Witam
Jako, że to mój 1szy post to się przywitam.
T6 wszystkim ;-)
Do celu...
trochę przerabiam mojego szaraczka.
wymieniłem czujniki ABS w tylnych kołach na te wymagane do PLA 2.0 (w/g różnych źródeł są albo dokładniejsze albo rozpoznają kierunek ruchu).
oczywiście od razu choinka i błędy na wszystkim co z ABSem ma jakikolwiek związek.
Najchętniej jakby ktoś podesłał cały auto scan z takiego auta (upraszam o wycięcie VINu) lub chociaż kodowanie samej pompy ABS.
W ramach wyjaśnień: kiedyś duuużo grzebałem w moim pasku B6 i udzielałem się na forum vw-passat.pl. teraz mam trochę inne priorytety ale kilku opcji mi brakuje (temat szerszy niż samo PLA). chętnie pomogę w tematach technicznych/elektrycznych.
chłe chłe
dla pamiętnych:
przy wymianie sensorów jest +256 do kodowania
a potrzebne było do nowego PDC + DiscoMedia + rysowanie linii trasy na PDC
Jeszcze zostało:
PLA 2.0 - na przyszłość (komplet gratów już jest)
kamera cofania high pod discomedia (problem w sterowniku i problem z samą navi)
radary w zderzaki - już są ale nie banglają
DCC - graty są
Dynaudio - graty są
ACC - tu temat jest mocno skomplikowany i od razu mówię, że nie da się przeszczepić acc z poliftowego
pełne webasto - graty są
wymiana BMC na nowy lup up softu bo pod full led potrzebny
to jak by ktoś chciał pomocy to służe (jak znajdę czas...)
pozdroofka
całego nie czytałem ale wiem o co kaman.
nowe acc nie wchodzą w grę. czarne, kwadratowe (a'la sharan polift)absolutnie nie.
ale od paska cc...
mam taki jeszcze z czasów mojej b6ki to w wolnym czasie się pogrzebie
PLA 2.0 to są czujniki cofania z wizualizacją na RNS lub Discovery Media?
Działaj z ACC, chętnie odgapię, bo instalacja już siedzi, zostały graty.
Aktualnie jestem na etapie zmiany lamp na bixen i do końca nie mam uruchomionej kamerki 5Q0.
PLA (niem.) inaczej PAS (eng.)
Park Assist Steering
Pomoc przy parkowaniu równoległym - koperta
ver 1.0 była w Touranie (reklama z muzyką Knight Rider)
ver 1.5 ulepszone 1.0 - wkleja się już w mniejszą szczelinę
ver 2.0 parkowanie równoległe i prostopadłe tyłem
ver 3.0 parkowanie równoległe i prostopadłe (przodem i tyłem)
Od ver 2.0 dodatkowo pomoc przy wyjeździe z koperty (jakby zajechali "na zderzak") oraz OPS 360 (wylicza pozycję przeszkody także na wysokości słupka B).
Również do poprawnego działania PLA od ver 2.0 potrzebne są inne czujniki ABS w tylnych kołach (albo 2 kierunkowe, albo dokładniejsze - różne źródła różnie podają).
Od wejścia platformy MQB i jej zubożonej wersji (np sharan 7N >MY2016) wszelkie PDC i PLA ("krótkie" moduły bazujące na HW 5Q0 919 xxx x) wyświetlają również sugerowaną trasę przejazdu/kolizji (tylko systemy Discover Media i wyższe).
Jeśli sterownik nie jest dedykowany do MQB (golf 7, passat b8 idt) to ma najczęściej możliwość przekodowania komunikacji z BAP 4.0 na BAP 3.3 co oznacza że może też współpracować np z RNS 510.
Kolejną ciekawostką, o której nie wszyscy wiedzą jest awaryjne zatrzymanie auta za pomocą PLA przy prędkości do 15 km/h. To jest szczegół który jeszcze muszę namierzyć dokładniej ale pewne jest że musi być pompa ABS pozwalająca na aktywację z zewnętrznego źródła t.j. obsługująca również ACC...
Taka pompa poza ACC i awaryjnym zatrzymaniem z PLA współpracuje (a właściwie powinna) z asystentem wyjazdu z bramy. Jest to poszerzony asystent martwego pola (radary w zderzaku tylnym).
Uwyzewnętrzniłem się ;-) mam nadzieję, że nie znudziłem...
Trochę OT.
Panowie, gdzie dokładnie znajduje się w Sharanie/Alhambrze II moduł PDC? Domniemam, że pod plastikami z tyłu za nadkolami, ale nie wiem dokładnie w którym miejscu.
Bardzo Ci dziękuję za info. Byłem przekonany, że jest z tyłu pojazdu.
(18-10-2019 17:50)michal_turek napisał(a): [ -> ]Moduł PDC jest dokładnie w tym miejscu.............aby się do niego dostać
Witam . Wczora z wieczora wybrałem się na wycieczkę w tereny strownika PDC .
Boczna klapa , czujnik temperatury i wyciągniecie bocznego nawiewu - prościzna . Nie ruszałem licznika . Sterownik dobrze widać . Ale nie miałem konceptu jak go ruszyć z podstawki
Nie widziałem śrubek , jakieś dwa bolce ?
Do bywalców w tych miejscach . Trzeba ruszać licznik ?
Jakoś tak to siedzi . Jak go zdjąć z podstawki ?
[
attachment=7597]