Ocena wątku:
Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
07-10-2016, 13:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2016 13:32 przez Maciej_F.)
Post: #1
Sonda NOx
Witam . Czy ktoś już przekładał sondę NOx ze sterownikiem .

Tak się zapytam przyszłościowo , po zabawie ze zbiornikiem Adblue .

Na Allleeedrogo są używki za śmieszne pieniądze a nówka to ok 2 tysConfused
ciekawe czy zgodna z kodem to idzie zamienić ''plug&play'' czy jakieś adaptacje ?

   
Reklama

10-10-2016, 19:17
Post: #2
RE: Sonda NOx
No mi już się zdażyło (przy okazji zabawy z AdBlue) poruszyć temat czujnika NOx. Zaczeło się od tego że wyskoczył mi komunikat o braku AdBlue a po jakiś 100 km zaświeciła się żółta kontrolka silnika. AdBlue dolałem 10L ale nic nie pomogło, no to pojechałem skasować błędy. Miałem błąd "P229F00 Czujnik NOx2, rząd 1, sygnał niezrozumiały".
Po kasowaniu błedów kontrolka silnika zgasła, ale AdBlue odliczało dalej. Wyczytałem tutaj na forum że to będzie padnięty czujnik NOx, wieć zacząłem szukać nowego, w między czasie pojeździłem trochę autem i znów zaświeciła się kontrolka silnika i ten sam błąd.

Mój czujnik miał nr 8K0907807E (auto z 2010 r) w serwisie powiedzieli że nowy kosztuje coś koło 2400 zł i jako że był wadliwy zastąpiono go sondą 03L907807AD.

Na stronie http://www.kolmot.com.pl znalazłem nówkę Continentala za 990 zł, ale kupiłem używkę za 130 zł. Wymieniłem, skasowałem błedy, ale AdBlue odliczało dalej. Odwiedziłem jeszcze dwóch, najlepszych w Bochni elektryków. Panowie bardzo się starali usunąć usterkę, ale o AdBlue chyba ja miałem większe pojęcie.

W rezultacie straciłem kilka dni i trochę kasy (każde podpięcie do kompa 50 zł) a i tak wylądowałem w serwisie. Po 4 godzinach szukania usterki okazało się że jedna z sond znajdujących się w zbiorniku była zabrudzona skrystalizowanym AdBlue. Pomogło 3-krotne płukanie zbiornika.
Serwisant stwierdził że poprzedni właściciel musiał używać AdBlue słabej jakości (ja miałem auto dopiero od 2 miesięcy). Przy okazji dowiedziałem się że nie wolno nalać AdBlue pod sam korek bo komputer tego nie wykryje. A gdy zapytałem ile mam tego nalać to pan Serwisan nie umiał mi tego dokładnie powiedzieć.

Zastanawia mnie tylko fakt czy ta wymiana czujnika NOx coś wogóle pomogła, bo mało prawdopodobne żeby obie rzeczy w jednym czasie się zepsuły.

Troszkę długa ta moja historia i nie do końca na temat, ale może komuś coś pomoże.

P.S. Sharana mam dopiero od maja ale czasami mam go już dość. Poradziłem sobie z AdBlue to wyskoczyła kolejna usterka do usunięcia Sad
 Thanks given by: waski78 , jesion0102
11-10-2016, 13:54
Post: #3
RE: Sonda NOx
Dzięki za twoja odpowiedź zawsze jest to informacja pomocna . Bo co do Adblue to mam identyczne doświadczenie . Jak się sam nie zabierzesz to nie zrobisz . Nikt nie ma pojęcia i nie chce się za to zabierać . ASO też nie grzeszyło wiedzą Huh''będziemy sprawdzać po kablach'' . To mnie tylko upewniło do działania
.

(10-10-2016 19:17)wiesiek napisał(a):  Mój czujnik miał nr 8K0907807E (auto z 2010 r) w serwisie powiedzieli że nowy kosztuje coś koło 2400 zł i jako że był wadliwy zastąpiono go sondą
03L907807AD.

Na stronie http://www.kolmot.com.pl znalazłem nówkę Continentala za 990 zł
warto wiedzieć gdzie i co zmienionego warto szukać .


