Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Co wyłącza oryginalny alarm, pilot czy otwarcie zamka kluczykiem?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witajcie,
dzisiaj się zastanawiałem nad montażem alarmu i z jednej strony jest fabryczny...
Żeby sprawdzić załączyłem pilotem, otworzyłem kluczykiem i nie wyje.
Druga opcja, załączone pilotem z otwartą szybą, po włożeniu łapki do auta, wyje klaksonSmile
Wniosek - ręczne otwarcie drzwi rozbraja alarm ( chyba że za krótko czekałem), pytanie czy w drzwiach jest czujnik immo ( wątpię baaardzo) czy sygnał otwarcia centralnego go deaktywuje to by było chyba kretyństwem...
chyba że jeszcze czegoś nie opanowałemSmile ??
Pozdrawiam,
otwarcie grotem w zamku drzwi nie moze zalaczyc alarmu bo przeciez otwierasz auto normalnym kluczem. Niektore auta maja np jeden klucz z pilotem a drugi zwykly wiec co na jedym mozesz jechac a na drugim juz nie??
Poza tym w golfie mam dwa scyzory i np zakniecie pilotem i otwarcie grotem tez nie powoduje uruchomienia alarmu. Tylko nieoryginalne alarmy zazwyczaj sa tak robione ze sa podpiete pod krańcówke drzwi i jesli nie rozbroisz pilotem to otwarcie drzwi czymkolwiek powoduje wycie.
ja z kolei mam taki alarm niefabryczny, że jak jest uzbrojony z pilota dodatkowego a otworze go pilotem z kluczykiem fabrycznym, to wyje gdy tylko włożę kluczyk do stacyjki Big Grin czasami siara na parkingu pod sklepem, jak zapomnę czym zamknąłem albo się przez przypadek wciśnie. osobiście uważam, że alarm, nawet fabryczny, powinien się uzbrajać i rozbrajać tylko pilotem. z kluczyka można co najwyżej drzwi otworzyć i zamknąć. nie powinno się dać rozbroić alarmu kluczykiem.
Nie spotkałem się z takim rozwiązaniem, żeby otwarcie drzwi rozbrajało alarm, tym bardziej w niefabrycznych , a trochę z tematem mam do czynienia. Dziwi mnie to, że przy otwartej szybie po zamknięciu przy włożeniu ręki do środka, alarm się włączył ( czujniki ruchu koło lampki), przy zamknięciu pilotem, a otwarciu z kluczyka nic się nie zadziało po otwarciu drzwi, więc tak jakby kluczyk rozbroił alarm, chociaż jak pisałem, mogłem za szybko to zrobić i nie zdążył się uzbroić... testy były na szybko, może zamiast dyskutować będzie trzeba powtórzyćSmile
Jedyne co mi przyszło do głowy, to że przy klamce jest cewka immo, która pozwala na rozbrojenie przy otwarciu oryg. pilotem, co przyznam wydaje mi się mało prawdopodobne...
przy klamce nic nie ma. Nawet gdyby to blacha by wytlumiala. Poza tym immo nie ma nic do alarmu. To osobne watki. Immo jest do unieruchmienia auta jak ktos probuje odpalic auto bez kluczyka czyli łamakiem itp.
Ja sprawdze jak mam w golfie
fabryczny alarm mam i jest tylko i wyłącznie rozbrajany z pilota w kluczyku , i zasada jakiegokolwiek alarmu nie może się opierać że gdy włożymy kluczyk do zamka i otworzymy drzwi to rozbroimy alarm bo mija się z celem posiadanie w tym momencie alarmu, bo pierwszy lepszy łepek otworzy nam auto na tz. "sztosy" czy "łamaki" i po kłopocie alarm się rozbroi i [automat-usunięto wulgaryzm].

(29-01-2013 01:49)m-blue napisał(a): [ -> ]Wniosek - ręczne otwarcie drzwi rozbraja alarm ( chyba że za krótko czekałem),

Raczej masz coś zrąbane po otwarciu drzwi kluczykiem przy uzbrojonym alarmie , alarm powinnien się włączyć po otwarciu drzwi.
U mnie działa uzbrajanie i rozbrajanie fabrycznego alarmu "z kluczyka" i "z pilota". Jak zostawię otwarte okno, zamknę kluczykiem samochód (miga dioda), poczekam chwilę i włożę rękę, zaczyna wyć alarm. W instrukcji Alhambry piszą o uzbrajaniu alarmu z kluczyka:
[attachment=1345]
To że są niefabryczne alarmy sterowane z "kluczyka" wynika z potrzeby rynku. Jest wiele aut mających pilota do otwietania/zamykania auta pilotem nie posiadających alarmu, więc ktoś wpadł na pomysł, że zarobi na sprzedaży bądź instalacji takich alarmów co podłączy się do wiązki centralnego zamka i przy okazji załączy i wyłączy alarm; to pozostawiam bez komentarza. Ale żeby fabryka stosowała takie rozwiazanie wydaje mi się mało prawdopodobne.
Też mnie to dziwi, ale widzisz wyżej instrukcję alhambry. Wychodzi na to co podejrzewałem. Znalazłem na jakimś forum info, że to jest zabezpieczenie w zasadzie tylko w przypadku wybicia szyby. Jakby Ci chcieli auto zwinąć, to i tak sobie ktoś go ładnie otworzy i alarm rozbroi. No chyba, że się mylę... i jednak działa tylko z pilota - w co wątpięSmile
albo masz alarm dokladany albo jest cos skiepszczone - takie sa moje wnioski i na 99% tak byc nie powinno. Zazwyczaj auto kupowane w salonie jest doposażane w takie wynalazki jak alarm. Przynajmniej tak to wygladalo w oplu jak robilem. Moze tu ktos cos skiepszczyl, moze byal jakas awaria i ktos cos przerabial- nie jest powiedziane.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie