Ocena wątku:
Rozrusznik - wszystko z nim związane
07-02-2021, 15:31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2021 16:00 przez kalamb.)
Post: #111
RE: Rozrusznik - wszystko z nim związane
Wacku po prostu wymieniłeś zajechany rozrusznik na używkę w lepszym stanie i tyle. Wiem, ze na forach przewija się mitologia o wyższości 11 zębów nad 10 cioma. Ale nie demonizujmy. To nie jest panaceum na zaniedbany silnik, spapraną instalacje elektryczną czy słabe aku. Drobna różnica wynika z tego ze łożyska igiełkowe stosowane zwyczaj w wersjach z 11 zębami po latach stawiają mniejszy opór niż zużyte tulejki. To wszystko. Obydwa warianty były stosowane ( i są nadal ) w zależności od wyposażenia auta. Wyposażenia, które może powodować większy opór podczas rozruchu lub pobór prądu.
Podany przeze mnie numer z końcówką F lub FX był montowany w Sharanach do końca produkcji FLII czyli do 2009 r. Do dzisiaj są dostępne w ASO ;-) Jako ciekawostkę dodam, ze literka X oznacza, ze były regenerowane fabrycznie. Wiec bez problemu można trafić na dość młodą używkę, kwestia tylko odrobiny szczęścia jak to z używkami.
Chciałbym jeszcze Ci uświadomić, ze literka na końcu numeru części zazwyczaj dotyczy rocznika w jakim była produkowana a nie jest wyznacznikiem wersji czy w tym przypadku ilości zębów. Dlatego można się naciąć.
Generalnie w dieslach jest zastosowany przekaźnik wyłączający podczas rozruchu odbiorniki elektryczne na ten moment zbędne aby cały prąd skierować na rozruch. Wiec może nie przesadzaj bo jedna jaskółka wiosny nie czyni. Jeśli auto jest zadbane to czy rozrusznik ma 10 czy 11 zębów nie ma decydującego znaczenia. To świetnie, ze odkryłeś alternatywę ale to nie jedyne rozwiązanie.
W lecie zeszłego roku wymieniałem rozrusznik na używkę z zaufanego źródła, z moim AUY na szczęście nie mam takich dylematów ponieważ występuje tylko jeden rodzaj rozrusznika „obsługującego” wyposażenie.
Reklama

11-02-2021, 20:58
Post: #112
RE: Ciężko kręci rozrusznik na zimnym
(27-10-2015 20:03)wesol napisał(a):  logi jakie obroty sa przy kreceniu rozrusznikiem. Srawdzic napiecie na akumualtorze jak kreci rozrusznikiem i na kablach przy rozruszniku bo moze byc wina nawet samych klem.
witam, jak zrobic te logi dla rozrusznika , byle jaki kanał i log? vcds ma zwłokę, to jak można to zlogować? w sierpniu mi wyszło a teraz obrotów nie chce zapisać?




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tempomat - założenie/aktywacja/problemy - wszsytko z tym związane Focal 248 87,681 03-03-2023 08:04
Ostatni post: Sabat191
  Czujnik/wskazania temperatura zewnętrzna - wszystko co z tym związane samp00 89 25,194 12-01-2020 13:12
Ostatni post: Kukucz
  Galaxy96 1.9 tdi nie moge odpalic padlo wszystko Toldi86 20 9,015 07-05-2014 15:29
Ostatni post: red

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name