(10-10-2016 19:17)wiesiek napisał(a):  ..... okazało się że jedna z sond znajdujących się w zbiorniku była zabrudzona skrystalizowanym AdBlue. Pomogło 3-krotne płukanie zbiornika.
Serwisant stwierdził że poprzedni właściciel musiał używać AdBlue słabej jakości (.....). Przy okazji dowiedziałem się że nie wolno nalać AdBlue pod sam korek bo komputer tego nie wykryje. A gdy zapytałem ile mam tego nalać to pan Serwisant nie umiał mi tego dokładnie powiedzieć.

Dziwne ,że zabrudzona sonda pomiaru poziomu płynu dała błąd czujnika NOx
Po rozłożeniu na części pierwsze to są tylko małe druciki i przetwornik rezystancji .
A propos wlewania pod korek to ma racje zbiornik ma max 17 l , należy wlać nie mniej niż 10 l - po o alarmie o dolaniu ( ja się nauczyłem coby wlać 12-15 l)


(10-10-2016 19:17)wiesiek napisał(a):  Zastanawia mnie tylko fakt czy ta wymiana czujnika NOx coś wogóle pomogła, bo mało prawdopodobne żeby obie rzeczy w jednym czasie się zepsuły.
Z mojego rozumowania systemu to też raczej nie . Tym bardziej miałeś błąd sondy NOx-a NOT CONFIRMED
27-03-2018, 22:03
Post: #4
Usteraka czujnika Nox problem rozwiązany
Witam,
Podzielę się tym jak rozwiązałem problem z sodą Nox.

Pacjent to VW Sharan 2.0 CR silnik CFGB 170 KM rok 2011.

Problem zaczął się w sierpniu 2017 roku kilka miesięcy po aktualizacji oprogramowania w związku z aferą Dieselgate Volkswagena.

Początkowo zaświeciła się kontrolka "check engine", to ją VCD-sem potraktowałem.

Po około dwóch tygodniach znowu "check engine" i na MFA komunikat o usterce Adblue, i odliczanie od 1000 w dół. Błędy były takie:
   

Skasowałem i odliczanie za jakiś czas zniknęło .

I taka zabawa trwała do stycznia, kiedy to odliczanie schodziło coraz niżej, aż w lutym doszło o zera. Jazda z VCD-sem i laptopem.

Niebyło wyjścia, musiałem zmienić Czujnik Nox.

Akurat wypadła mi trasa 1200 km w trakcie której odliczanie po raz któryś zniknęło na jakieś 400 czy 500 km po czym znowu się pojawiło.

Decyzja - WYMIANA

Nie chciałem ryzykować używek i na Allegro wpisałem numer czujnika 03L907807AD. Zalazłem nowy oryginał za 1599 zł:
   
   

W temacie aukcji taki numer a na zdjęciu inny. To dzwonię i pytam co jest? Sprzedawca spokojnie informuje, że to jest to samo tylko kabel krótszy i zamiast 100 cm ma 80 cm ale da się zainstalować. Akurat teraz ma jakiś czujnik z kablem 100 cm i może zaraz wysłać. Ok, proszę wysłać. Utargowałem do 1450 zł i na drugi dzień paczka była u mnie. Informował też, że trzeba czujnik po wymianie kodować VCD-sem.

Stary czujnik wyglądał tak:
   

A nowy tak:
   

Po wymianie 30 km do domu a licznik spokojnie sobie odlicza.
Dalej ruszam w dłuższą trasę i po 20 km odliczanie znika. Radość, wiwaty, szampan Smile

Czyli podsumowując wygląda na to że:

1. Numer czujnika nie ma takiego znaczenia jak nam się wmawia. Ważne aby kabel był odpowiedniej długości i otwory na śruby i wtyczka pasowały co potwierdził sprzedawca kabla w rozmowie. Dodał też, iż wszystkie czujniki są tak samo zaprogramowane. Ciekawe skąd to wie?

2. Adaptacja to po prostu jazda adaptacyjna, którą trzeba wykonać po wymianie a VCD-sem tylko skasować błędy.

3. W czasie jazdy adaptacyjnej licznik musi odliczać. Jeżeli doszedł do zera to prawdopodobnie się nie zaadaptuję. To nie problem, zawsze można skasować błędy i będzie znowu odliczał od 50 km.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda.

