Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1.9 TDI AFN - brakujący osprzęt w komorze silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
zabieram sie za czytanie na temat tych logów zeby dobrze zrobic i jutro do boju z tym

na początek jutro kupie wszystkie węże podciśnienia (te w czarnym materiałowym oplocie ) i wymieni na nowe zeby nie bylo jakiś niespodzianek i dalszych szukaniu usterek
(18-09-2018 20:22)wesol napisał(a): [ -> ]Można odblokować ten czwarty gar. Późniejsze afn zdaje się już miały to odblokowane. Jednak tu ecm nie jest w stanie korygować dawkę na poszczególne gary. Nie ma fizycznej możliwości w silniku na pompie wtryskowej.

Witam.

W przypadku gdy wszystkie pola w gr.013 pokazują wartości, to każdy odpowiada za swój cylinder od 1 do 4 i z reguły dotyczy to innych silników na pompie, AFN z reguły mają system 4 do 3 - 2 do 3 - 1 do 3 - ---.
Pompa VP37, jak najbardziej może być sterowana w zakresie korekcji wtryskiwanej dawki paliwa na poszczególny cylinder we współpracy z ecm, po to właśnie ma nastawnik i sterownik i po to jest umieszczony wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza na 3 cylindrze. Pomijam już fakt techniczny ale gdyby nie było możliwości sterowania, to nie byłoby gr.013 przy tym silniku i nie byłoby pokazanych zróżnicowanych wartości. Nie mówimy oczywiście tu o sterowaniu, jak przy PD i CR z wielokrotnością wtrysków/przed wtrysków/dotrysków itp. Na tym polega właśnie sterowanie regulacją równości obrotów silnika z pompą VP37. ECM do współpracy z VP37 rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami i poprzez selektywny rozdział dawek wtrysku doprowadza do równej pracy nabiegu jałowym.

Pozdrawiam
Nie ma opcji rozdziału dawek na poszczególne wtryski. Nie ma jak. Tłoko-rozdzielacz jest mechaniczny i cała reszta też nie ma opcji by się korygował nawet na jałowych obrotach. PD gdzie wtryski są odpalane elektrycznie bierze pod uwagę nawet opóźnienia reakcji cewki,reakcji samego wtrysku a i tak przy 3000 czy 3500 obr już się gubi że korekte wali już z mapy nie z odczytów.

Przy obrotach wału korbowego 2000 obr / min mamy 1000 obr wałka rozrządu i pompy wtryskowej. To daje jakieś niecałe 17 obrotów pompy w jednej sekundzie. Rozdział jeszcze na te 4 gary który jest sterowany czysto mechanicznie nie może być korygowany z osobna. Nie ta epoka. Po to też zrobili pompki Siemensa piezo po to są wtryski CR też i na cewkach i piezo. Odczyty z tej grupy są tylko wartościami wyliczany mi z ruchu obrotowego wału korbowego. A to z kolei zależne jest od sprawności każdego cylindra(szczelność pierścieni i zaworów, podgięcia korby itp) jak i też oczewiscie samego układu wtryskowego.
Witam.

Rozdział dawki przez VP37 wraz ECM, w celu utrzymania równomierności biegu jałowego, jest faktem i żadne teorie/poglądy tego nie zmienią, można jedynie dywagować nad wielkością/zakresem i nic poza tym. Pamiętaj, że ta grupa mówi, przy tym silniku, o regulacji biegu jałowego więc nie masz tu 2000obr./min, a tym bardziej 3000-3500obr./min i tylko o tym i aż o tym mówimy. Każdy pracownik techniczny z Centrum Szkolenia Techniki Bosch Ci to potwierdzi.

Pozdrawiam
Logi dynamiczne ZAWSZE trzeba wykonać w trakcie jazdy?? Czy jest możliwe wykonane tego bez poruszania się Sharana??
Tak na rolkach na hamowni.
Jak nie masz gdzie się bujnac to możesz zapiąć przyczepkę z ładunkiem że 2 tony to i loga zrobisz nawet chyba na 2biegu a napewno na 3.
Witam.

Zanim zrobisz log-i, to najpierw uporządkuj, to o czym wiadomo, czyli wężyk do map sensora, wtyczka czujnika temp. w rurze dolotowej, sprawdź kompresje/zamień wtryski miejscami np. 1 z 4 aby zobaczyć skąd taka duża korekcja na pierwszym, bo w log-ach i tak, to wyjdzie i nie będzie wiadomo, czy inne rzeczy, to efekt tego, czy jeszcze coś innego.

Pozdrawiam
Wymienione wszystkie węże od ciśnienia, nawet ten w ECU (bo był pęknięty)

Wtyczka naprawiona
dawka ustawiona na około 5-5.5mg

Sprawdzona jest "gruszka" od turbo i podobno się cała nie otwiera (teraz będę chciał ją wymontować) i przeczyszczyc

Próbuje namierzyć przekaźnik i bezpiecznik bo nie ma podgrzewania świec :/
Witam.

"Gruszki" się nie czyści, tylko wymienia na nową Wink, pewnie chodzi Ci o rozebranie turbiny i czyszczenie zmiennej geometrii, to jak najbardziej, z tym że jeśli jest duży luz na "geometrii", to czyszczenie można sobie darować. Co do świec żarowych to przejrzyj ten wątek http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...877&page=2

Pozdrawiam
(21-09-2018 00:41)tolus24 napisał(a): [ -> ]Witam.

"Gruszki" się nie czyści, tylko wymienia na nową Wink, pewnie chodzi Ci o rozebranie turbiny i czyszczenie zmiennej geometrii, to jak najbardziej, z tym że jeśli jest duży luz na "geometrii", to czyszczenie można sobie darować. Co do świec żarowych to przejrzyj ten wątek http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...877&page=2

Pozdrawiam

Na temat tych "świec" już przejrzałem wszystkie posty 2X i zobaczymy czy coś pomoże, im więcej czytam tym głubszy jestem Sad
Stron: 1 2 3
Przekierowanie