Ocena wątku:
Wymiana oleju - problem...
27-04-2013, 20:28
Post: #1
Wymiana oleju - problem...
Sharan 2.0 ADY
Tak jak w temacie, nie mogę wymienić oleju ponieważ nie można odkręcić śruby do zlania starego. Olej leży w garażu 2 dni już. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i śruba nie jest wklejona tylko dał miedzianą podkładkę. Próbowałem podgrzać śrubę i nic, nie chce wyciągać oleju wysysarką bo cały syf zostanie.
Czy jedyny sposób to wykręcić cała miskę i zlać olej? Będzie potrzebna nowa uszczelka wtedy?



“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
Reklama

27-04-2013, 21:45
Post: #2
RE: Wymiana oleju - problem...
a moze po prostu trzeba użyć dłuższej przedłużki. Albo strzeli korek, albo klucz. Masz 50%, że się uda.

ps. Mam nadzieje, że używasz solidnych narzędzi, a nie takich z TESCO



Astra wybijała plomby od gleby Tongue
AleHandro zapewnia KOMFORT Smile
27-04-2013, 21:52
Post: #3
RE: Wymiana oleju - problem...
Hehe nie takich z TESCO nie używam Smile
Przy zakupie oleju miałem darmową wymianę, pojechałem na warsztat i gościu miał metrową rurę.
Próbował i w końcu zapytał się czy ma z całej siły pociągnąć i może pęknąć miska a wtedy stoimy lub czy jadę gdzieś indziej...
Dodam że jest tam śruba 27 a nie 19 jak w każdym chyba



“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
27-04-2013, 23:12
Post: #4
RE: Wymiana oleju - problem...
Poprzedni właściciel może Ci się nie przyznać, że złożone na kleju, lub innym poxipolu (osobiście robiłem po kimś takie przypadki). Jest też opcja, że gość był nieświadomy co mu na warsztacie zrobili. Trzeba próbować, bo coś mi się wydaje, że czego byś nie zrobił to micha i tak będzie do zdjęcia. Jak już na siłę nie pójdzie.



Astra wybijała plomby od gleby Tongue
AleHandro zapewnia KOMFORT Smile
27-04-2013, 23:14
Post: #5
RE: Wymiana oleju - problem...
Sam sobie odpowiedziales. Jezeli jest 27 to przerobka i nie wiadomo co tam siedzi.



Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu Big Grin
27-04-2013, 23:15
Post: #6
RE: Wymiana oleju - problem...
Ok dzięki za odp.
W poniedziałek lece autem do Bydgoszczy jeszcze na studia i kupie uszczelkę. Nie będę ryzykować i ciagnąć na siłe bo rozpiernicze jeszcze miche i bylby dodatkowy wydatek;/
Może w poniedziałej jeszcze wezmę się za wykręcenie jej lub we wtorek. Mam swój kanał więc nie powinno być ciężko z dojściem Smile



“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
27-04-2013, 23:48
Post: #7
RE: Wymiana oleju - problem...
Moim zdaniem lepiej wykręcać na aucie. Bo w co mógłbyś zamontować michę żeby jej nie uszkodzić? jak jest na silniku to jest przykręcona. A jak ma za przeproszeniem "WALNĄĆ" to i tak walnie. Poza tym michę można zawsze pospawać. W ibizie już 3 razy mam spawaną i na nowo dorobiony korek i jeździ.



Astra wybijała plomby od gleby Tongue
AleHandro zapewnia KOMFORT Smile
28-04-2013, 00:07
Post: #8
RE: Wymiana oleju - problem...
Tak jak G.T. tez probowalbym to kombinowanie na silniku odkrecic. I jeszcze jedno tam chyba nie ma uszczelki na misce tylko jest kladziona na pascie (przynajmniej w innych VAG dieselkach tak jest).



Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu Big Grin
28-04-2013, 00:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2013 00:31 przez Krzysztoflon.)
Post: #9
RE: Wymiana oleju - problem...
Te metalowe chyba są kładzione na uszczelkę a aluminium na tą pastę...

Ale mi chodziło o wykręcenie miski i wtedy wyczyścić i wkręcić. Po prostu wyczyściłbym ją "od góry" i nie musiałbym ryzykować innymi zabawami z tą miską



“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
28-04-2013, 09:51 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-04-2013 09:52 przez wesol.)
Post: #10
RE: Wymiana oleju - problem...
rownie dobrze mozna kluczem udarowym sprobowac. Z tym ze wiekszosc takich pnumatów ma regulowany moment dokrecania a odkrecanie jest zawsze na maxa. Mozna zmniejszyc cisnienie w ukladzie powietrznym i wtedu probowac pneumatem jeszcze i stopniowo podwiekszac. Chba kazdy warsztat ma taki sprzet na wyposażeniu.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Alhambra 2.0i ATM problem z dławienim tomasz.s 0 640 30-12-2020 12:25
Ostatni post: tomasz.s
  Problem z wycieraczkami Meg Megan 1 952 29-05-2020 12:19
Ostatni post: kalamb
  ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju misiek5 3 2,023 02-04-2020 10:18
Ostatni post: kristof370
  Wymiana termostatu - Benzyna macius4343 38 23,885 31-12-2019 20:00
Ostatni post: rodzynek
  niskie cisnienie oleju awc 1.8t Amoath 4 2,613 30-12-2019 22:45
Ostatni post: wesol
  Sonda lambda - problemy/diagnostyka /wymiana Loco 70 24,339 29-08-2019 10:35
Ostatni post: wesol
  Wymiana świec dragon 7 7,898 14-07-2019 14:18
Ostatni post: Endriu Fakowski
  wymiana świec w ATM ciastek34 5 7,296 13-07-2019 10:25
Ostatni post: Endriu Fakowski
  Wymiana skrzyni 5 na 6. sebamixx 32 18,307 12-06-2019 10:37
Ostatni post: tolus24
  Wymiana koła dwumasowego na sztywne 2.8 ayl/ 4-motion wojti_gu 23 8,900 19-05-2019 14:17
Ostatni post: mariusmd

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name