Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Dwumasa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam, ku przestrodze dla innych napisze że dałem się namówić na zestaw JM od Valeo do mojego 1,9 TDI, 115, AUY.
Żałuje tego.... trza było się zadłużyć, dołożyć kasy i kupić DM.
Skrzynia huczy, terkocze i szarpie!
Witam.Zakładam koło i sprzęgło jednomasowe LUK.Śruby do koła zamachowego już kupiłem tylko jakim momentem się je dokręca? W książce VW znalazłem ,że docisk sprzęgła dokręcamy momentem 25Nm ale nigdzie nie mogę trafić na moment dokręcania śrub koła zamachowego.Czy czerwony klej do śrub będzie odpowiedni?/oryginały śrub są lekko posmarowane klejem niebieskim/ czy to wystarczy,czy dodatkowo posmarować je jeszcze klejem czerowonym?
(19-10-2015 22:12)trojaczkileg napisał(a): [ -> ]Witam, ku przestrodze dla innych napisze że dałem się namówić na zestaw JM od Valeo do mojego 1,9 TDI, 115, AUY.
Żałuje tego.... trza było się zadłużyć, dołożyć kasy i kupić DM.
Skrzynia huczy, terkocze i szarpie!

U mnie taki objaw szumu i chwilowego jakby bieg wchodzil bez synchronizatora jest tylko jak wlaczam 5 bieg i tylko na nim,czy to tez moze byc wina kola dwu-masowego ? Przypomne ze kolo jest w przyszlosci do wymiany gdyz jak gasze silnik jest a koncu lekkie gruchotanie.
Dwumas to nei dwa stany-sprawne i nie sprawne. Wiec jesli nie tlucz ejak diabli nie ma innych dolegliwosci to nei spodziewaj sie z epo wymianie bedziesz mial spokoj z tym elementem przez 5 lat i 150 tys km. nie tlucze to nei ruszaj. Skoro problem jest z 5 biegiem to sam sobie odpowiedziales na pytanie co najprawdopodobnie jest przyczyną??
koledzy ja dzisiaj założyłem jednomas valeo i jestem mega zadowolony , zdziwiłem się najbardziej na plus pracą silnika , myślałem że będzie głośniejszy , ale jest naprawdę dobrze , wcześniej miałem problem z biegami , bardzo ciężko wchodziły , dzisiaj rano wyrzuciłem z kumplem skrzynie i okazało się że miałem jeszcze fabryczne całe sprzęgło łącznie z dwumasą , kupiłem valeo jednomas i jest naprawdę dobrze , silnik ładnie chodzi a biegi wszystkie wchodzą jak w nowym aucie , naprawdę POLECAM , dodam tylko że silnik ma na liczniku 322.000 i wychodzi na to że jest to oryginał , skoro całe sprzęgło w oryginale , i w ogóle silnik i turbinka suchutka
Witam.Właśnie skończyłem montaż skrzyni biegów po wymianie dwumasy na jednomasę-zrobiłem sobie jazdę próbna i wszstko jest OK-sprzęgło działa bardzo lekko-bierze "przy górze" biegi ładnie wchodzą nie ma żadnych luzów w układzie napędowym- na razie jest super-zobaczymy jak dalej będzie się sprzęgiełko LUK-a sprawować.A przy okazji dzięki wielkie dla kolegi WESOL,który uchronił mnie od regeneracji dwumasy.
Napiszcie jak to zrobiliscie zamieniliscie dwumas na jednomas ? jaki pasuje,jakiej firmy moze jakies wymiary ? gdyz na wiosne tez mnie to czeka.
Mogę podać symbol VALEO 835065, takie ludzie montują do AUY a czy do innych pasuje to nie wiem.
odgrzebie stary temat, mam pytanie czy zestaw sprzęgła sachsa z dwumasą z Golfa ASZ podchodzi do Sharana ASZ??? Sprzedawca twierdzi że to jest to samo tylko 600zł taniej... czy ktoś już montował taki zestaw z golfa do sharana??
Sęk w tym że w vagach 1.9 i 2.0 TDI wszystko co jest na sprzęgle 240 mm czyli pod skrzynie serii 02m pasuje. Czyli ajm asz arl btb jeszcze chyba że 20 innych oznaczeń z passata b6 golfów 5 i6 itd pasuje po założeniu. Różnica jest tylko w sile uciągu sprzęgła i mocy tłumienia dwumasy. Najmocniejszy dwumas przynajmniej kiedyś tak było to był od sga z silnikiem asz,btb. Tam jest ten sam zestaw. Natomiast auy w sga ma dokładnie to co nieco mocniejsi bracia czyli golf asz arl. Czyli pasować będzie nawet zestaw z tourana BMM 2.0 TDI 140 koni oraz też i BMN 170 koni. Tylko tak jak pisałem nie identyfikujemy tego tak że jak od 170 konnego założę to będzie najmocniejszy.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie