Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40)
|
10-02-2013, 00:27
Post: #1
|
|||
|
|||
Czujnik G40, polożenia wału ASZ
Witam wszystkich,
Problem polega na tym, że od pewnego czasu silnik wchodził w takie drobne drgania jednak nie wykazywał żadnych błędów. Otóż wczoraj sam zgasł i pokazał się błąd: Saturday,09,February,2013,22:42:10:55062 VCDS Version: Release 11.11.2 Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl Control Module Part Number: 038 906 019 BH Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1591 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 00020 VCID: 5EB82912DA2CB43 1 Faults Found 19463 - Camshaft Position Sensor (G40) P3007 - 35-00 - No Signal Jak rozumiem poleciał w kosmos czujnik położenia wału i chcę zapytać gdzie go zlokalizować ? Gdzie się on znajduje ? W różnych motorach jest inaczej montowany. Mój silnik to ASZ Auto pali ale trzeba kręcić kilka sekund aby zapalił, nie wiem czy można tak jeździć ale przeszkadza mi ta usterka i chcę to usunąć. Podobnego tematu nie znalazłem tu na forum |
|||
Reklama
|
|||
|
10-02-2013, 10:25
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
masz napisane wyraznie Camshaft czyli walek rozrzadu. PRzecież jest prawie na wierzchu jak sciagnies zpokrywe od paska rozrzadu. WOdac go odrazu. Kabelek idzie tu po d pokrywa wewnetrzna i masz tu pomierzy litrem oleju a alternatorem takie dwie wtyczkijedna siwa i jedna czarna. TO sa wtyczki od wlansie od czujnika walka rozrzadu i wału korbowego. We wszystkich tdi PD tak jest.
Zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz te kable i wtyczke bo moze poporstu z wiekiem zasniedzialo i nie łaczy. Zapewne masz problemy z odpalaniem co- dlugo kreci jak nie ma sygnalu z teog czujnika. |
|||
10-02-2013, 11:05
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
Tak właśnie jest do wczoraj palił na dotyk choć od czasu do czasu dziwnie silnik pracował jakby delikatnie przerywał, wczoraj sam zgasł i pali już tylko z opóźnieniem tak około 4 sekundy
|
|||
10-02-2013, 11:10
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
jak z opoznieniem to dlatego ze nie ma sygnalu od walka. Jakby nie bylo sygnalu od walu korbowego to by wcale nie odpalił.
Sprawdzaj kabloteke, popsikaj we wtyczki, sprawdz mocowanie tego czujnika, mozesz go oczyscic bo zazwyczjananim sie zbieraja opiłki itd. Wtyczke przy eCM tez mozesz rozpiąć i obadac. |
|||
|
10-02-2013, 22:11
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2013 22:13 przez Funny Boy.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
dziś zdemontowałem owy czujnik i wygląda jak z fabryki, styki czyste, żadnej korozji. Na portalu aukcyjnym zamówiłem drugi oryginalny za dobre pieniądze. Czy po montażu robi się jakieś adaptacje ? czy od razu wszystko wraca do normy ?
czytałem na innych forach, że ludzie mają kłopoty po wymianie nadal występuje problem, jak sprawdzić te trzy piny z instalacji ? i jak w warunkach domowych sprawdzić czujnik ? |
|||
11-02-2013, 07:31
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
najprostszym mierniczkiem lub zarowczka z bateryjka tez sprawdzisz. Zakaldasz nowy i jedziesz, nic nie trzeba robic.
|
|||
|
11-02-2013, 10:08
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
no nic dziękuję za cenne informacje, dam znać jak podmienię czujnik czy problem ustał
|
|||
11-02-2013, 19:03
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
Dziś zmierzyłem czujnik i instalację. I tak czujnik nie posiada oporu jakbym nie podłączał miernika natomiast w instalacji mam dwa napięcia około 5V i drugie z sygnału około 0.5-1V. Czy są to poprawne wartości ?
|
|||
12-02-2013, 22:53
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
Jestem po wymianie czujnika i niestety nic się nie zmieniło... Nie wiem jak szukać problemu ? Uszkodzona instalacja ? Mam jeszcze drugi błąd odnośnie czujnika oleju/temperatury w misce olejowej. Poza tym brak błędów. Auto nadal pali z opóźnieniem i pokazuje się olejarka na fisie z monitem oilsensor werkstatt
Czyżby rozrząd czy też instalacja ? Podmieniałem dziś sterownik silnika na inny bez immo i auto pali tak samo z opóźnieniem. Drugi czujnik wału korbowego działa ponieważ po odpięciu auto nie zapala. Po wymianie górnego czujnika na nowy z ASO nadal ten sam komunikat "NO SIGNAL" Podobno instalacja potrafi paść na zagięciach czy to prawda ? Posiada ktoś rozpiskę małej wtyczki od ECU aby na krótko doprowadzić sygnał z górnego czujnika położenia wałka ? |
|||
12-02-2013, 23:10
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ
odpinasz wtyczke od tego czujnika i mierniczkiem szukasz przejscia od pinu wtyczki czujnika do wtyczki od ECM ( komputera silnika). Pisalem chyba ze sprawdzamy wpierw instalacje. Zawsze ale to zawsze robi sie to co najprostsze i najtansze czyli wpierw kabloteka a pozniej podmianki czujników i komputerów.
|
|||
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju | pieczara | 6 | 133 |
17-03-2024 17:06 Ostatni post: Stefano |
|
Kontrolka ESP i błąd 01423 | Chmielu | 4 | 1,865 |
31-08-2021 23:38 Ostatni post: kalamb |
|
Ile pali TDI ? spalanie | sharan_97 | 597 | 509,719 |
21-12-2020 18:48 Ostatni post: Mazur1908 |
|
Ford Galaxy fl 1.9 tdi 115km auy błąd 01166 | marcincb9983l | 10 | 3,296 |
01-10-2020 10:19 Ostatni post: wesol |
|
Błąd 17569, lokalizacja czujnika temperatury? | ukciak | 8 | 4,947 |
30-09-2020 12:55 Ostatni post: ukciak |
|
AUY - bardzo ciężko odpala | nowy | 102 | 30,547 |
20-09-2019 10:23 Ostatni post: wesol |
|
Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN | Apbo | 2 | 1,608 |
16-09-2019 20:19 Ostatni post: Andstal |
|
jak zimny ciężko pali | monikapawel.c@wp.pl | 4 | 2,044 |
18-08-2019 19:13 Ostatni post: wesol |
|
Słabo pali po dłuższym trzymaniu na zaplonie | Niemago | 0 | 702 |
12-08-2019 18:02 Ostatni post: Niemago |
|
Ciężko odpala po tankowaniu Sharan 1,9 TDI 130 | Bross1981 | 0 | 1,085 |
11-02-2018 18:02 Ostatni post: Bross1981 |