Liczba postów: 11
Liczba wątków: 5
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
0
Witam koledzy od dwóch dni mam stuki w zawieszeniu wydaje się ze w kole przednim prawym. zwłaszcza kiedy jedzie się wolniej po dziurach, na asfalcie ok. typowy dźwięk dla wywalonego sworznia wahacza. wiec dziś podjechałem na stacje diagnostyczna a tu niespodzianka jak powiedział diagnosta wszystko w super stanie. stukanie nasila się przy skręcie na nierównościach np. droga z kostki granitowej. dźwięk tak jak pisałem typowy dla zużytego sworznia wahacza, ale to nie to. może jakieś porady bardzo proszę o pomoc
Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Dziwna sprawa skoro diagnosta nic nie znalazł, a może się mu nie chciało.......
A przyczyn może być wiele, tuleja wahacza, łącznik stab. sworzeń, końcówka drążka kier. itd.
Weź auto na lewarek i poszarp kołem, lewo prawo, góra, dół, może coś zauważysz.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 3
Dołączył: May 2013
Reputacja:
0
A czy szanowny Pan Diagnosta sprawdził sworzeń na podniesionym samochodzie? Bo na opuszczonym sworzeń jest dociążony i wydaje się że jest ok.
Liczba postów: 19
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jul 2015
Reputacja:
0
ja stawiam na łącznik stabilizatora
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
na diagnostyce to raczje nei sprawdzi diagnosta tak: gornych poduch amortyzatora chyba ze sa wywalone konkret i lataja jak wsciekłe; takze luzów na sworzniu wahacza chyba ze ma luz taki ze zaraz galka wyleci z mocowania; Tak samo luz na droążku kierowniczym tez jest gubiony a sam drazek wydaje stuki majac luz na poziomie nawet nie jednego milimetra.
Koncowki drazka kierowniczego, tuleje wahacza to idzie jeszcze wychwycic bez wiekszego problemu. Pamietjacie ze przeglad na diagnostyce jest dla bezpeiczenstwa robiony a nie dla czyjego s komfortu czy tego czy sa szumy w aucie czy jakies male pukania itp. Masz po takim sprawdzeniu jechac i nie wjechac w drzewo bo kierownica polecaial w lewo jak skrecalismy w prawo. Poza tym sprawdzil bym wszystko nawet podpore i przeguby bo takie gadania i opisywania ze cos tam puka i opisywanie to slabo moze byc zgodne z prawdą.
A i lacznikow stabilizatora tez sie nie wychwyci na szarpakach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 950
Liczba wątków: 10
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
8
Łączniki stab. to się sprawdza tak, jeden człowiek wchodzi do kanału i łapie rękami za łączniki L+P, a drugi u góry chwyta za dach lub relingi i kołysze autem wtedy wychodzi czy łączniki sprawne bez luzu, czy już coś je boli.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
24-12-2015, 14:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2015, 14:32 przez mamwi.)
Jak masz wywalone łączniki albo gumki to kołysząc na boki będzie słychać stukanie jak trzeba
Nawet druga osoba nie potrzebna.
Wczoraj wymieniłem taki zestaw u siebie i cisza! Nawet kół nie trzeba ściągać.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak maci eracje tak sie sprawdzi laczniki czy tez przy okazji gumy na drazku bo one tez potrafia sie wyrobić. Ja otwieram maske i jedna reke łapie za blotnik i bujam autem a druga reką dotykam łacznika. w SGa troszke moze byc ciezej bo to wielka kamienica i jedna reka to sobie mozna.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.