Ocena wątku:
Separator antenowy
20-11-2016, 14:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2016 14:59 przez kalamb.)
Post: #1
Separator antenowy
Mój drugi temat dotyczący tym razem problemu z zasięgiem radiowym związanym zazwyczaj z wymianą fabrycznego sprzętu na inny ( Kenwood, Pioneer, Sony i inne). Łączy się częściowo z tematem http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=9885
W SGA mamy antenę w tylnej prawej szybie. Aby taka antena była skuteczna zastosowano wzmacniacz antenowy. Zazwyczaj znajduje się on pod podsufitką niedaleko złącza anteny. Jak każdy wzmacniacz potrzebuje do "pracy" zasilania. Fabryczne radia mają możliwość wysyłania zasilania poprzez kabel antenowy środkowa żyłą.
Radia niefabryczne zazwyczaj tej opcji nie posiadają w związku z powyższym wzmacniacz nie pracuje stąd biorą się problemy z zasięgiem.
Rozwiązanie jest dość proste. Koszt niewielki ok 15-20 pln w każdym właściwie sklepie car audio i max 30 min pracy.
Separator antenowy (miniatura) rozwiąże problem zasięgu.
Ten na obrazku z kątową wtyczką pasuje do zdecydowanej większości odbiorników radiowych. Są dostępne wersje z prostą i dłuższa wtyczka gdyby ta nie pasowała.
Oczywiście musimy wyciągnąć radyjko. Wypinany wtyczkę antenową samochodu i w to miejsce wpinamy kątowa wtyczkę separatora a teraz wtyczkę instalacji auta w końcówkę separatora.
Z walca separatora mamy wyprowadzony niebieski kabelek który musimy podłączyć do pinu A5 kostki ISO ( czarna kostka zasiljąca)
Tym kabelkiem będzie realizowanie zasilanie wzmacniacza antenowego poprzez środkowa żyłę kabla antenowego a separator odcina to napięcie w drugą stronę by nie pojawiło się na gnieździe antenowym radia i nie zostało uszkodzone.
Z podłączeniem tego kabla może być mały problem. Większość separatorów na końcu kabelka ma zarobiony tzw "żeński" pin ISO gotowy do wysunięcia w kostkę. Tyle ze trzeba pozbyć się z tego pinu kabla który już tam jest czy to z instalacji audio samochodu czy z zastosowanej przejściówki. Chodzi o to ze pinem A5 radio podaje po włączeniu +12 V. Można to oczywiście wykonać w prosty sposób czyli przeciąć, odciąć pin z kabla separatora, połączyć, zaizolować i gotowe ;-)
Jest tylko jedna uwaga MOŻNA TAK ZROBIĆ TYLKO WTEDY GDY KOLOR KABLA W KOSTCE ISO NA PINIE A5 JEST NIEBIESKI.
Jeśli jest czerwono biały lub czerwono szary należy KONIECZNIE GO ODŁĄCZYĆ zanim wepniemy tam niebieski kabelek separatora. Dlaczego to opisałem w temacie http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=9885
Jeśli chodzi o porządne wykonanie tego połączenia proponuje poszukać instrukcji demontażu kabli z kostki ISO ponieważ nie chce tu zrobić książki.
Po wykonaniu całości możemy cieszyć się lepszym zasięgiem i prawidłowym działaniem systemu RDS w radyjku (jeśli jest).
Gdyby jednak nie zadziałało to albo należy sprawdzić separator bądź (co bardziej prawdopodobne ) może być uszkodzony wzmacniacz antenowy lub zanieczyszczone, zapatynowae styki wtyczki (i gniazda) wpinanej w szybę


Załączone pliki Miniatury
       
Reklama





Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name