Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Brak ładowania akumulatora
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam klubowiczów. W lutym kupiłem sharana 2000 1.9TDI 115HK. Był w nim zamontowany akumulator 60AH. Wymieniłem go na 77AH i zobaczyłem ze mam na nim brak ładowania. Wymieniałem go 3 razy bo myślałem ze może uszkodzony. Ale to było nie to. Zamontowałem nowy alternator bo tak doradził mi znajomy mechanik, i to tez nic nie pomogło. Krótko mówiąc ładowanie mam tylko na akumulatorze 60AH który juz byl zamontowany w samochodzie próba podpiecia jakiegokolwiek innego kończy się brakiem ładowania. Mase od akumulatora sprawdzałem i jest podpieta dobrze. Znalazłem cos o niebieskim kabelku ale za bardzo nie wiem o co chodzi. Proszę o pomoc jak to naprawić.

No i jeszcze przestał mi działać wskaźnik predkości i licznik kilometrów.
widzę że ciężki temat. Żadnych pomysłów??
Ale jak to ładuje aku 60A a 77 A już nie...
to nie logiczne przecież ?.
Ja mam włożone 90A (co by nie zabrakło) i wszystko gra....
A gdzie jest regulator napięcia i w jaki sposób masz informację że nie ładuje ?.
sprawdz voltomierzm napiecie na odpalonym na biegunach aku. Mam nadziej ze kable nie sa luzne np na alternatorze czy chocby na karoserii ( masa). Jesli nadal napiecie bedzie ponizej 13V to nawet bez wyciagania altka mozesz wyciagnac regulator ze szczotkami z altka i sprawdzic czy czasem szczotki sie nie skonczyly. Zreszta nawet w ciemno mozna wymenic ten regulator bo kosztuje jakies 25-30 zl. Przy tej okazji sprawdzisz czy mostek diodowy jest sprawny- Sa tam diody 2 razy po 3 szt( anody i katody) ktore tez sprawdzisz mierniczkiem ( omomierzem).
Zazwyczaj pada jedna z diodek i mamy juz brak ladowania.
Wesol rozumiem że regler jest przy alternatorze przy szczotkach ?.
(03-05-2011 07:42)wesol napisał(a): [ -> ]sprawdz voltomierzm napiecie na odpalonym na biegunach aku. Mam nadziej ze kable nie sa luzne np na alternatorze czy chocby na karoserii ( masa). Jesli nadal napiecie bedzie ponizej 13V to nawet bez wyciagania altka mozesz wyciagnac regulator ze szczotkami z altka i sprawdzic czy czasem szczotki sie nie skonczyly. Zreszta nawet w ciemno mozna wymenic ten regulator bo kosztuje jakies 25-30 zl. Przy tej okazji sprawdzisz czy mostek diodowy jest sprawny- Sa tam diody 2 razy po 3 szt( anody i katody) ktore tez sprawdzisz mierniczkiem ( omomierzem).
Zazwyczaj pada jedna z diodek i mamy juz brak ladowania.

Z tego co pamiętam napiecie wychodzące z alternatora powinno być 13,7V.
Zdejmij pasek z alternatora i zobacz czy kółko od paska czy się nie kreci przypadkiem na osi alternatora ,ja tak miałem u siebie wirnik stał a kólko sie kręciło .
Kółko jest na takim sprzęgiełku i ono u mnie się zozsypało nie mogłem tego rozebrać z powodu braku odpowiednich kluczy ,wziełem migomat i przyłapałem kółko na stałe do osi wirnika i po sprawie,ładowanie wróciło.
owszem sprzegielko alternatora tez moglo pasc ale zazwyczaj duzo wczesniej sa objawy w postaci migania kontrolki ladowania i piskow. Sprawdzamy najlepiej jak sie sciagnie pasek PK i srubokretem blokujemy wirnik a reka probujemy krecic rolke. W jedna przepuszcza a w druga trzymac powinno.
Napiecie mierzymy zarowno na aku jak i na altku. Na alternatorze bedzie nieco wyzsze ale nie wiecej jak 0,4V no i na odpalonym silniku najlepiej sprawdzac po 3 minutach jak sie wylacza juz swiece zarowe to bedzie wynik miarodajny. Napiecie powinno byc tak od 13,8 do 14,7V na biegunach aku.
Alternator założyłem nowy . Napięcie sprawdzałem woltomierzem. Obecnie jestem w norwegi i pojechałem do tutejszego serwisu ( lecz tutaj to same barany ) i usłyszałem że mam popsuty alternator ( powiedziałem że jest nowy) no to że akumulator popsuty ( wymieniałem 3 razy ). Gościu z serwisy przyniósł 2 swoje jeden 64 AH a drugi 70 AH i tak samo nie było na nich ładowania. Podłączyliśmy mój 60 AH i ładowanie jest ( za każdym razem było sprawdzane woltomierzem napięcie i na innych nie było napięcia). Rozłożył ręce i powiedział że nie ma pojęcia. Podpowiedział że niebieski kabelek co idzie od stacyjki do alternatora może być winny ale z tym to muszę jechać do Oslo bo oni tutaj na miejscu nie mogą nic stwierdzić.
Nie działa prędkościomierz gdzie znajduje się czujnik prędkości?
predkosc auta brana jest z czujnika na skrzyni a predkosc obr silnika z czujnika walu.
na skrzyni znalazłem tylko czujnik wstecznego z lewej strony
Stron: 1 2 3
Przekierowanie