Pozdrawiam
13-05-2018, 12:14
Post: #5
RE: Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
Witam, też miałem problem z AdBlu. Pojawiła się kontrolka Check i komunikat Usterka Układu AdBlu. Na kompie skasowalem Check ale komunikat o usterkę dalej pozostał i zaczęło się odliczanie. Nie można było tego wykasować niczym. Przy okazji wymieniłem sondę Nox bo taki błąd się również pokazał (sonda używana oczywiscie). Pozostała mi wizyta w VW. Doczekałem ok. 2.5 godz i usterkę usunęli. Sami nie wiedzą co było. Może zrobili aktualizację oprogramowania. Narazie jest wszystko ok, oby tak dalej.
21-01-2019, 14:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2019 14:14 przez Maciej_F.)
Post: #6
RE: Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
I mi sie zbliża sonda NOx wielkimi krokami Angry

Wlazły takie błędy :
2 Faults Found:
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [232] - Implausible Signal
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 228994 km
Date: 2078.14.15
Time: 13:44:16

15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1
P20EE 00 [232] - Efficiency too Low
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 228941 km
Date: 2078.14.15
Time: 13:01:18


Pierwszy nie był nawet upierdliwy walał sie tylko w VCDSie już od roku
jak przyszedł drugi wywaliło tylko ''check engine'' na zegary .
Dało komunikat o odliczniu 1050 km ale tylko raz i znikło .

O dziwo wykasowałemHuh
Samochód na razie jeździ bez kontrolki check i kontrolki Adblue ale się zastanawiam czy odlicza te 1050 km Huh

Na elektodzie znalazłem jeczcze taki temat (jakieś znajome nicki TongueSmile
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...3#17037983
ciekawy jest ostni post kol Pietka1 :
mam nadzieję ,że się nie obrazi :Big Grin

Wykonałem to:

VCDS->Engine->Basic Settings->Check of SCR efficiency po 20 minutach kończy się komunikatem "Aborted-Safety reasons | Cancel" .

Kontrolka Adblue i odliczanie zgasło.


Jeszcze jedno :
w tym temacie :
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...978&page=2
kolega piok
wspomina o czyszczeniu sondy . Jej już nie zaszkodzi nie pomoże można spóbować . Ale co i jak ? Macie blade pojęcie czym ją potraktować ?
21-01-2019, 21:20
Post: #7
RE: Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
Witam

Raczej nową trzeba zakupić. ja nieświadomie kupiłem ze zbyt krótkim kablem, trochę inną niż w ofercie allegro, dołączona byłą instrukcja jak poprowadzić kabel trochę inną "drogą", wszystko śmiga.

to jest część OEM , czujnik ten sam i dużo wersji długości kabla. pewnie nie tylko dla VW.

gdzieś pisałem na forum co dokładnie kupiłem , ok 1000 PLN chyba było

Pozdrawiam
21-01-2019, 22:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2019 22:42 przez tolus24.)
Post: #8
RE: Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
Witam.

Większość zamienników sond NOx, jak i zamienniki son lambda, można o kant ... rozbić. Za 1000 zł. to można ją wyprogramować i dorzucając parę groszy wirusa zrobić, a jak bez wirusa, to nie wiem czy nie taniej i lepiej by emulator wyszedł. Z zamiennikami jest loteria i warto by popytać, kto co ma i ile kilometrów i w jakich warunkach bez problemów przejechał.

Pozdrawiam.
21-01-2019, 22:45 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2019 23:20 przez Maciej_F.)
Post: #9
RE: Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
Akurat poszełem kabelkiem walczyć o przedłużanie przebiegu .
Wykasowałem błąd P20EE 00 [232] - Efficiency too Low

To ciekawe czy za 50 km zacznie odliczać 1050 km . Na razie chwila oddechu .
Spróbowałem tego W Basic setting , ale nie jestem pewien czy zrobiło adaptacje czy komputer sie wylogował wcześniej Confused
Jeszcze co ciekawego zobaczyłem w adaptacjach to:
"SCR reset lock " ale na razie nie ruszałem tego Confused
Zastanawiam czy ten gościu sprzedaje oryginały Continentala :
oryginalne_247
https://allegro.pl/oferta/czujnik-sonda-...7781350570

Ktoś już z forum u niego kupowałHuh i chyba nie narzeka .
Czy jednak sie pchać w jakąś używke z najnowszym kodem AD
https://allegro.pl/oferta/sonda-nox-shar...7683952159


Wot i zagwostka ?????
21-01-2019, 23:37
Post: #10
RE: Sonda NOx - prolemy/rozwiązanie
Mówiłem o OEM. Nie o zamienniku. Ta sama część, produkowana przez continental

Pozdrawiam




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name