Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: ATM 2.0 - bezkolizyjny/brak zalecanego interwału wymiany paska
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam
Nabyłem Sharana 2002 z silnikiem ATM 2.0 z przebiegiem 145t km bez gazu od 1 właściciela/serwisowany, pasek nie był jeszcze zmieniany bo vw nie przewiduje jego wymiany Smile

.testował ktoś czy faktycznie ten silnik jest bezkolizyjny?

**
Motor: 2.0l VW Benzin
Motorenkennbuchstabe: ADY, ATM
Intervall: kein festes Wechselintervall
**

Kris
nie wiem czy jest kolizyjny czy nie. Wątpie szczerze. Wymiana co 180 tys km ale po 90 masz sprawdzic a pozniej co 30 tys km ma sz sprawdzac. Takze wymienia sie tu rozrzad.
Epoka bezkolizyjnych silników chyba zakończyła sie na początku lat dziewięćdziesiątych :-)
w oplu bylo tak ze wszystkie 8 zaworowe sa bezkolizyjne a 16 sa kolizyjne. Chyba wszystkie. W vagach neistety jest tak pokrecone ze nie wiadomo nic. Bywaja 8 zaworowki kolizyjne i to dosc czesto.
Nawet jeśli/zapewne tak wierze w słowo pisane Wink silnik jest bezkolizyjny to pasek nie jest wieczny . Będziesz jeździł w błogiej nieświadomości aż się zerwie i co potem ?
Jakie to ma znaczenie czy jest bezkolizyjny czy nie? Trzeba wymienić rozrząd bo może się zatrzeć łożysko na rolce albo prędzej czy później pęknie pasek, przecież to tylko kawałek gumy. A rozrząd wymienia się w tym silniku z zamkniętymi oczami, i kosztuje całe 80zł lub z pompą wody 250zł.
Panowie ! Ale czy Ktoś, wiedzę posiadający, odpowiedzi raczyłby udzielić w temacie silnikowej kolizyjności lub jej braku ? Temat uważam za lekko ważny , zwłaszcza dla nowych (hehe) użytkowników maszyn z przelotem ponad 200k km ...........
No i jak tam Chłopcy i Dziewczęta ? Minęło 5 miesięcy i nic ... Napisze ktoś mądry coś mądrego w omawianym temacie ???
nie sprawdzałem przy wymianie czy jest bezkolizyjny, fakt że ciężko się dostać do rozrządu, trzeba opuszczać silnik bo podpora inaczej nie chce wyjść, nie ma znaków na kółku zębatym małym, no i przy opuszczaniu pasuje odpiąć mocowanie przewodu klimatyzacji niskiego ciśnienia
Wczoraj zabrałem się za rozrząd. Mam problem z wyjęciem tej podpory. Czy wystarczy opuścić silnik z jednej strony? Rozumiem, że ma ona zejść do dołu? Poproszę o jakieś wskazówki.
Stron: 1 2
Przekierowanie