Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
17-11-2014, 18:38
Dziś najeżdżając na próg wzalniający lewym kołem, prawym go omijając z prędkością może max 20km/h usłyszałem dziwny dźwięk jakby z lewej strony w okolicy koła, pomyślałem że może mam mało powietrza w kole i felga dobiła do progu lub coś pękło w zawieszeniu.
Niestety po obejrzeniu auta z zewnątrz okazało się że z zawieszeniem i kołem jest wszystko ok, za to pękła mi szyba na przeciwko kierownicy na samym dole szyby, pęknięcie ma już 10cm i czeka mnie wymiana szyby.
Czy wasze auta też są tak mało sztywne jak moje?
Żadnej poważnej naprawy z przodu nie miał żeby był spawany lub składany z dwóch, skąd więc takie naprężenia? Niestety 400zł pożegna w tym tygodniu mój portfel
Apetyt żarłoka
Sebastian_Z_Mazur
Użytkownik niezarejestrowany...
Może miałeś już uszkodzoną czego nie zauważyłeś i wybój swoje zrobił
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
No bardzo elastyczny może być. Ja po przezbrojeniu autka pod malowanie mam teraz tak, że przejeżdżając po przekątnej po garbach czy krawężnikach zapala mi się lampka wewnątrz.
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
(17-11-2014, 20:03)wurba napisał(a): No bardzo elastyczny może być. Ja po przezbrojeniu autka pod malowanie mam teraz tak, że przejeżdżając po przekątnej po garbach czy krawężnikach zapala mi się lampka wewnątrz.
To nie jest normalne .. zdrowe SGA powinny być "sztywne" szczególnie przód biorąc pod uwagę fakt ze jest wzmacniana grodź o ile się nie mylę.
Co do szyby to mogła byś już strzelona od kamyczka np. i "poszła" dalej.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 160
Liczba wątków: 4
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
0
Nie wiem jak u wojci ale u mnie poszło od dolnego rogu ,i jak rozmawiałem z "szklarzem" to od miękkości pojazdu ,naprężeń.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
17-11-2014, 21:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-11-2014, 21:24 przez wojci.)
tak lewy róg, zrobię jutro zdjęcie i pokażę jak.
Penie zdecyduję się na szybę z firmy: Saint-Gobain Sekurit ew Pilkington bo taniej o 20zł
odpryski mam dwa oba nabyłem w tym roku ale są daleko od pęknięcia
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
Ja latem wklejalem szybę do siebie i powiem, że mimo iż auto nie jest bite to na koleinach klej trzeszczy, czyli te nadwozie super sztywne chyba nie jest.
seat alhambra 1,8T
Liczba postów: 144
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Auto kupiłem 4-letnie z odpryskiem gdzieś pośrodku tuż nad wycieraczkami i tak jest do dziś. Przed rozebraniem (została przednia i tylna szyba, przednie fotele, kokpit i wykładzina podłogowa) i ponownym poskładaniem nic nie mrugało. Po poskładaniu zaczęło. Coś źle złożyłem skoro mruga, choć wszystkie szczeliny drzwi i klap są równe. Podklejałem miejsca gdzie są czujniki drzwiowe, trochę pomogło, choć obstawiam jeszcze źle dopasowaną klapę bagażnika. Pomimo tego szybka nie strzeliła.
Ale... Szerokość słupków, ilość i wielkość przeszklenia, wielkość otworów drzwiowych itd. wskazują na niezbyt sztywną konstrukcję. Oczywiście konstruktorzy wszystko wyliczyli jak należy i z tym nie dyskutuję. Jednak są auta sztywniejsze i takie, którymi jakoś "dziwnie" się jeździ i przyzna to każdy co pojeździł sobie różnymi wynalazkami.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
No to ból.
Co prawda nie ja, ale moja dawna firma miała takie zdarzenie z kilkoma nowymi samochodami kombi. Dojazd był ze śpiącym policjantami i w kilku nowiutkich samochodach szyby poleciały po kilku dniach. Każdy samochód jednak trochę pracuje przy takich niesymetrycznych naprężeniach. Kombi albo [...] siłą rzeczy są mniej sztywne niż sedan czy hatchback.
Prawdę mówiąc, to też pokonywałem takie garby jednym kołem jeżeli była możliwość, ale teraz będę miał chyba stracha...