Ocena wątku:
Kat wtrysku silnik ASZ
08-12-2015, 00:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2015 00:50 przez peters.)
Post: #1
Kat wtrysku silnik ASZ
Witam serdecznie. Czy ktos mógłby mi powiedzieć jaki powinien byc kat wtrysku bądź pokazać gdzies na necie ( synchronizacja walka rozrządu do wału korbowego) tak go powinno brzmieć dla silnika ASZ ? Wiem gdzie należy to sprawdzic w BS. 01 engine silńik,08 blok,4 kanał,4 okno. Wg. Tego co zaobserwowałem to na zimnym jest taka wartośc -0,5 do -1. Wiem ze mam byc blisko wartości "0". Nigdy nie miałem sposobności sprawdzic na ciepłym silniku ,moze jutro jak wezme laptopa w droge i moze bedzie bliżej zera. I jeszcze jedno pytanie jak chce podejrzeć na wykresie wchodząc w Timing to nie moge znaleść tego silnika,sa inne np. AHU,AEY,AGP,AGR,AHF,ALH. Od czego to zależy ze jedni juz maja silnik na wykresie ktory chcą zdiagnozować a inni nie ? Mam VAG'a 311 i VCDS Lite 1,2 ? Jak ustawie obojętnie jaki silnik to wychodzi poza wykres,wiec tak nie moze byc i nic nie da radę podejrzeć na wykresie. Dzieki za pomoc. Poszukałem ze silnik z Vw Passata AVF i syncro oraz BLT miały po 131km wiec sprawdze czy bedzie moze któryś. I wszystko jasne https://pl.m.wikipedia.org/wiki/1.9_TDI.



Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
Reklama

08-12-2015, 02:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2015 02:12 przez Stefano.)
Post: #2
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Masz b. dobry wynik wskazań, czyli dobrze ustawiony rozrząd. Na idealne zero strasznie ciężko jest trafić.



Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
08-12-2015, 07:34
Post: #3
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
tu jest kat synchronizacji to nei to samo co kat wtrysku. Tu nic nie wyreguujesz kata wtrysku. Dla przypomnienia- moment i czas wtrysku steruje sterownik poprzez impuls elektryczny podany do pompowtrysku. Czyli wszystko jest regulowane w 100% elektrycznie. Ile bys nei krecil czymkolwiek chesz to wtrysku nie przyspieszysz. Komp ma w mapie zapisane kiedy ma podlac. Tylko zmiena w mapie zmienia moment wtrysku. To co ustawiasz to synchronizacja czyli zgranie zeby nie bylo tak ze mechanicznie krzywka walka dusi na pompke w pompowtrysku i jak jest odowiedni moment wtrysku to ECM puszcza impuls zeby dac paliwo. Tu hcodzi oto by nie bylo sytuacji takiej ze ecm daje impuls "dajemy paliwo" a nie ma cisnienia na sekcji pompujacej pompowtrysku. Dlatego tez wazny jest naciag na pompce czyli ta regulacja srubka imbusową na dzwigience na walku rozrzadu. Sam moment wtrysku jest regulowany przez ECM i bedzie mega pozny jak jedziemy spokojnie a bedzie mega wyprzedzony jak wcisniemy pedal gazu w podloge i zalezy tez od innych czynnikow jak chocby predkosci obrotowa silnika itd itd.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-12-2015, 11:37
Post: #4
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Dobrze koledzy a na druga czesc pytania jest ktos mi w stanie odpowiedziec ?
Odnosnie dlaczego nie mam wykresie silnika ASZ ? Tylko inne silniki ,zalezy to od wersji oprogramowania Vag 311,czy VCDS Lite ?



Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
08-12-2015, 18:47
Post: #5
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Kolego prosze cie nei bajeruj tutaj ze podpinajac auto z silnikiem ASZ masz mozliwosc wejsc w tdi timmening bo nie ma takiej opcji absolutnie. Ta opcja jest dostepna tylko dla silnikow VP. Poza tym tak jak wspomnialem w VPku sie reguluje kat wtrysku czyli tdi timmening a w PDku kąt synchronizacji czyli synchro angle. Nie myl tych dwóch pojęć.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-12-2015, 20:43
Post: #6
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
No to nie wiem,kilka razy wchodzilem tam gdzie w AFN i AXG sprawdzam na wykresie jaki jest kat wtrysku. Skoro nie mozna wejsc to dlaczego ja wchodze i dlatego pytam dlaczego nie ma tam silnika ASZ. A jak zapodam inny to wychodzi poza linie górna,dlatego postanowilem zalozyc ten temat,gdyz cos mi sie nie podoba. Moze mozna wejsc ale wychodza glupoty i dlatego jest taka reakcja Twoja Wesol !



Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
08-12-2015, 21:05
Post: #7
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Zrób scrina/fotke bo ja twierdzę ze nie ma takiej opcji by przy silniku ASZ był tdi timmening.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
08-12-2015, 22:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2015 22:20 przez tolus24.)
Post: #8
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Witam.

