Ocena wątku:
Silnik 1.4 TSI
11-10-2016, 22:34
Post: #1
Silnik 1.4 TSI
Jak w temacie postaram się po kurtce opisać ten silnik. Jak wiemy opinie są podzielone większość opini jest na nie . Zastanawiam się czym to jest podyktowane. Mówi się jak dbasz tak masz. I to jest chyba główny punkt odniesienia. Decydując się na zakup benzyny trzeba być świadomym tego ze takim samochodem robi się max 12 000 tys rocznie . Wymiana oleju co 10 000 tys . Do tego olej wyższej półki nie są to jakieś wielkie koszty a samochód takim sposobem sprawuje się od przeglądu do przeglądu bez niespodzianek. Nie wliczam w to zawieszenia . Wiadomo jakie drogi mamy. Spalanie duuuuża rozbieżność potrafi wypić 6.4 i 11 litrów. Wiadomo miasto swoje weźmie i trasa przy 150 tez pije. Ale to norma . Użytkuje go 4 lata od nowości . Robiłem 2 razy zawieszenie tuleje wahacza. Łącznik stabilizatora. I to na tyle . Reszta jak do tej pory ok . Wiadomo dwumasa zapalam i gaszę na wciśniętym sprzęgle. Filtry powietrza paliwa co roku . Ktoś zapyta czemu tak często bo to nie są duże koszta a uważam ze warunki pogodowe i klimat w jakim mieszkamy nie są łatwe dla silnika. Jeśli ktoś by mi zadał pytanie czy kupiłbym samochód z tym silnikiem bez wahania bym kupił jeszcze raz. Na pewno ropniak dłużej wytrzyma ale koszty obsługi są wielokrotnie większe . Adblu i dpf porażka. Tak na koniec słyszałem ostatnio ze podobno silniki benzynowe będę posiadały dpf . To zastanawiam się co mi w tedy pozostanie. Pytania pisać odpowiem.
Reklama

11-10-2016, 22:45
Post: #2
RE: Silnik 1.4 TSI
Rozrzady siadaly na potege. Pozniejsze juz maja inna konstrukcje i nie mialy tych problemow. Siadaly tak nagminnie ze niektorzy wymieniali nawet po 3 razy. Dbanie tu nic nie ma do rzeczy. Dpf tez nie jest taki straszny bez przesady. Poprostu ludzie albo nie potrafia uzytkowac albo auto ma nakrecone 500 lub 900 tys km a sa swiecie przekonani ze kupili z przebiegiem 180 tys. Ja mam 260 tys i ma sie dpf wysmienicie.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
12-10-2016, 00:22
Post: #3
RE: Silnik 1.4 TSI
1.4 TSI były wadliwe na początku produkcji, od 2012 wyeliminowali problemy i są to naprawdę fajne motorki Big Grin
04-07-2019, 21:39
Post: #4
RE: Silnik 1.4 TSI
Witam,
odgrzeję kotletaSmile
Zastanawiam się na vw sharanem II z tym silnikiem. Czy mógłbyś opisać swoje wrażenia i czy nie żałujesz wyboru po dłuższym czasie użytkowania?
Jak z awaryjnością i ilością pobieranego oleju?
17-07-2019, 21:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2019 21:06 przez rafi.zafi.)
Post: #5
RE: Silnik 1.4 TSI
Witam z racji wyjazdów trochę mnie nie było. A.więc po krótce grubszych rzeczy była robiona maglownica siadł sterownik. I to na tyle poza tym normalne wymiany oleju co 10 tyś. Klocki przód wytrzymały 80 tyś. Oleju od samego początku nigdy nie dolewałem. Łączniki stabilizatora wymieniam co roku tak mi polecił bardzo dawno znajomy i tego się trzymam i pewnie dla tego reszta zawieszenia ok. Spalanie Max 10 litrów po mieście na trasie od 5.7 do 8 l Max zależy od jazdy . Posiadam sharana już 9 lat I pomimo że mam odłożone na inny samochód to bardzo ciężko jest nam się z nim rozstać. Pakowany wygodny i przede wszystkim komfortowy. Nalatane od nowości 82 tyś jestem pierwszym właścicielem. Rocznik 2010. Więc prawie po 9 latach użytkowania do tej pory darzę sharana sympatią. Zregóły po 4 latach zmieniałem samochód A tu taki zong. I najciekawsze to jest to że za bardzo nie ma co kupić biorąc wiele aspektów pod zakup innego wozidło.
 Thanks given by: Pitutek
20-08-2019, 07:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2019 07:33 przez sharanik.)
Post: #6
RE: Silnik 1.4 TSI
Znalazłem w sieci film 1.4 caxc, polecam w ogóle ten kanał na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=vIIdxBYeMNw
27-08-2019, 13:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2019 13:26 przez rafi.zafi.)
Post: #7
RE: Silnik 1.4 TSI
Oglądałem i współczuję klientom tego warsztatu . Jak można wymienić olej i nie poinformować o tym że kończy się rozrząd. Przecież to pewnie było słychać z kilometra . Podstawa tego silnika olej co 10 tyś musi spełniać normę 504 507 płukanka silnika obowiązkowo. I ważną rzeczą w tych silnikach jest utrzymywanie poziomu oleju w połowie bagnetu. Lepiej jest nawet mniej niż więcej. Pewne źródło. Z resztą jak ktoś nie wierzy niech zaleje więcej i porówna pracę silnika na Max A min.
A co do samej konstrukcji silnika to wypowiadać się nie będę.
28-08-2019, 00:42
Post: #8
RE: Silnik 1.4 TSI
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/testy-...ik/lsx56y0
Takie coś ostatnio znalazłem.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Awaria silnika 2.0 TSI mpiotrek 2 172 01-11-2019 04:12
Ostatni post: wesz82
  Silnik EA888 mpiotrek 1 165 23-06-2019 19:02
Ostatni post: mpiotrek
  Sharan TSI 2.0 '14 mpiotrek 1 231 20-04-2019 10:54
Ostatni post: rafi.zafi
  Sharan 2.0 TSI tak sie odpycha. daneczek76 3 2,447 13-04-2015 20:09
Ostatni post: grzesiekm

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name