Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: przeplywka czy moze sonda lambda?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
WItam.
Mam problem z moja alhambra 2.8 vr6 (204ps)
Czesto wywala mi nastepujace bledy:
16825 System kontroli emisji z wêglem aktywnym nieprawid³owy przep³yw
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17560 Regulacja d³ugoterminowa 2 strona 1 - poza granic¹ - mieszanka za brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem

Zapala sie check engine

i jesli mam auto zaladowane dochodzi do tego blad;
16485 Przep³ywomierz - zakres/mo¿liwoœci
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY

i wtedy dzieje sie zle bo auto sie muli,swieci kontrola trakcji i check engine a czasami podczas jazdy zapala sie i znika EPC
I teraz zastanawiam sie czy winna bedzie przeplywka ktora jest pokazana na vagu ale tylko podczas dluzszych tras i zapakowanego auta (jak z polski do uk jechalem to caly czas choinka na desce)czy moze sonda lambda?a sonda jest jedna czy dwie?
jesli ktos ma jakies pomysly prosze pisac i z gory dzieki
Jeśli idzie zły sygnał od sondy to informacja idzie dalej i wpływa to też na przepływkę. To tak moim zdaniem. Ile masz sond? A luknij sobie, jeśli jedna to powinna być za katalizatorem a jeśli dwie to jedna tuż za kolektorem.
Dwa pierwsze błędy mogą świadczyć o nieszczelności w kolektorze dolotowym - może spadła albo przetarła się jakaś rurka od podciśnienia.

Ten przepływomierz i zaświecanie kontrolki trakcji i EPC to już nie wiem. Może bardziej bym szukał w kierunku usterek kabloteki. Popraw połączenia itp.

U mnie dwa pierwsze błędy powodują świecenie kontrolki check engine ale silnik nie wchodzi w żaden tryb awaryjny i pracuje normalnie. Tak już jeżdżę od ponad roku... Spalanie w normie.

PS: W tym silniku są dwie sondy lambda ale o ile się nie mylę, druga jest tylko do kontroli poprawności działania katalizatora.
podcisnienia wszystkie mam zrobione od nowa a kolektor bylo podejrzenie,ze jest walniety wiec zostal sprawdzony i wszystko z nim jest ok.U mnie epc zapala sie tylko podczas dlugiej trasy jak mam zaladowane auto a jak mam samo check engine to auto jedzie normalnie i spalanie tez w normie.wiec sam nie wiem czy zaczac od przeplywki bo sonda jest 3x drozsza.a jak mozna sprawdzic czy przeplywka jest ok?
Na mój gust stawiam na przepływomierz auto muli się od niego , sama lambda ja zrąbana co najwyżej była by inna mieszanka i auto mogło by palić jak smok.

Oczywiście nie zaszkodzi wejść pod auto i zobaczyć sondy może w której zwyczajnie kabel masz ułamany/skorodowany bo tak też się zdarza.

Pozostaje pytanie czy auto jeździ na benzynie czy jest zagazowane bo tu można by dalej snuć przypuszczenia.
A świece powinno się co 60 tysi Wymienić przy zwykłej benzynie a przy gazie częściej.
auto jest zagazowane od prawie roku (lpg-tech,barracuda,kme gold) a swiece byly wiemieniane jak zakladalem gaz,zamowie przeplywke a najpierw sprawdze okablowanie,jesli cos sie zmieni to dam znac.
A na gazie auto ma te same objawy co na benzynie?
tak.niema znaczenia czy jade na gazie czy na pb.
witam udało się komuś rozwiązać problem mam identyczne objawy.
pozdrawiam
Witam mógłby ktoś naprowadzić mnie jeszcze co można sprawdzić jakiś screen pracy przepływomierza chętnie bym zajrzał nie mam porównanie wcześniej miałem diesel i nie wiem jak ma bic w benzynie
Stron: 1 2
Przekierowanie