Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana oleju - problem...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Sharan 2.0 ADY
Tak jak w temacie, nie mogę wymienić oleju ponieważ nie można odkręcić śruby do zlania starego. Olej leży w garażu 2 dni już. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i śruba nie jest wklejona tylko dał miedzianą podkładkę. Próbowałem podgrzać śrubę i nic, nie chce wyciągać oleju wysysarką bo cały syf zostanie.
Czy jedyny sposób to wykręcić cała miskę i zlać olej? Będzie potrzebna nowa uszczelka wtedy?
a moze po prostu trzeba użyć dłuższej przedłużki. Albo strzeli korek, albo klucz. Masz 50%, że się uda.

ps. Mam nadzieje, że używasz solidnych narzędzi, a nie takich z TESCO
Hehe nie takich z TESCO nie używam Smile
Przy zakupie oleju miałem darmową wymianę, pojechałem na warsztat i gościu miał metrową rurę.
Próbował i w końcu zapytał się czy ma z całej siły pociągnąć i może pęknąć miska a wtedy stoimy lub czy jadę gdzieś indziej...
Dodam że jest tam śruba 27 a nie 19 jak w każdym chyba
Poprzedni właściciel może Ci się nie przyznać, że złożone na kleju, lub innym poxipolu (osobiście robiłem po kimś takie przypadki). Jest też opcja, że gość był nieświadomy co mu na warsztacie zrobili. Trzeba próbować, bo coś mi się wydaje, że czego byś nie zrobił to micha i tak będzie do zdjęcia. Jak już na siłę nie pójdzie.
Sam sobie odpowiedziales. Jezeli jest 27 to przerobka i nie wiadomo co tam siedzi.
Ok dzięki za odp.
W poniedziałek lece autem do Bydgoszczy jeszcze na studia i kupie uszczelkę. Nie będę ryzykować i ciagnąć na siłe bo rozpiernicze jeszcze miche i bylby dodatkowy wydatek;/
Może w poniedziałej jeszcze wezmę się za wykręcenie jej lub we wtorek. Mam swój kanał więc nie powinno być ciężko z dojściem Smile
Moim zdaniem lepiej wykręcać na aucie. Bo w co mógłbyś zamontować michę żeby jej nie uszkodzić? jak jest na silniku to jest przykręcona. A jak ma za przeproszeniem "WALNĄĆ" to i tak walnie. Poza tym michę można zawsze pospawać. W ibizie już 3 razy mam spawaną i na nowo dorobiony korek i jeździ.
Tak jak G.T. tez probowalbym to kombinowanie na silniku odkrecic. I jeszcze jedno tam chyba nie ma uszczelki na misce tylko jest kladziona na pascie (przynajmniej w innych VAG dieselkach tak jest).
Te metalowe chyba są kładzione na uszczelkę a aluminium na tą pastę...

Ale mi chodziło o wykręcenie miski i wtedy wyczyścić i wkręcić. Po prostu wyczyściłbym ją "od góry" i nie musiałbym ryzykować innymi zabawami z tą miską
rownie dobrze mozna kluczem udarowym sprobowac. Z tym ze wiekszosc takich pnumatów ma regulowany moment dokrecania a odkrecanie jest zawsze na maxa. Mozna zmniejszyc cisnienie w ukladzie powietrznym i wtedu probowac pneumatem jeszcze i stopniowo podwiekszac. Chba kazdy warsztat ma taki sprzet na wyposażeniu.
Stron: 1 2
Przekierowanie