Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
|
25-01-2016, 20:23
Post: #1
|
|||
|
|||
1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Witam, posiadam Forda Galaxy 1.9 TDI 110km z 1999 roku (MKI). Mam problem ze sprzęgłem. Moje pytanie, czy dałoby się zamienić koło dwumasowe na koło stałe z Golfa III?
|
|||
Reklama
|
|||
|
25-01-2016, 20:38
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Chodzi o jednomasę - tak.
|
|||
25-01-2016, 20:42
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
mozna zamontowac zestaw jednomasowy ale nie z golfa 3. Poprostu gofl ma inny wieloklin na tarczy sprzeglowej i nie podpasuje w SGA. Jedrek Z ostanio robil taki przeszczep. Musisz poszukac zestawu od sharana alhambry galaxy ale od wersji 90 konnej bo tam byl wlasnie taki jednomas. Wszystko podpasuje do twoejego 110 konnego AFN.
|
|||
25-01-2016, 22:24
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Witam.Śmiało zakładaj jednomasę-nic nie tłucze,nic nie zgrzyta a przy okazji dużo lepiej pracuje pedał sprzęgła-o 50% lżej niż na sprzęgle dwumasowym. Poszukaj gdzieś koła zamachowego od silnika 1Z do tego docisk i tarcza ze sprężynami i 23 zębami na wieloklinie i koniecznie zestaw śrub do koła zamachowego i docisku-od dwumasy nie pasują ani do koła zamachowego ani do docisku.Ja mam zestaw LUK-a a na allegro w międzyczasie oglądałem koło zamachowe od 1 Z za 100 zł a dodatkowo zestaw docisku i tarczy sprzęgła SACHS do silnika 1 Z za 420 zł-rzekomo ten zestaw jest "nie do zajechania" zakładają to taksiarze i ludzie ciągający przyczepy.
|
|||
|
12-02-2016, 18:30
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Witam, dziękuję za rady, samochód jest już po wymianie, zamontowałem jednomasę z sharana. Jednak nie działa tak idealnie, potrafi mocno hałasować podczas jazdy. Jakieś pomysły w związku z tym?[/align]
|
|||
12-02-2016, 18:44
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Czy halasuje podczas ruszania z obrotów jałowym do obrotów mniej więcej 2500? Takie jakby furkotanie słychać?
|
|||
12-02-2016, 20:14
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Witam>Praca silnika na kole jednomasowym jest całkiem inna.Inaczej silnik pracuje przy rozruchu i przy gaszeniu-odnośnie wibracji silnika na wolnych obrotach-u mnie jest tak samo jak przy starej dwumasie-natomiast całkiem inaczej pracuje skrzynia biegów-jest jakby trochę głośniejsza-w moim przypadku -szczególnie na 4 biegu w zakresie 1800-2000 obrotów przy rozpędzaniu jak mu dam "buta" to słychać przez chwilę takie lekkie rzężenie a po chwili jest spokój-jak wejdzie na wyższe obroty-ale tym się nie przejmuję-moja skrzynia to już chyba robi "pa pa"-nadaje się do kapitalnego remontu-a widać ,ze poprzedni właściciel mojego szarika też coś tam grzebał-gdzieś pogubił podkładki 0.5 mm pod bieżnie łożysk koła przekładni głównej -a dodatkowo -na przekładni głównej zębatkę mam przykręcaną na śruby a w oryginale powinna być nitowana na stalowe nity.
|
|||
12-02-2016, 20:25
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Tak ale ty Andrzej masz tarcze praktycznie nowa. Nie pamiętasz czy sprezynki na tarczy dawały ci się ruszyć, czy miały minimalny luz?
|
|||
12-02-2016, 22:05
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Witam.Tarcza sprzęgła nowa-sprężyny tarczy sztywne-nie dało się ich ruszyć -dlatego też chyba nie dzwonią na postoju-u mnie to ewidentnie hałasuje- rzęzi skrzynia biegów.Ale to dosłownie chwila- moment a na początku jazdy i pow.2000 obr.jest OK/ to tylko przy 4 biegu przy 2000 obr-takie chwilowe "przejście".Z tego co wyczytałem to dwumasa powinna tłumić drgania skrętne do 60 stopni-natomiast sprężyny tarczy sprzęgła jednomasowego tłumią drgania jedynie w zakresie 20 stopni-może to jest powodem głośniejszej pracy skrzyni- bo przebieg auta to też inna bajka-mój na pewno ma jakieś 500 tys.km jak nie lepiej.Sprzedający zapewniał mnie ,że wszystko jest oryginał-a tu okazuje się-sprzęgło robione,skrzynia biegów grzebana-zobaczymy co dalej.
|
|||
13-02-2016, 09:30
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: 1.9 TDI - wymiana dwumasy na sprzęgło stałe
Tak wychylenie w dm jest większe ale ile bywa w takim dm luzu jałowego? Czy to wielkość wychylu decyduje o tłumienie? Co stoi na przeszkodzie by i w tarczy zrobić więcej. Czemu nie zrobiono np tak by i duma miał wychylenie i tarcza skoro razem by miały te 80 stopni? Nie z wielkości rzecz wynika bo i tak dwumas wychyla się zazwyczaj dużo mniej. To tylko zakres maksymalny sprawdzany w imadle.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|