Ocena wątku:
Jęki z kierownicy
11-07-2016, 14:21
Post: #1
Jęki z kierownicy
Jakiś czas temu wymieniałem maglownicę. Znaczy warsztat oddał do regeneracji, wróciła, złożyli, zamontowali. Wsiadłem, jadę - ciężko się kręci. Może ma prawo.
Tydzień później pojechałem do warsztatu, mówię, że ciężko. Popuścili śrubę na maglownicy. Niby lepiej, ale dalej szału nie ma. Po jakimś czasie popuścili znów trochę. I wtedy zauważyłem, że ciężko się kręci nie dlatego, że coś na dole, czyli przy maglownicy jest ciasno. Coś ją trzyma u góry, przy kole kierownicy.
Dziś zrzuciłem kierę, manetki od kierunków i wycieraczek. Dalej ciasno. Wypadałoby zdjąć całą obudowę stacyjki. Ale jak? Nie widzę żadnej śruby czy co ino.
Ktoś się już kiedyś z czymś takim spotkał? Jakieś podpowiedzi co z tym zrobić? Jakieś łożyska tam są wymienne, czy co? Poradźcie coś...
Reklama

11-07-2016, 14:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-07-2016 14:48 przez kalamb.)
Post: #2
RE: Jęki z kierownicy
Ktos sie spotkał ;-) regeneracja maglownicy w poprzednim aucie ten sam skutek, czepiam sie ze jest nie tak, zabrali sie za pompę niewiele to zmieniło, okazało sie że za ciasno spasowali poszła do roboty raz jeszcze ( ponoc drążek jakowys wymienili) drugie podejście nadal to samo, wyjęta po raz trzeci, szef firmy regenerujacej sam zajął sie oględzinami. Konkluzja pracownicy spierdzielili maglownice dostałem drugą zrobioną. Jest banan wszystko gra kręcić mozna jednym palcem. Radość 20 minut po wyjezdzie z warsztatu pyk i znowu cieżko. I tak raz jeszcze cała procedura.
Duzo jest firm ktore robią regeneracje maglownic niestety niewiele tych ktore to potrafią.
Kręcąc w miejscu na odpalonymi silniku gdy dokrecisz do konca to zostaje czy mocno odbija?
12-07-2016, 08:30
Post: #3
RE: Jęki z kierownicy
Żeby zdjąć osłony trzeba odkręcić od spodu osłony dwa wkręty na Torxa.

U mnie po skręceniu na maksa i puszczeniu kierownica cofa się dosłownie 2 - 3 cm, z takim lekkim odbiciem. Maglownica nigdy nie zaczepiana.



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
13-05-2017, 10:40
Post: #4
RE: Jęki z kierownicy
Dla potomnych wypadałoby napisać o rozwiązaniu problemu.
Jeździłem tak do niedawna. Jak było zimno nie jęczało, ciepło- jęczy. Cały czas miałem wrażenie, że to jęczy coś na górze kolumny kierownicy, przy przełącznikach. Okazało się, że pewnie podczas montażu maglownicy przejście z kabiny na zewnątrz (nie wiem jak ten element się nazywa) chyba jakoś się zeskosował i prężył. Wystarczyło poluzować śrubkę łączącą kolumnę z tym elementem, zrobiło się pstryk, wszystko stanęło jak trzeba i nic nie jęczy. A ja prawie rok z tym jeździłem....




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zmiana kierownicy loVWe 11 4,216 20-06-2020 19:12
Ostatni post: wesol
  VW Sharan 1.9tdi / demontaz puszki immo/ jak rozmontowac obudowe kierownicy lo_ka_ta 4 2,443 19-12-2019 01:26
Ostatni post: rodzynek
  drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo mario77 63 13,762 19-06-2019 19:00
Ostatni post: go2-jacek
  Podpięcie akumulatora bez kierownicy jani68 3 1,494 30-03-2016 22:58
Ostatni post: jani68
  Montaż kierownicy multifunkcyjnej marcin_kielce 0 1,017 10-12-2015 12:04
Ostatni post: marcin_kielce
  Galaxy 2001r. skrzypi od kierownicy podczas skrętu w prawo. meon 15 6,125 27-02-2015 20:48
Ostatni post: wesol
  Wymiana/obszycie kierownicy michalszczecin 32 19,714 19-01-2015 18:57
Ostatni post: Uciek

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name