Sprawa jest bardzo prosta i nie ma się co spinać. Kolega nie może wybrać silnika ASZ w funkcji TDIGraph, żeby sprawdzić tzw. tdi timing bo tak jak pisze "wesol" funkcja ta dotyczy silników na pompie rotacyjnej VP, natomiast samo wejście w tą funkcję jest możliwe z poziomu bloków pomiarowych, bo używając vag-a czy vcds lite i wybierając 01Engine nie zaznaczamy jednocześnie jakiego kodu silnika "używamy", program wyszukuje nam tylko sterownik, a nie kod silnika i z nim się łączy i do TDIGraph zawsze nas przełączy, bo to jest poprostu kolejna funkcja programu, z której można skorzystać i dlatego, dopiero po wejściu w tą funkcję musimy wybrać konkretny kod silnika, który chcemy "obserwować", wybranie silnika innego niż mamy powoduje, że program pokazuje głupoty, które opisuje "peters". Ot cała filozofia.

Pozdrawiam
09-12-2015, 03:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2015 03:19 przez peters.)
Post: #9
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Dokopałem sie i znalazłem.
2.Kat początku wtrysku
• powinno się odczytać w trybie BS, czyli: silnik(001)->nastawy podstawowe(004)-> ustawiamy/wpisujemy blok 000-> GO! Lub gdy jesteśmy już w blokach wartości mierzonych pod wybranym blokiem np. naszym 000 to klikamy tylko „przełącz nastawy podstawowe (004)”

• UWAGA: dla PD silnik wejdzie w trybie BS na obroty 1407/min, będą migały świece żarowe oraz w zależności od fisu będzie informacja na desce o trybie serwisowym. W trybie BS dla VP, ECU tylko nie zwiększa obrotów silnika.

I. dla VP
 (AGP) -> 37 do 88 odp. 0 do 4 przed GZP
 (AQM) -> 25 do 125 odp. 1 za GZP do 7 przed GZP
 (AGR/ALH, AHF/ASV, ALE) -> 12 do 75 odp. 1 za GZP do 4 przed GZP
 (1Z/AHU ,AEY, AFN/AVG) -> 0 do 88

dla VP zalecany kąt ma być 49-54 -> powyżej przyśpieszony, poniżej opóźniony i lepiej go ustawić bliżej do 54 (czyli przyśpieszony) niż do 49 (opóźniony). Regulujemy przy rozrządzie kołem zębatym pompy paliwa. Taki kąt który mocno odbiega od zalecanego ustawienia (czyli od zalecanego 49-54), może się przyczynić między innymi do: słabego rozruchu szczególnie zimą, spadkiem mocy, głośną/twardą pracą silnika itp. Linki do lektury na temat poprawiania kąta wtrysku w VP:

 viewtopic.php?t=166146 - poprawka kąta wtrysku w VP (AGR/ALH, AHF/ASV)
 viewtopic.php?t=142235 - poprawka kąta wtrysku w VP (AFN/AVG).



II. dla PD
 (AJM/ATJ) -> 124 do 134 odp. 1 przed GZP do 2,5 po GZP
 (ATD/AXR) -> 113 do 133
 (AVB) -> 120 do 132
 (ASZ) -> 113 do 133
 (AVF/AWX) -> 113 do 133
 (ANU) -> 114 do 129
 (AUY) -> 120 do 132

Nie regulowany przez mechanika/vagiem i regulowany tylko automatycznie przez ECU

Czyli wszystko wiemy juz. Zródło jakby ktos chciał sie dokształcić gdyz wiedzy nigdy nie za duzo. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=1...3&start=14



Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.
09-12-2015, 07:43
Post: #10
RE: Kat wtrysku silnik ASZ
Tak tylko sie upierales ze masz na vagu tdi timening i chesz regulowac kat wtrysku i tylko braklo ci wyboru kodu silnika z tabelki. A nie ma poprostu opcji takiej bys wszedl w to i wybral nawet inny silnik jak AFN czy ASV podpinajac swojego ASZ'a. Nie ma takiej opcji bo podpinajac kabel pod auto po polaczeniu vag wykrywa z jakim autem ma do czynienia i widzi przecie kod producenta a vag nie da sie zrobic w bambuko. Poza tymnawet gdyby ktos inteligentny jakos zmodzil soft w sterowniku ( co wydaje mi sie nawet ze moze byc niemozliwe do wykonania) to i tak nie mial by jak pokazac odczytow takich z racji iz nie ma w ASZ'u pompy wtryskowej. To tak jakbys rzadal odczytu z czujnika walka rozrzadu w starszym tdi gdzie nie ma takieog czujnika i wpieral mi ze masz taki odczyt gdzie fizycznie taki czujnik nie wystepuje w tym silniku. Z czego niby mialby brac te info VAG w takim razie.

Co do tych wartoci odczytanych w tdi timmening to owszem idealnei to te okolice 50 jednostek ale dopuszczlany i prawidlowy zakre jest od 40 do 60. Ucelowac idelanie 49 czy 52 to prawie ze sie nie daje niekeidy. Lepiej ewentualnei tez czasami kuknac o ile jednostek sobie skacze ten parametr podczas pracy silnika bo duze skoki tez o czyms swiadczą co nie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dawka wtrysku tomtomkaz 22 7,031 20-02-2015 20:33
Ostatni post: tomtomkaz

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name