Ocena wątku:
Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
26-03-2019, 18:16
Post: #31
RE: Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
Witam.

Nie ma w grupie vag czegoś takiego jak "wyzerowanie" immo, takie coś było w starszych modelach Renault i podobnych z PSA, tu jest tylko immo off bądź, jak ktoś lubi się bawić, to "praca" na wyciągniętym wsadzie i wtedy można sobie zmieniać/"zerować" dowolnie, jednak po każdej zmianie trzeba przeliczyć sobie sumę kontrolną aby się zgadzała, a to jest trochę zabawy. Przy zewnętrznych puszkach immo, pin zawsze wyciągamy z puszki, a nie z ECU i wtedy dopasuje się wszystko. Niestety najczęściej problemy/"psikusy" sprawia sprzęt/oprogramowanie, dlatego nie zawsze się udaje, można mieć dwa identyczne auta i w jednym się uda, a w innym nie i nikt nie wie dlaczego tak jest, dlatego Ci co się tym zajmują na co dzień mają po kilka/kilkanaście wersji sprzętu/oprogramowania i zawsze którymś pójdzie. Tak off topic, często w Seatach (nie koniecznie Alhambra), jak nie mogłem się połączyć/zdiagnozować sterownika silnika ale nie tylko, nieoryginalnym interfejsem, to odłączałem radio i pomagało, nie pamiętam tylko czy jak było nieoryginalne, tak mi podpowiedział elektryk z Seata.

Pozdrawiam
 Thanks given by: DDiablo
Reklama

26-03-2019, 20:11
Post: #32
RE: Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
Tolus dlatego właśnie mówiłem o zerowaniu PINu w ECU a nie Immo ;-)
26-03-2019, 20:42
Post: #33
RE: Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
Trochę to kłóci się z moimi testami do tej pory. Chyba najlepiej będzie jak zrobię w tym ecu immo off, sprawdze czy mi odpali. Potem z ciekawości wrzucę wsad eepromu z ori ecu przez kabel commanderem, jeżeli odpali ok. Jeżeli nie zrobie to programatorem i sprawdzę. Jeżeli będzie ok to mam do zabawy ecu, jeżeli nie to będzie immo off na testowym, który głównie i tak jako backup będzie służył do czasu wrzucenia prawidłowej mapki. Immo off u mnie nie ma na bank na ori ecu. Puszka immo siedzi po deską, wiem bo jak rozbierałem konsole to była. Immo jest bo bez prawidłowego kluczyka gaśnie po 5 sekundach. Sprawa jest więc taka, że może na początku produkcji inaczej to było robione i pin zaciąga sobie z puszki czy jakoś tak, a potem wprowadzili modyfikacje i działa to jak np. w passatach.

Sytuacja jest podobna jak z modułem BSI, od 2003 wprowadzili moduł z możliwością zakodowania komfortowych kierunków, kontrola żarówek + zasada działania alarmu się zmieniła na całe szczęście. Przykład w BSI z 2001r alarm fabryczny jest rozbrojony kluczykiem (akcja jak w passacie B5, nawet gdzieś film krążył ). W nowszym module po przekręceniu kluczyka w zamku i otwarciu samochodu, do czasu odpalenia samochodu z prawidłowego kluczyka po chwili włącza się alarm i trzeba dezaktywować go pilotem - tak to powinno działać. Bo byle łach wyłamuje bębenek i alarm rozbrojony, co za helmut to wymyślił to nie wiem.

Wracając jednak do tematu, jeżeli mam zły kabel to wszystko wyjaśnia. Pytanie tylko dlaczego przebieg na ecu zgadza się zarówno przy odczycie vcdsem, programatorem i zwykłym starym kablem na rs232? We wszystkich przypadkach jest taki sam. Dla podsumowania kupiony ecu na którym robie testy jest wyciągnięty i bawię się nim na stole. Odczyt na ori ecu kablem kl na rs232 i commanderem był na samochodzie - efekty jak opisałem wcześniej Wink

P.S kalamb możesz mi podesłać ten plik, sprawdzę go w programie czy pokazuje prawidłowo czy nie, bo może trzeba inny program. Jak robiłeś odczyt? Na stole? Kablem zwykłym czy commanderem?



Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
26-03-2019, 20:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2019 20:55 przez kalamb.)
Post: #34
RE: Wymiana ECU, adaptacja, pin itp.
Na aucie commanderem 2.5 w programie edc 15 suite w zakładce eeprom edit pokazuje Immo VIN, VIN i sekret code tudzież zaptaszkowane Immo on zgodnie ze stanem faktycznym.
Kablem RS 232
W ramach eksperymentu mogę podesłać Ci eprom ze sterownika z końcówka FC (Sharan) i końcówka LR ( Galaxy) z zapisanym w EDC15 suite VIN Immo i pinem.
Podaj na PW adres e mail
 Thanks given by: DDiablo




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana siwy sil 133 35,736 30-01-2024 21:16
Ostatni post: 1robert
Information 2.0 TDI PD BRT - wymiana mustang727 5 1,026 14-08-2022 16:36
Ostatni post: wesol
  Wymiana sprzęgła - MkI 110KM kedzior04 22 17,576 05-04-2022 10:07
Ostatni post: wesol
  wymiana kompleksowa zest. sprzegla (2.0TDI/BRT) tom_dresden 5 1,494 01-09-2021 14:34
Ostatni post: krokodyl901
  Wymiana chłodnicy ToughMike 1 1,050 18-06-2021 15:57
Ostatni post: Brykas31
  AFN- Wymiana przewodu odmy? Grzesiek75 10 7,889 17-11-2019 18:10
Ostatni post: Dawid2542
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,518 09-11-2019 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp. wojci1 196 106,659 01-09-2019 15:37
Ostatni post: wesz82
  Katalizator - czyszczenie/wymiana/usunięcie/odkręcenie - problemy/uwagi z tym związane raventes 36 14,155 22-01-2019 13:00
Ostatni post: ULTRA
  1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana m-blue 21 9,449 05-08-2018 07:32
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name