Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem z uruchomieniem gdy ciepły silnik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
kOLEDZY

powstał u mnie problem odpalania Szatika na ciepłym silniku

zastanawiałem się nad lekarstwem - propozycje były różne
- korekcja map startowuych (generalnie tylko u tunerów albo tych co sie na tym znają
- wymiana pompy bo pada
i inne mniej w/g mnie rozsądne

czytałem czytałem i na elektrodzie znalazłem posta który do mnie przemówił
Pozwolę sobie zamieści cytat dla potomnych
jeszcze mam problem nieogarnięty ale skłaniam sie do korekcji map

chyba że ktoś z Was będzie miał lepszy pomysł - podyskutujmy

Myślę że to dobry dział i fajna porada
a oto i cytat
ainal napisał(a):
vol napisał(a):Napisze ktoś konkretnie w jednym poście (mam na myśli zaawansowanego mechanika) jak zrobić aby ciepły silnik TDI (AGR czy jaki kolwiek inny) zapalił na 'dotyk' (jak w temacie) a nie 6 storn o tym a może to, a może tamto. Napewno wszyscy będą zadowoleni.

1. Najlepiej i najskuteczniej - korekcja dawki rozruchowej, nie chodzi o większą ilość ale o obroty przy jakich zaczyna podawać paliwo. Normalnie przy silniku pow 70stopni nie podaje nic aż do momentu gdy rozrusznik osiągnie 250rpm.
- zaleta: Problem nigdy nie powróci, zapala lepiej niż nowy
- wada: niewykonalne przez osobę która nie zna podstaw programowania pamięci/procesorów, nie dysponuje bardzo drogim programem do przeliczania chks i edycji map (często kilkukrotnie droższe niż nasze stare tdi), a w niektórych przypadkach (przed 2000rokiem) dodatkowo nie posiada zdolności operowania sprzętem do lutowania powierzchniowego na otwartym ECU. Ludziom często robi się pkt2 a kasuje za pkt1 taka prawda, taki kraj. Nie zrobi tego żaden serwis, 99% mechaników a praktycznie tylko i wyłącznie chiptunerzy.

2. Ten sposób (jak wszystkie kolejne zresztą) to tylko półśrodek, kanał 05 i ustaw dawkę rozruchową na max. To co prawda nie spowoduje przestawienia progu obrotów od których pompa podaję rozruchową dawkę ale jedynie częściowo wspomoże "dead zone" i zwiększy max start IQ. Często pomaga ale tylko doraźnie a jak rozrusznik i akku słaby to problem powróci szybko jak bumerang. Potem patrz pkt 1
- wada: pomaga ale nie z takim efektem jak sposób 1

3. Regeneracja rozrusznika i nowy akumulator
- wada: większy koszt niż sposób 1, problem powróci

4. Regeneracja pompy
- wada: większy koszt niż sposób 1, rozbieranie samochodu, przy okazji rozrząd - problem powróci

5. Przekodowanie silnika na skrzynię automatyczną - największa głupota jaką można tylko zrobić
- wada: pojeździcie zobaczycie :-)

Inne metody tzn przełączniki, przekaźniki i inne wynalazki typ odłączanie czujnika temp to zwykłe druciarstwo i ja bym się wstydził komuś tak auto zrobić albo takim autem jeździć. Panowie nie róbcie obciachu. Poza tym nawet jak auto gorące to po takim starcie świece Wam chwile grzeją podczas jazdy mimo podłączenia czujnika z powrotem. Nie wierzycie? Sprawdźcie vagiem.
Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
Witam
Brawo niebieski91 za znalezisko. Bardzo interesujące.
Mam zamiar bliżej zapoznać się z tematem korekcji map startowych.
Mam bardzo podobny problem, mianowicie jak silnik jest zimny odpala na dotyk, no może na 1,5 dotyku, lecz gdy jest ciepły - zapala na 3 dotyki i wydaje sygnał dźwiękowy - jedno "pip".

