Liczba postów: 51
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Witam.
Ponieważ w podobnych wątkach nie znalazłem podobnego tematu - jedynie jeśli chodzi o silnik benzynowy a to chyba nie to samo nawet ze względu na położenie termostatu to zakładam nowy temat odnośnie wymiany tego podzespołu ??
Jeśli w obu silnikach procedura jest ta sama to temat możecie usunąć .
A więc po krótce interesuje mnie:
1. Sama procedura wymiany termostatu?
2. Gdzie on może się znajdować w silniku Diesla?
3. Łatwy/trudny do niego dostęp?
4. Jak sprawdzić czy działa, czy jest sprawny ?
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny .
Pozdrawiam
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
Mapet przyjedź wymienimy procedura prosta.. odkręcasz króciec przy bloku wymieniasz termostat i skręcasz do kupy.. później uzupełniasz płyn i po sprawie Termostat można zdiagnozować "na macanie" najlepiej w zimne dni czy się otwiera przy tych 87 stopniach albo komputer - diagnostyka.
Diagnostyka VAG - Potrzebujesz kluczyka/pilota? napisz
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Jednak w afn jest nieco inaczej ten termostat umiejscowiony. To nie asz czy aut.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
No tak, warto jest mieć kanał czy podnośnik żeby go od spodu sobie wymienić, samo umiejscowienie troszkę inne ale jak ktoś wie gdzie go szukać ogólnie we wszystkich TDI PD czy VP to i tutaj przy pompie znajdzie
Diagnostyka VAG - Potrzebujesz kluczyka/pilota? napisz
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
26-01-2017, 21:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2017, 21:45 przez mamwi.)
W AFN termostat jest pod wspornikiem, na którym wisi pompa wspomagania, agregat i altek. Wszystko trzeba rozkręcić, wyjąć altka i odchylić pompę i agregat. Dostęp od spodu, chyba że ktoś ma cztery łokcie to może próbować od góry. Uczucie, jak płyn spływa po ręku, paszce i po żebrach bezcenne
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Dlatego mowie ze wymuana w afn to w godzine sie nie da zrobic a w auy zrobisz w 15 minut.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
(26-01-2017, 15:14)alxxx napisał(a): Mapet przyjedź wymienimy procedura prosta.. odkręcasz króciec przy bloku wymieniasz termostat i skręcasz do kupy.. później uzupełniasz płyn i po sprawie Termostat można zdiagnozować "na macanie" najlepiej w zimne dni czy się otwiera przy tych 87 stopniach albo komputer - diagnostyka.
Gorlice niedaleko, może jak będę miał trochę wolnego to się wybiorę .
wesol - czyli nic od spodu szybko nie wymienię i bez rozkręcania góry się nie obejdzie żeby się do niego dostać?? W passku było to samo w Octavi wszystko robi się w 15 minut od spodu..
Nie wiem czy na stronie ETKA nie będzie można podglądnąć gdzie on jest umiejscowiony??
mamwi - to mnie pocieszyłeś . Kiedyś takie uczucie przerabiałem i potwierdzam, że bezcenne .
alxxx - "TDI PD czy VP" to znaczy ?
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
27-01-2017, 11:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2017, 16:11 przez wesol.)
(27-01-2017, 10:50)Mapet napisał(a): alxxx - "TDI PD czy VP" to znaczy ? Silniki PD to pompowtrysk - ASZ,AUY,ANU,AVF itp
VP-silniki na zwykłej pompie-AFN,AHU,ASV,ALH,1Z itp.
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 6
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
27-01-2017, 12:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2017, 16:12 przez wesol.)
(27-01-2017, 11:56)Bogos napisał(a): (27-01-2017, 10:50)Mapet napisał(a): alxxx - "TDI PD czy VP" to znaczy ? Silniki PD to pompowtrysk - ASZ,AUY,ANU,AVF itp
VP-silniki na zwykłej pompie-AFN,AHU,ASV,ALH,1Z itp.
Dzięki za rozjaśnienie umysłu
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Uczę się, daj mi szansę.
Wszystko jest trudne dopóki nie stanie się proste.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
27-01-2017, 13:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2017, 13:43 przez mamwi.)
Mapet, napisałem ci, że jest pod wspornikiem, na którym jest zamontowany cały osprzęt napędzany paskami. Dlatego wymiana zajmie trochę czasu. Termostat jest gdzieś w tym miejscu:
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
|