Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: TDI - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym psotoju itp.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
koledzy po wymianie silnika z AUY na ASZ z pompkami z AUY, kopci na niebiesko !! Moc ok ale przy przyspieszaniu podaje niebieską chmurę, no i spalanie pokazuje wysokie, przy spokojnej jeździe około 9l/100km. Co to może być ??
uszczelniacze na pompkach dobrze zalozone ? bo wyglada to ze cos oliwy spala. Stad niebieska chmurka. A powiedz jeszcze czy tylko na zimnym czy na rozgrzanym tez.
kopci tylko jak jest zimny , na rozgrzanym już nie. Uszczelniacze były zakładane nowe ale ze 3x wyciągałem już te pompki.
sgaVAN proszę ładnie nie zakładaj tematów gdzie popadnie, oddzielam i zakładam nowy temat.
jak się pompki wymienia nie trzeba programu w ecu robić - wydaje mi się że będą inne mapki ?
pompki ma od AUY, ecm od AUY. Tylko slupek jest od ASZ/ARL co kompletnie nie ma tu znaczenia. Niczym sie nie roznia poza innym skladem chemicznym stali uzytej do jego zrobienia co skutkuje wieksza wytrzymaloscia na przeciazenia. Slupek od ASZ/ARL wytrzyma pod 400 koni a moze i wiecej a slupek od AUY/AJM i pokrewnych w okolice 300-350 koni.

Problem lezy gdzies w rozrzadzie, ustawieniu walka rozrządu itp.
Wesol: a walek rozrzadu od ASZ ma te same krzywki do pompek co AUY?
tak. Juz pisalem ze to sa te same silniki. Nie ma miedz nimi roznicy. Doszukujecie sie niewaidomo czego. Moc sie bierze z podlania paliwem i podpompowania powietrza wiec reszta tu nie ma nic do tego. W dieslu nie ma czegos takiego jak w benzynowcach ze sie daje ostre walki. Tu krzywka dusi i tak na zawór tak dlugo ze prawie sie zawory spotykaja z tlokiem. Wazne jest bardzo zgranie walu korbowego z walkiem rozrzadu. W benzynie mozna nawet przestawic o jedne zabek i mozes znie poczuc zbytnio roznicy. W dieslu przestawienie nawet o ćwierc zeba powoduje duza roznice. Jedne zabek to juz masakra. Pamietaj ze na kole od walka rozrzadu masz fasolki i nalezy rozrzad skladac zgodnie ze sztuka. Nie robisz tego jak potrzeba to potem moga byc takie oto skutki. Nie wiem co u ciebie i jak było robione wiec mozemy jedynie gdybac.
Dla mie to ty i tak jest za duzo mowione ze silnik ASZ. TO nie jest ASZ bo asz ma inne pompki inne turbo, inne mapy w ECM. A reszta ta sama. Zalozenie słupka nawet od BPX; nie ma tu kompletnie znaczenia tak samo mozna zalozyc słupek od ATD i tez ma chodzić.
wesol skłaniasz się ku złemu ustawieniu rozrządu, ale czy gdyby problem był z rozrządem to nie występowałby cały czas, a nie tylko do chwili nagrzania silnika? Poza tym czy wtedy auto nie miałoby "" ograniczonej "" mocy?

sgaVAN ile Twoje auto gubi oliwy na tysiąc km?
Zalezy w ktora strone moze byc przestawiony i ile. Nie wiemy tez czy pompki tez byly wmontowane i ustawione wg procedury. Mamay ze tak powiem niewiele informacji jak to bylo wszystko przekladane i robione.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie