1.0 mm z 0.8 jesli jeszcze takowym spawasz.
u mnie rączkę wymieniałem 2 razy, później przewód od gazu, raz silniczek od posuwu drutu i na końcu całą płytę elektroniki na podzespoły bestera,
na końcu poszedł na alledrogo jeszcze za 500zł i kupiłem bestera,
P.S. spawam drutem 0,8

bester na razie ponad rok i bez zarzutu, śmiga jak ta lala i na siłeę i na 230V,
no nie na sile w zasadzi ena dwie fazy. Nieco stabilniej jest. Ja mam tego tez na 230 V a nie na dwie fazy. Wolalem tego bo ja nie spawal ani duzo ani grubych elementów.
Witam, w nawiązaniu do powyższych postów poniżej wrzucam krótki opis techniczny sprawdzonych przez nas osobiście sprzętów (może komuś to pomoże w wyborze)
Sherman dualmig 200:
[Obrazek: 85245f90ed3ffc52m.png]

Bester 1801:
[Obrazek: eb6f689c49c912bcm.png]

Shermana można kupić już za 900zł bez problemu, bestera za 1400 jak się trafi promocje w Castoramie.

Odnośnie zakupu w castoramie to na niektórych forach piszą, żeby tam besterów nie kupować bo to są odchudzone modele w sklepie taki sam kosztuje ponad 2 tyś i ma cały transformator w miedzi, a te w castoramie mają jedno uzwojenie w miedzi a drugie alu i niby to szajs jest.
w zasadzie nawet tego nie sprawdzałem u siebie, ale sprzęt chodzi wzorowo. Do tego przed zakupem popytałem trochę znajomych blacharzy i u nich też pracują castoramowe bestery i nie mają z nimi żadnych problemów, a u niektórych pracują już po 5 lat na okrągło
Ja mam bestera MP1500 kupiony jakieś 10lat temu w castoramie albo innym hipermarkecie.
Niestety jest na 230V i czasem przydałoby się więcej prądu szczególnie gdy dostęp jest kiepski i trzeba więcej drutu z dyszy wypuścić. Ponadto, przy 230V jest bardzo czuły na jakość zasilania. Potrzebowałem kiedyś pospawać coś u znajomego - miał fatalną instalację jeszcze aluminiową i była masakra. Na 100m przedłużacz na budowie też ledwo ciągnął.

Poza tym jakość wykonania bardzo dobra. Uzwojenie w pełni miedziane (myślę, że te mity o specjalnych seriach dla hipermarketów robią handlarze, którzy mają większe marże). Nic się nie zepsuło, choć specjalnie wiele nie spawam.

Teraz bym kupił coś innego, bardziej uniwersalnego tak aby można było z tego TIG zrobić. Coś na inwerterze, bo jednak te transformatory mało mobilne są.
Też się zastanawiałem nad inwertorem:
dokładnie nad tym:
http://allegro.pl/polautomat-magnum-auto...88962.html
ale przy samochodówce większości funkcji bym nie używał, a do tego w inwertorach jest delikatna elektronika, stanęło na sprawdzonym transformatorze.
Czy sa przepisy ktore mowia ze karoserie aut powinno spawac sie tylko metoda MAG?
nie jestem wyuczonym blacharzem, więc nie przytoczę przepisów, ale wg mnie metoda spawania zależy od materiału z jakiego wykonana jest karoseria, w obecnych czasach to już nie tylko stal, ale również np aluminium. Ten temat chyba regulują jakieś zagadnienia z zakresu materiałoznawstwa.
Podobnie jak szparag86 nie znam takich przepisów dot. samochodów.

Moja wiedza z zakresu spawalnictwa mówi mi jednoznacznie o doborze metody spawania w zależności od materiału tak jak Tomek napisał.

Znam takie przepisy w innej branży np. w spawaniu kotłów i rurociągów w energetyce czy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji - tam w dużym uproszczeniu chodzi o to aby np. spawaniem gazowym nie wprowadzać węgla lub spawaniem MMA nie wprowadzać pierwiastków z otuliny elektrody oraz nie rozszerzać strefy wpływu ciepła - ale to wszystko wynika z racji materiałów stosowanych w w/w elementach i konstrukcjach
Stron: 1 2 3
Przekierowanie