Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wymiana skrzyni 5 na 6.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Seba, zadaj sobie pytanie czy w ogóle to Ci się opłaci.

Jeśli jest dwumas i inne różnice w konstrukcji silnik/skrzynia, to zapewne nie ma to sensu, więc nikt Ci nie odpowiedział, czy się da, bo wszyscy tu mocno stoją na ziemi. To tak jak kiedyś z tego co czytałem ktoś zadał pytanie czy można zwiększyć moc 2.0 w benzynie - można, tylko za te pieniądze kupisz drugiego Sharana (1.8T na przykład), po prostu nikt na takie szalone pomysły tu nie wpada.

Moje skromne zdanie, tylko się nie złość - nie ma sensu. Po to ktoś to konstruował na 5 biegów, bo tak jest zestrojone. Włożysz skrzynie 6 i nawet nie wiesz jak z nią auto będzie latało. Warto tak ryzykować i fabrykę poprawiać? Za wszystko raczej będziesz płacił mechanikowi, bo jeśli byłbyś mechanikiem, to byś o to tu nie zapytał i nie chodzi o to, że zaglądam Ci do portfela - każdy niech robi za swoje co chce.

Więc ja wezmę to na siebie - na pewno się da, ale się nie opłaca. Kup sobie opony, felgi i lataj autem z prostą konstrukcją silnika/skrzyni i ciesz się, że jest tanie w naprawach, nie dokładaj sobie problemów. Smile
Popieram poprzednika. Chyba że masz wsio w garażu i kwestia przekładki spasowania. Ja w moim TDI 6 zapinanam powyzej 130 mogę wcześniej ale to bezsens. Więc praktycznie 6 na długie proste lub w moim przypadku długa trasa autostrada.
To może taka moja sugestia. Kilka lat temu w New Beetlu przeszkadzało mi przełożenie w skrzyni i brak 6 biegu. 2.0 benzyna przy 100 km/h miał 3000 obrotów. Temat szeroko omawiany na forum NB. Ja zastosowałem dość proste i mało kosztowne rozwiązanie - zmiana przełożenia 5 biegu, tzn. zmiana dwóch trybów. Autko nie straciło na dynamice a obroty przy 100 km/h spadły do ok. 2700 - zrobiło się ciszej, spalanie odrobinę spadło.
Wiem że ludzie kombinowali ze skrzynia 6 ale to droższa operacja była.
W tej chwili nie powiem z jakiej skrzyni podmieniałem zębatki ale nie problem sprawdzić. Całość operacji to ok. 3 godzin roboty i 400 zł z tego co pamiętam. Myślę że w Sharanie też by się dało taka operację przeprowadzić.
Link do forum http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=3702
Na 99% w SGA też da się taki mod niewielkim kosztem zrobić.
Ja z takiej zmiany byłem bardzo zadowolony
Koleś identycznie zrobił w peugeot i też jest bardzo zadowolony.
he też kiedyś szukałem info jeżeli chodzi o skrzynię w Galaktyce 2.3 i założenie dłuższego 5-tego biegu...

Na 100% temat do ogarnięcia tylko brak wiedzy z jakiej skrzyni pasuje 5-te przełożenie.
Oczywista sprawa, że po takim zabiegu deptanie gazu na 5-tce przy 2 tys obr zabije szybko m.in. panewki .... ale dla świadomego użytkownika to oczywista oczywistość.


A najwięcej do powiedzenia w temacie mają właściciele pastuchów (czyli TeeeDeeeIiiiii) Big Grin

Kręcąc się po mieście czy traski po 50-100km - nie ma problemu.
Dopiero jadąc trasę 1000km+ (przy ~120-130km/h) doskwierają krótkie przełożenia (hałas i spalanie) Dodgy
(14-02-2017 09:43)Grześ K. napisał(a): [ -> ]To może taka moja sugestia. Kilka lat temu w New Beetlu przeszkadzało mi przełożenie w skrzyni i brak 6 biegu. 2.0 benzyna przy 100 km/h miał 3000 obrotów. Temat szeroko omawiany na forum NB. Ja zastosowałem dość proste i mało kosztowne rozwiązanie - zmiana przełożenia 5 biegu, tzn. zmiana dwóch trybów. Autko nie straciło na dynamice a obroty przy 100 km/h spadły do ok. 2700 - zrobiło się ciszej, spalanie odrobinę spadło.
Wiem że ludzie kombinowali ze skrzynia 6 ale to droższa operacja była.
W tej chwili nie powiem z jakiej skrzyni podmieniałem zębatki ale nie problem sprawdzić. Całość operacji to ok. 3 godzin roboty i 400 zł z tego co pamiętam. Myślę że w Sharanie też by się dało taka operację przeprowadzić.
Link do forum http://forum.newbeetle.pl/viewtopic.php?t=3702
Na 99% w SGA też da się taki mod niewielkim kosztem zrobić.
Ja z takiej zmiany byłem bardzo zadowolony

