Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Wypadanie zapłonu- błąd 1668...
|
01-07-2016, 21:18
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2017 10:37 przez tolus24.)
Post: #1
|
|||
|
|||
Wypadanie zapłonu- błąd 1668...
Jak w temacie - wywala błędy 16686 i 16688. Wypadanie pojawia się sporadycznie, raz, dwa razy na 100 km.
Pacjent to Alhambra 2,0 ATM z roku 2000. Wymienione cewka, przewody i świece. Dzieje się to gazie i na benzynie. Może ktoś ma jakiś pomysł? |
|||
Reklama
|
|||
|
03-07-2016, 12:35
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 16686, 16688
sprawdź czy na rozrządzie się nie przestawia może być za to odpowiedzialne koło zębate na wale korbowym po którym idzie pasek rozrządu warto takrze sprawdzić czójnik położenia wału korbowego
|
|||
20-07-2016, 08:27
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 16686, 16688
Ja miałem podobnie: dwa razy zapalił się check, po podłączeniu do kompa okazało się wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Zrobiłem reset błędów i przez jakiś czas było ok. Niespodzianka spotkała mnie trochę później, podczas podróży na wakacje - wywalił się check i nie chciał dać się zresetować. Auto kulało na jednym garze. Po powrocie do domu było sprawdzanie świec, kabli, cewki i w końcu okazało się, że nie było kompresji na 3 garze. W efekcie była to wina wypalonego dość potężnie zaworu wydechowego na tym cylindrze.
|
|||
21-07-2016, 04:55
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 16686, 16688
u mnie w dieslu było tak że koło na wale się wyrobiło i zależnie od obciążenia silnika wywalało mi go na rozrządzie nie przeskakiwał na pasku tylko koło od wału lekko robił ruch i to powodowało przestawienie się rozrzadu chodził jak traktor wymieniłem koło na wale wraz z rozrządem i chodzi ok
|
|||
21-07-2016, 21:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2016 21:36 przez werkzeugwagen.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 16686, 16688
Wypadanie zaplonu na 1 cylindrze oznaczalo u mnie wypalenie zaworu wydechowego na 1 cyl. Sprawdz cisnienie na cylindrach.
|
|||
01-05-2017, 08:12
Post: #6
|
|||
|
|||
Bortreh
Witam!
Drodzy forumowicze na temat który mnie trapi znalazłem częściowe informacje, ale nie taki przypadek który jest u mnie w Sharanie 2.0 8V 115KM ATM. Wyskoczyły błędy: 16684, 16685, 16686 tzn. wypadający zapłon na 1 i 2 cylindrze. Czy to może oznaczać walniętą cewkę czy raczej coś innego. Może mieliście taki przypadek u siebie lub u znajomych. Z góry dziękuję za pomoc . Bortreh. |
|||
01-05-2017, 10:03
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Bortreh
U mnie wypadanie zapłonu na jednym cylindrze było skutkiem wypalonego zaworu wydechowego i braku kompresji.
|
|||
01-05-2017, 11:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2017 11:11 przez tolus24.)
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 1668...
Witam.
Tak jak koledzy już pisali kompresję wypada sprawdzić. Przy cewkach dwu iskrowych typu 2x2, a chyba taka tam jest, bo generalnie jest to domena grupy vag-a, gdzie sparowane są tak, że dają iskrę jedna na 2 i 3 cyl., a druga na 1 i 4 cyl., bardzo ciężko o taką jej awarię, żeby nie było iskry na 1 i 2 cyl. Zresztą najprościej jest wyciągnąć świece na wierzch, kręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy dają iskrę. Prawdopodobnie u Ciebie problem będzie leżał gdzie indziej, możliwe że właśnie w kompresji, wtryskiwaczach albo z odczytem czujnika z wałka/wału czy czujnikiem spalania stukowego. O ile sprawdzenie iskry czy zamianę wtryskiwaczy, przewodów WN zrobisz bez vag-a, to do sprawdzenia czujników będziesz go potrzebował i podczas występowania problemu musisz obserwować ich zachowanie w blokach pomiarowych, chyba że chcesz to możesz je wszystkie wyciągnąć i profilaktycznie wyczyścić je i ich miejsca ale chyba nie tędy droga. Pozdrawiam |
|||
01-05-2017, 21:46
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 1668...
Może też ci zwyczajnie zachlapywace (zarzucać) olej na świece jeśli ci silnik bierze olej. Miałem tak w passacie B5. Wymiana uszczelniaczy zawodowych i po problemie.
|
|||
01-05-2017, 22:40
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Wypadanie zapłonu- błąd 1668...
Witam.
A gdzie w tym silniku znajduje się ten czujnik i do czego jest podpięty. Przydał by się najlepiej schemat budowy tego silnika to by mi ułatwiło szukanie teraz i na przyszłość przy innych problemach. Z góry dziękuję. Bortreh. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Błąd vcds 0573 g269 | junak1956 | 3 | 325 |
18-08-2023 22:31 Ostatni post: wesol |
|
Tiptronic błąd 17947 ? | robson.li | 17 | 5,058 |
15-11-2020 22:30 Ostatni post: robson.li |
|
Błąd 18074, 17564, 17569, 16685 | MikGno | 13 | 13,358 |
27-08-2020 19:21 Ostatni post: mat30 |
|
VAG 17755 BŁĄD CZUJNIKA WAŁKA VR6 | zyraf12 | 48 | 45,326 |
20-08-2020 21:41 Ostatni post: jasiug23 |
|
EPC + błąd 17978 | wojci | 22 | 17,906 |
30-06-2020 18:17 Ostatni post: Jaski82 |
|
Błąd vag 01539 ! | Siwy2000 | 1 | 1,785 |
16-05-2020 15:14 Ostatni post: Stefano |
|
Błąd vag 17560 - regulacja długoterminowa | bercik350 | 15 | 15,807 |
03-12-2018 20:43 Ostatni post: tolus24 |
|
Błąd czujnika ESP | grizli | 9 | 13,267 |
30-10-2018 22:04 Ostatni post: lopez931 |
|
Błąd 00293 przełącznik F125, inne błędy związane z AG4 | juby6 | 10 | 8,063 |
29-10-2018 16:42 Ostatni post: tolus24 |
|
błędy wypadania zapłonu | ashashi | 3 | 2,520 |
08-01-2018 17:16 Ostatni post: ashashi |