Ocena wątku:
2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
13-04-2016, 12:46
Post: #51
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
Co z nimi jeszcze nie tak, tymi po lifcie ? rdzewieją czy coś ?
Reklama

13-04-2016, 13:42
Post: #52
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
Nie chcę zniechęcać bo mam taki i bardzo mi się podoba. Miałem pewne kłopoty ale ogarnąłem je sam (wymiana rozrządu i wysprzęglika sprzęgła).
Sharan z tym silnikiem jeździ całkiem fajnie.

Tylko trzeba mieć świadomość, że to nie jest jakiś niezniszczalny tłuk o budowie cepa. Silnik stosunkowo skomplikowany a naprawy nie da się zrobić "na kolanie". Dla mnie koszty serwisu tego silnika są normalne bo i ceny za części w normalnej cenie. Koszty napraw są windowane z uwagi na fatalny dostęp do czegokolwiek...

Jeśli chcesz to szukaj ale tak jak Wesol napisał - jak masz do dyspozycji 10tys to zapomnij, że znajdziesz nie zajechane poliftowe V6.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
13-04-2016, 14:06
Post: #53
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
Skimir to dobrze podsumował. Za dychę zapomnij o ładnym polifcie. To co jest w ogłoszeniach to paździochy. Ja szukałem polifta i tak krótko bo 4 miesiące. Polifta szukaj od kwoty min 13000. Zjeździłem poł Polski ale mam w miarę ładną sztukę z ori przebiegiem 160000. A ten automat to lepiej sobie wybij z głowy.



Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
15-04-2016, 09:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-04-2016 09:30 przez vespa.)
Post: #54
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
Rozumiem , rozumiem. Jakoś specjalnie nie jestem tez do końca nastawiony, przekonany do niego. Naiwnością byłoby , jak sami sugerujecie, sądzić , że akurat trafia mi się świetna okazja (niezła sztuka) za takie pieniądze Sad
Po drugie moja jazda to głownie ruch miejski i podroze miedzy dwiema miejscowościami 30-50 km przy zakorkowanej trasie , więc tym bardziej szkoda na takie dystanse pakowac się w V6 z wysokim spalaniem (nawet gazu) Choć podobaja mi się Alhambry poliftowe pod względem komfortu i miejsca.
No ale wraz, liczyc muse koszty zamontowania gazu, dorbnych napraw , jakichś regulacji, pierdół i zaraz doleci 5000 tys zł
wklejam link do tej Alhambry

http://olx.pl/oferta/seat-alhambra-2-8v6...00b5e0deee
19-04-2016, 17:55
Post: #55
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
Musisz się zastanowić ale na samym początku sprawdź sobie

-czy na zimnym silniku po odpaleniu za bardzo łańcuch rozrządu nie dzwoni
-na jakim oleju jeździ (forumowicze mówią że najlepszy powinien być syntetyk, bo na 10W i 15W niby głośno ten rozrząd pracuje
- i w ogóle jak masz możliwość to sprawdź w ASO historie pojazdu i przebieg.
Zawsze coś się dowiesz
09-06-2016, 07:53
Post: #56
RE: 2.8 VR6 4MOTION pytania przed zakupem
Przy kupnie
Do sprawdzenia jak przy każdym samochodzie …

Z marszu należy sobie odpuscic wszystkie najtańsze oferty.
Ja sprawdzałem tylko najdroższe a i tak w większości przypadków były to paści.

Za swojego Sharana dałem ok 5000zł wiecej niz srednia cena ogłoszeń z tego rocznika


Napęd w Sharanie po lifcie to Haldex czyli ma się dołączyć po wykryciu uślizgu przednich kół.
Jak sprawdzic w lecie ?
Na szybko droga żwirowa i ostrzejsze ruszenie i zatrzymanie . Można Sprawdzic po śladach czy koła dwóch osi miały uślizg.
Co wazne nie koniecznie wszystkie 4 zostawia slad ale powinno jedno przynajmniej jedno z przednich i jedno z tylnych.
Ja testowałem przed kupnem 6 sharanów i tylko w dwóch naped działał a a jednym działającym nie dośc ze miał duze opóźnienie to jeszcze wyraźnie w nim coś strzelało w momencie zasprzęglenia napędu.
W moim obecnym Sharanie napęd właśnie wyśiadłi prawdopodobnie rozleciało się sprzęgło bo sygnały elektryczne dochodza OK. pompka pracuje a nie zasprzegla przy czym w Vag nie ma zadnego błedu od napedu.

Ogólnie jeszcze jedna wazna rzecz o której należy pamiętać to taki Sharan duzo wiecej pali.
Jeździłem jedonapedowym i w cyklu miejskim spalanie miałem w granicach 11-13 a 4 motion 12- 16 w zależności od dynamiki jazdy. (wieksza masa własna samochodu)

Jeśli ktos miał do czyniania z napedem Torsen a później z Haldex to również jest znaczna róznica w działaniu tych napędów i na sliskiej nawierzchni w trudnych warunkach zupełnie inaczej samochody się prowadza. Haldex Załawcza napęd 0 – 1 a Torsen bardziej płynnie (analogowo)

Nie mam pewności ale może mnie ktos poprawi. Nie spotkałem i chyba nie wychodziły modele w 4 motion ze skrzynia automatyczną.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Sharan 2.0i przełącznik termiczny przed pompką nagrzewnicy, za co odpowiada? macino1987 3 660 31-01-2023 11:34
Ostatni post: Stefano
  Sharan VR6 4Motion 2003r nie wysprzęgla jaka przyczyna kefas 3 938 21-10-2022 17:42
Ostatni post: kefas
  Sharan 2.8 4motion czy 1.9 tdi junak1956 20 6,350 13-02-2020 08:43
Ostatni post: saltech
  Blokowanie przedniego koła 4motion Goffyy 4 1,861 24-07-2019 21:54
Ostatni post: Goffyy
  Sterownik silnika vw sharan 2.8 v6 204 km. AYL 2001r 4motion viper81 2 1,888 24-04-2017 14:36
Ostatni post: viper81
  Jakie sprzęgło Sharan VR6 4Motion marcin_kielce 5 2,329 04-10-2016 17:20
Ostatni post: wesol
  Sharan MK1 przed liftem ishidar 3 1,588 07-04-2016 21:35
Ostatni post: andrew7800
  AYL dwa pytania TomekZ14 1 1,395 07-08-2015 01:12
Ostatni post: sp6qkx
  4MOTION AWARIA bilacz 0 2,539 10-10-2012 00:12
Ostatni post: bilacz

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name