Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
|
28-07-2016, 08:08
Post: #1
|
|||
|
|||
Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Witam, w moim sharanie 2.0 benzin 2002 rok (skrzynia 6 biegowa), mam problem ze skrzynią biegów, a mianowicie. Przy zmianie szczególnie z biegu wstecznego na 1 czuć szarpnięcie, czasami podobnie też przy wrzucaniu z 1 na 2 bieg (na wciśniętym sprzęgle) Mechanik, powiedział, że wywalona była poducha tzw. lizak pod skrzynią, który został wymieniony, troche to osłabło ale dalej to czuć. Po za tym, zdarza sie czasami, najczęściej na zimnym silniku, że pedał sprzęgła mi wpadnie i nie odbije do końca i dużo szybciej bierze sprzęgło. Mechanik powiedział, że trzeba wymienić pedał sprzęgła, bo jakaś sprężynka jest połamana, a ponoć nie ma zamienników, trzeba z jakiejś używki dorwać. Proszę o podpowiedź, czy to sprzęgło może mieć wpływ na to szarpanie skrzynią i ewentualnie co może być z tą skrzynią, bo już mi się kłębią czarne wizje...
Pozdrawiam |
|||
Reklama
|
|||
|
03-08-2016, 20:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2016 20:30 przez werkzeugwagen.)
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Dzial benzyna nikt nie czyta bo sila tkwi w te de ji 1.9☺ najlepiej jak to sam naprawisz i powiesz co bylo
. |
|||
03-08-2016, 20:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2016 03:24 przez wesol.)
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Po prostu diesle są prostsze w naprawach. Naprawialem wiele benzyn tez z powodzeniem bo jak się dostaje zlecenie to nie ma ze ja tego robić nie będę czy nie chce.
Tu nikt nie powie co dolega bo tak się nie da. Trzeba sprawdzać kolejno wszystko co się da. |
|||
05-08-2016, 23:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2016 23:40 przez K9Darek.)
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Dawno temu, gdzieś, nie pamiętam gdzie, słyszałem że za szarpnięcia przy zmianie biegów 1 i 2 odpowiedzialny jest walnięty synchronizator..
Ciekawe że ten mechanik nie wyrwał sprężyny z byle innego dziada i nie sprawdził. Leń nie mechanik. |
|||
06-08-2016, 21:34
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Witam.A po mojemu to jest winny wysprzęglik w skrzyni biegów-"przycina się" i nie odbija do końca-dlatego też nie zawsze pedał sprzęgła nie wraca do góry.
|
|||
06-08-2016, 22:11
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Nacisk sprężyny jest na tyle duży ze wątpię w to. Do tego dusi ona w sumie po całej powierzchni na łożysko a ono skolei na siłownik wysprzeglika ze spokojnie wypcha płyn i pedał odbije. Dlatego tez pedał sprzegla nie potrzebuje sprężyny.
|
|||
07-08-2016, 21:37
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Witam.To dlaczego esemix pisze,że mu pedał wpada i nie odbija do końca i dużo szybciej bierze sprzęgło.Po mojemu to typowe objawy uwalonego wysprzęglika.
|
|||
07-08-2016, 22:28
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Albo uwalonej pompki sprzęgłowej albo nieszczelnosc na połączeniu przewodów od wysprzeglika do pompki. Nawet nieszczelnosc wezyka podającego płyn do pompki. Tyle że płyn by się musiał lac gdzieś pod auto. Każdy z tych objawów juz przerabialem w różnych autach- swoich i nie swoich.
|
|||
07-08-2016, 22:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2016 22:52 przez Jędrek Z.)
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Witam.Prawdę Wesol piszesz ale do cholery przecież by widział mechanik albo sam esemix, że gdzieś się leje płyn -przez pompkę,przewody itp-przecież to proste jak się leje to nie trzyma ciśnienia i trzeba to jak najszybciej zrobić bo w ten sposób to skrzynię biegów szybko można wykończyć.A tak dodatkowo-może to uszczelka w pompce pod pedałem sprzęgła nie trzyma już ciśnienia płynu i wówczas część płynu z pompki idzie na wysprzęglik a część płynu wraca do zbiorniczka-tzw."mędlenie" pompki sprzęgła.Może to być to ?
|
|||
08-08-2016, 22:43
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Manual Skrzynia biegów szarpanie VW
Witaj, teoretycznie tak, ale mimo wszystko sprawdź najpierw czy nie ma jakiś nawet małych wycieków i to nie tylko z toru pompka - wysprzęglik, ale też uszczelniacze półosi. Mnie dopadła awaria skrzyni do przez uszczelniacze wybyło 2l oleju ze skrzyni (z 2,2l które powinny się w niej znajdować) miałem problem z wbijaniem biegów, zgrzytaniem skrzyni póki zimna, do tego stopnia że obstawiałem walnięty wysprzęglik lub docisk sprzęgła. Obecnie jestem po wymianie całości... na razie cisza i spokój.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|