pozdrawiam
Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
(10-11-2010 00:13)stealthman napisał(a): [ -> ]Pompa po rozgrzaniu "nie trzyma" parametrów to tak bardzo ogólnie mówiąc. Jak masz Vag-a i troszeczkę orientujesz się w tym to proponuję zrobić korektę dawki rozruchowej paliwa. Ale jest jeden warunek czy silnik jest na PD ??? Jak tak, to nie można regulować dawki paliwa, Egr-u oraz innych. No chyba że ktoś już to robił i nie dzieje się nic złego z silnikiem.
kolego uważam że się mylisz

korekcja dawki rozrucHowej poprzez vag to tylko kosmetyka - to taki sam zamiennik jak oszukanie komputera opornikiem rezystorem czy innym odcięciem czujnika temperatury - skutek wieksze zużycie paliwa i powrcający jak bumerang problem rozruchu
ingerencja w mapy jest własciwym posunieciem bo dawka rozruchowa z vag-a to tak jakbys chciał żeby Twój aku był lepiej naładowany i dlatego dasz wiekszy prąd z alternatora - zadziała ale na chwile - potem sie zes..........ra
Tak uważam po lektUrze różnych for i różnych specjalistów
ALE TO MOJE ZDANIE JEST

mnie przekonuja argumenty z zamieszczonego cytatu a dlaczego to polecam lekture tematu z elektrody http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic288120-0.html
(09-11-2010 21:45)agaikarol napisał(a): [ -> ]Witam
Brawo niebieski91 za znalezisko. Bardzo interesujące.
Mam zamiar bliżej zapoznać się z tematem korekcji map startowych.
Mam bardzo podobny problem, mianowicie jak silnik jest zimny odpala na dotyk, no może na 1,5 dotyku, lecz gdy jest ciepły - zapala na 3 dotyki i wydaje sygnał dźwiękowy - jedno "pip".
pozdrawiam
w całym temacie wyczytałęm na czym polega problem i jak sie ma zużycie podzespołów (pompy) do programu w kompie - nie dotyczy to jednak wszystkich silników bo w niektórych program nadążał a w innych nie
Nie wymieniałeś może rozrządu? i po wymianie może zaczoł cieżko palić?
Wtedy bym stawiał na 99% na złe ustawienie kąta wtrysku paliwa,przy wymianie paska może się przestawić.
Przy złym ustawieniu kąta wtrysku silnik jest trochę głośniejszy bardziej klekocze.
Sprawdzić to możesz vag-iem
Dałeś mi do myślenia siedze i się zastanawiam.
wpadł mi do głowy jeden prosty patent jak można sprawdzić czy nie padła ci pompa,jak będziesz miał już ciepły silnik weż w butelkę 1,5-2L zimnej wody polej pompę i jak ci od razu zapali to wtedy płacz i płać za regeneracje pompy.
niebieski91 owszem zgodzę się z tobą co do map. Ingerując w nie masz większe pole do popisu ale Vagiem może zrobić korektę za darmo i sprawdzić czy to na pewno pompa. Tylko o to mi chodziło. A co do alternatora to nie masz racji, bo Vagiem nie wpłyniesz na prąd wzbudzenia prądnicy. Fajna lektura Big Grin
musiałeś mnie źle zrozumieć - nic nie pisałem o wpływaniu vag-iem na prąd tylko podałem jako przykład pseudo rozwiązanie
znaczy sie chgodziło o to ze podnoszenie dawki paliwa vag-iem to to samo co ładowanie aku większym prądem ale moze niejasno sie wyraziółem -
chodziło po prostu o chwilowe rozwiązanie nie rozwiązujace problemu lecz tylko na chswile niwelujące objawy
niebieski91 i co wykombinowałeś ?
autko ma ponad 10 latek więc dla świętego spokoju jutro chyba albo na dniach chce zabrać sie za rozrusznik - nie zaszkodzi a przynajmniej
"nie skonczy" mi sie nagle

jak to nie pomoże to chyba tylko mapy zostana ale jeszcze zasięgam porad tunerów
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Przekierowanie