Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Logi dyn 1.9tdi AFN
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam. Panowie proszę o analizę logów w moim drugim aucie Passat b5 AFN 99r. Wyczyściłem zmienna geometrie bo już była masakra i wymieniłem gruchę turbiny bo stara ruda zjadla. Długość sztangi ustawiłem według starej ale auto nie ciągnie z dołu dopiero tak od 2000 obrotów. Przepływka mocno zaniża w górnych partiach?



gr 003 http://vaglogger.apphb.com/log/5b256a85cead17094861df28

gr 008 http://vaglogger.apphb.com/log/5b25672fcead17094861df27

gr 010 http://vaglogger.apphb.com/log/5b256b39cead17094861df2b

gr 011 http://vaglogger.apphb.com/log/5b256bd6cead17094861df2c



Z góry dziękuje za odpowiedzi
Passat B5 i grucha zjedzona przez rdzę,? Pierwsze słyszę ale niech będzie. Ja tu nic nie widzę niepokojącego. Nic nie ogranicza paliwa ani powietrza. Powinien ciągnąć id 1800 obr.
A gdybym delikatnie skrócił sztangę to nie zbierał by się troszkę lepiej z dołu ?
Możesz skrócić o obrót i daj loga ale myślę że raczej niewiele ugrasz. Dostęp masz bdobry więc możesz poprobowac.
Witam.

Na moje masz problemy z przepływką ewentualnie w jej "okolicach" (instalacja, dolot), patrząc na dwie grupy razem 010 i 008, grupa 010 poz1. przepływka ani razu nie osiąga wartości 850 mg/skok (a to jest wymagana wartość dla tego silnika o ile pamiętam), nawet się nie zbliża w te okolice, a w takim przypadku w grupie 008 poz.4 powinna być wyższa od poz.3, a tak nie jest, poza kilkoma przypadkami, co skłania o myśleniu "w kierunku przepływki", podobne wyniki może jeszcze dać problem z ciśnieniem doładowania ale tu widać jest dobrze, dla pewności możesz jeszcze zrobić log-a dynamicznego grupy 000 ale pewnie i tak przepływka jest do wymiany, jeżeli nie masz sprawnej na podmiankę, to możesz spróbować przeczyścić swoją i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa ale nie jest to tak do końca 100% wyrocznia.

Pozdrawiam
Od 1800 obr silnika przeplywka nie stanowi ograniczenia podlaniem paliwa. Minimalnie mogłaby mieć lepsze wskazania ale ciort wie czemu tak to już jest w tych afn że nigdy tam nie widziałem wartości jak przy np auy asz itp. możnaby oczewiscie zrobić malutka dziurkę w przeplywke. Będzie bardziej odmuchiwac wpadające powietrze. Jednak nie sądzę by to ktoś odczuł poza tym że z dołu może być nieco bardziej dokoksowane.
Wsumie odkad go mam to przeplywki nie ruszalem a zrobilem 100k i tak juz czuc te gorne obroty troche slabsze tak jak tolus pisze nie osiaga 850.

W tygodniu podmienie przeplywke z Ali i zobacze czy bedzie roznica
Witam.

Musisz sprawdzić po numerach. Pierwsze AFN w Passatach i Sharanach miały te same przepływomierze Pierburga, te z wtyczką z dwoma rzędami pin-ów, potem AFN-y w tych autach dostały różne przepływomierze, oba Boscha, choć wtyczka jest ta sama - płaska z pin-ami w jednym rzędzie, i o ile w Sharanach AFN miał ten sam przepływomierz co AUY, to Passat AFN dostał inny przepływomierz, nie tylko wyglądem zewnętrznym, w Sharanach jest HFM 5 CI, a Passaty dostały HFM 5-4.7.

Pozdrawiam
Przeplywka tak za często się nie psuje. Generalnie to trzeba być pewnym szczelności dolotu czyli te rury od filtra powietrza aż do samej turbiny. Ważny jest też ten kawałek rurki łączący się z odmą. Tak samo egr. Drobna nieszczelność taka jakbyś nakłul igłą już będzie powodował zaniżenie maf. Egr zaslep.
Egr zaslepiony juz od dawna. Weze tez posprawdzane bo niedawno wymienialem ten od icka do rury plastikowej bo sie przetarl od drgan w jednym miejscu. Nic sprawdze jeszcze raz moze gdzies opaska przepuszcza. A np jakas mala nieszczelnosc w wezyku do ECU mogla by tak mieszac delikatnie?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie