Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: auy log
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Auto po chiptuningu ale co z tego jak z dołu słabo wstaje do środkowych obrotów. Potem już zaczyna przeładowywać. Doładowanie na poziomie 2440 mBar to trochę za dużo jeśli turbo zostało seryjne z auy. To gdzieś na moc 170 koni.
Cześć wesol.
Auto dostało mapę dwa lata temu i chodziło jak zegarek.
Miesiąc temu ukręciła się turbina , poszedł olej do wydechu i włożyli regenerowaną.
Wczoraj odebrałem auto.
To że na początku zadymie cały świat to wiedziałem , ale nie spodziewałem się że nie będzie czym jechać.
Miałem nadzieje że go przepale i będzie ok.
Ale niestety nie jest.
Turbina niby od sprawdzonej firmy.
Gdzie szukać przyczyny?
Turbo ma defekt bo nawet jak skrócisz sztangę to i tak będzie przeładowywać. Jeśli to turbo to seryjne auy to to doładowanie zabiło tamtą turbinę. Zabije każde turbo od auy. To że wytrzymało dwa lata to wynikowa stylu jazdy. Przejedź się autem np do Francji z top speed to nie dojedziesz.
Seryjne auy.
Latałem na Niemcy przez 2 lata.
średnio 10 razy w roku po 1000km w jedną stronę.
Nigdy nie było ŻADNYCH niepokojących objawów.
Zbierała się od 1700obr i ciągnęła do 4000.
Prędkości 140-180-km/h.
Nawet jak tir mnie przytrzymał to o redukcji biegu nie było mowy bo z 90km/h na 6 biegu zbierał się w pare sekund.
Spalanie w normie , temp. oleju 100st , rzadko dochodziła do 110.


No dobra.
pogadałem.
teraz powiedz co mam robić.
180 km/h to w auy 3300 obr więc jeszcze nie tragedia. Ja ciągłem na 4 biegu do 140 km/h i zmiana na 5 bueg i dalej do 180 km/h i zmiana na 6 bieg i dalej ciągłem do 230km/h.
Także zależy jak kto jeździ ale 120 km/h to na 6 biegu to obroty 2200 więc to zaraz po max niutonie.

Co zrobic dalej? Ano coś z turbiną. Raz że licho wstaje a dwa że zaraz później przeładowuje. Tak to nie może być w żadnej turbinie. Ja bym zapodal turbo oryginalne nie po regeneracji. Najlepiej od asz z golfa lub leona, nie od sga bo tam były KKK które liche są.
Turbo to element prosty w budowie ale niestety musi mieć tak zrobione ułożyskowanie na tulejach ślizgowych żeby nie było za luźno bo będzie żarł olej ale nie za ciasno bo będzie opór i będzie turbo późno wstawać. Z racji że panują tam dość wysokie temperatury to nie jest to takie hop siup proste. Teraz już nowe turbiny maja coprawda łożyska nawet na kulkach ceramicznych.
Czyli nie ma sensu szukać nieszczelności w podciśnieniu ani wywalać kata?
Prosta sprawa. Jakby ktalizator był zapchany to by przecie spaliny nie mogły wylecieć czyli by w dolocie było duże ciśnienie a masz przecie z dołu niedoladowanie. Nieszczelność w podciśnieniu? To czemu później przeładowuje. Wysterowanie n75 niskie więc możnaby skrócić sztangę to może by wcześniej turbo wstawało ale od środka by do samej góry mega przeładowywano. Skoro ecm nie jest w stanie okiełznać geometrii to znakiem tego to geo szwankuje.
ok.
mam jeszcze jedno pytanie.
skoro bede reklamował turbine to moze zamienic ja na asz i czy jak włoze turbine asz to czy trzeba bedzie przestrajac mape czy mapa wysteruje ja bez problemu?
Nie wiem czy uwzględnia. Trzeba przerobić wąż do IC. Jak już to turbo asz ale garretta nie KKK.
Przekierowanie