Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Jak sprawdzić czujnik ciśnienia oleju?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam

Zacznę od początku. Auto odstawiłem do mechanika, regeneracja turbiny, ustawienia kąta wtrysku, ogólne naprawy zawieszenie, wymiana oleju, hamulce.

Olej po przeczytaniu kilku tematów postanowiłem zmienić na 10W40 tak też skonsultowałem to z mechanikiem.

Wczoraj odebrałem auto od mechanika, rano pojechałem w trasę i zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju. Zapaliła się po przekroczeniu 2000 tys. zatrzymałem się, zgasiłem silnik odpaliłem i to samo. Więc powolny powrót do domu.

Poczytałem trochę i na 100% wykluczam:

- stan oleju jest ok;
- brak wycieków;
- filtr oleju jest Kann więc raczej nie przez niego;
- wymieniłem czujnik ciśnienia granatowy;
- na tym szarym na filtrze oleju przeczyszczone styki;

Ale wiem że w moim aucie są dwa czujniki ciśnienia oleju, jak je sprawdzić. Szczególnie ten wysokiego ciśnienia bo jego jeszcze nie wymieniłem. Zaznaczam że nie jestem mechanikiem coś tam wiem ale proszę łopatologicznie Smile.

Aha od rana auto stało kilka godzin, jak jechałem nim do mechanika to nic się nie działo, po zabiegu czyszczenia styku i wymianie jednego z czujników, przejechałem się troszkę (35km) i kontrolka się już nie zaświeciła. Wiec tak jakby wróciło do normy. Ale wole sprawdzić czy te czujniki pracują prawidłowo
najlepiej to sie wykreca czujniki i wkreca manometr. Tu mamay przyklad dokladnie teog co nie woolno robic jak sie zapali kontrolka od cisnienia oleju. Odrazu gasimy silnik. To bardzo dobrze ze tak zrobiles. Mozna odpalic zaraz odrazu czy tam po jakiejs chwili ( np 5 minut postoju). Dotąd jest okej. Z palącą kontrolka cisnienia oleju pod zadnym pozorem nie kontynujemy dalszej jazdy chcoby nie wiem co. Tak sie nie robi. JEst duza szansa ze to niestety nie czujniczek siadniety czy kabloteka i mozemy szybko stracic motorownie. czujnik masz wkrecony tu w podstawe filtra oleju.
Jednak jesli pozniej juz sie kontrolka nie zapaliła i silnik nie odlecial do krainy wiecznych lowów to jest raczje szansa ze albo awaria kabloteki albo czujnika albo jakis brud sie dostal pod zaworek przelewowy w pompie oleju.
Tak wiem że się nie kontynuuje jazdy w takim stanie, dlatego zanim odpaliłem sprawdziłem to co mogłem na trasie, stan oleju i kulturę pracy silnika (wiem jak pracuje silnik bez smarowania bo kiedyś u znajomego turbina się rozszczelniła więc wiadomo co się stało).

Ważny fakt jest taki że kontrolka paliła się ponad 2k obrotów.

Znalazłem sposób na sprawdzenie okablowania czujnika niskiego ciśnienia. W trakcie pracy podać mu masę i kontrolka się zapaliła i jak odjąłem masę zaraz zgasła. Więc okablowanie tego czujnika jest ok i czujnik też nowy.

Interesuje mnie jak sprawdzić czy kable od czujnika wysokiego ciśnienia są ok?
Hej dobra znalazłem odpowiedź na swoje pytania... chyba.

Prosiłbym o rozwianie moich wątpliwości ewentualnie jakby mógł ktoś to sprawdzić jak jest u nieg to byłoby miło.

Czujnik wysokiego ciśnienia - kolor szary - w podstawie filtra oleju - pojawia się na nim masa w momencie odpalenia silnika i jest cały czas (jak spadnie ciśnienie to masa znika) idzie do licznika kabelkiem koloru żółtego i jest to pin 8 w czerwonej wtyczce licznika.

Czujnik niskiego ciśnienia - kolor niebieski - po prawej stronie głowicy parząc od przodu. Masa pojawia się na nim w momencie włączenia zapłonu i po odpaleniu masa znika (chyba że ciśnienie jest złe to się pojawia). Idzie do licznika kablem czarno-niebieskim i wchodzi do licznika w czerwonej kostce jako pin 9.

Czy jest to racja? Jeżeli tak to u mnie wadliwy okazał się czujnik wysokiego ciśnienia ponieważ po odpaleniu nie było na nim masy, teraz na nowym masa pojawia się w momencie odpalenia.
mozesz pstryknac jakas fotke bo jakos nie kojaze tego czujnika niskiego cisnienia w glowicy w VP'ku. W PDkach tez to jest?? Moze za pare minut to sprawdze u siebie.
hej jutro pstryknę fotkę. A dzisiaj wycinek z etki.

Podobno w vp też jest
No więc Panowie i Panie wszystko co pisałem się potwierdziło. Winą za paląca się kontrolkę były czujniki. Byłem dzisiaj na sprawdzeniu ciśnienia i przy 2k było 2,6 a minimum co musi być to 1,8.

Koszt naprawy - 30 - 40 zł
Czas - sprawdzenie i wymiana - 1h
Dzieki za info i mozesz to wrzucic do porad dla potomnych.
Witam.A ciśnienie sprawdzałeś na wyjściu czujnika przy głowicy czy przy filtrze oleju-pytam,bo również muszę to sprawdzić u siebie.
Witam wlasnie jestem po awari turbiny silnik asz 1,9 rok2007 po wymianie na zregenerowana i przejechaniu ok 100 km na zimnym silniku rano ok 5 stopni i przejechaniu ok 200metrów zapaliła sie kontrolka cisnienia oleju wczesniej nigdy sie nie zapaliła tylko poziomu wczoraj i dzis zapaliła sie rano na zimnym pojechalem do mechaniora co robil turbo posprawdzał czujnik tylko nie iwem czy mam dwa czy jeden od cisnienia wyjał czujnik i sprawdził cisnienie tylko nie wiem czy przy 2tysiach obrotów wyszło mu ok 1,2 bara stwierdzil ze silnik do remontu panewki na wale itd co o tym stwierdzeniu mechanika mozna pomyslec ma rację? Nie iwem co robic robic remont czy sprawdzac jeszcse te czujniki itd
Stron: 1 2
Przekierowanie