Potrzebne jest kolo zębate z vw t5 w golfie IV tak miałem zrobione
tu mimo silnika vagowskiego mamy do czynienia ze skrzyniami fordowskimi. Mozliwe ze cos tam sie by dalo zrobic ale nie sa szlaki przetarte. Poza tym zauwazylem ze np w touranie mam skryznie 6 biegowa ale jest to rozwiniecie skrzynie 5 biegowej takiej jak juz w leciwym golfie 4 tez 1,9 tdi. i tutaj mimo ze dolozyli dodatkowy bieg 6 to przelozenia sa nizsze jak w tych od golfa 4 mio ze moc podobna bo w golfie 90 i 110 koni a w touranie 105 koni. Z czego to wynika?? Rozmiar budy praktycnzie ten sam bo touran to na plycie golfa 5 jest i skrzynie ma te same co golf 5. Czemu tak niskie przelozenia skoro autko dosc dynamiczne mimo tylko 105 koni fajnie jezdzi? Ano wynika to z tego ze i producenci sie nauczyli ze ludzie patrza na taki glupi fakt czy jest 5 biegow czy 6 a niewazne jakie sa przelozenia na tych biegach. Juz zakladaja skryznie z 7 a nawet i 10 biegami. Pytanie po co?? Ano konsument wymaga. tyle ze teraz konsument potrafi juz jezdizc na tym 6 biegu z predkosciami 80km/h. Nie przepowiesz mu ze to zle ze nie nalezy tak robic. Potem placz ze dwumas sie wysypal. Producent wiec wymyslil sobie tak ze owszem zrobi 6 biegow w skryznie ale przelozenia duzo nizsze jak w skryzni starszej ale 5 biegowej. Taka zmyłka. Spoleczenstwo neistety w 90% jest głupie jak but i to trzeba w koncu powiedziec i sie tego nie bac.
A ja zrobiłem odwrotnie przełożyłem skrzynie w sharanie po lifcie z 6 na 5 biegową
i teraz mam problem z przekłamaniem prędkości , wskazuje o jakieś 40 wiecej i nie wiem dlaczego??
Może ktoś mógłby mi podpowiedzieć??
czujniki prędkości się róznią oczywiście, uciąłem kostke tą po lifcie i wstawiłem kostkę do 5 biegów i ..??!
czy trzeba coś kompem przesterowac Vagiem czy może zamieniłem przewody podczas lutowania??
wypowiedzcie się prosze.
chciałbym jeszcze dodać,ze silnik i skrzynia 1.9 tdi 115KM, po zmianie na 1.9 5 biegów ze starego modelu 110KM
Witam.

Czujnik z przedlifta i polifta mają inną metodę zliczania i musiałbyś zmienić wartości we wsadzie licznika, problem polega na ich dopasowaniu, skopiowanie ze wsadu licznika z przedlifta też nie jest łatwe, bo ma on je zapisane w innych adresach niż polift, bynajmniej duża część, poza tym w przedliftach były chyba dwa typy czujników do manuala i ich zamiana również skutkowała zmianą wskazań więc są na pewno są dwia różne modele wartości w komórkach wsadów, a ja już nie pamiętam w jakich. Najprościej będzie jak spróbujesz zmienić we wsadzie czytanie prędkości z czujnika na czytanie z abs, oczywiście czujnik prędkości musisz odłączyć. W adresie 065 zmieniasz wartość z 82 na 83 i ewentualnie może być potrzebne przeskalowanie jeszcze w adresie 220 do 23F ale to też łatwe.

Pozdrawiam
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie