Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Kontrolka ciśnienia oleju - świeci/mruga/problemy/działanie
|
25-05-2011, 15:09
Post: #1
|
|||
|
|||
kontrolka ciśnienia oleju mruga
Kontrolka ciśnienia oleju mruga kilka razy po zapaleniu. 2 -3 razy.
potem ok.1,9 tdi 110km olej 10W/40 Nie wiem o co chodzi auto jezdzi. co może być??? |
|||
Reklama
|
|||
|
25-05-2011, 21:01
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
Też tak czasem mam w swoim Sharanie z tym samym silnikiem, ale szczerze mówiąc nie zwracam na to większej uwagi. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie nie zawsze tak się dzieje, więc może od czasu do czasu jakiś paproch się pojawia? W każdym razie skoro gaśnie to jeżdżę
|
|||
25-05-2011, 22:12
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
Też tak robię.A o jaki patroch chodzi?
|
|||
26-05-2011, 07:52
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
Masz dwa wyjscia z tej sytuacji. Wymienic czujnik cisnienia oleju(nie jest drogi) bo lubi siadac i zapala sie wtedy kontrolka( czesty przyadek) ale mozesz tez zmierzyc- jesli masz czym- cisnienie oleju i bedzie widac. Nie polecam jazdy z tego typu dolegliwosciami. Chyba sobienie zdajecie sprawy czym to grozi. Powiem dobitnie- wymiana slupka silnika jesli sie zatrze a nawet przytrze. Czerwona kontrolka oleju powinna odcinac prace silnika. Za duzo silniow zatartych widzialem wlasnie z powodu takiego ze cos sie zapalilo a ziom zjechal niby tylko na parking( chyba 5 km) i silnik szmelc.
|
|||
26-05-2011, 11:26
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
Wesol nikt nie mówi tutaj o jeździe z zapaloną kontrolką. Tylko od razu po odpaleniu kontrolka gaśnie, zapala się na sekundę i gaśnie na dobre. Nie znam się na tym i nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale może w tej pierwszej fazie przez ułamek sekundy jest niższe ciśnienie oleju i stąd to mrugnięcie? W każdym razie nie pozwoliłbym sobie na jazdę z zapaloną kontrolką oleju
|
|||
26-05-2011, 16:17
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
Ale mi chodzi o to żę po zpaleniu silnika mrugnie dwa razy dosłownie,a potem gaśnie.Jaki czujnik za to odpowiada i gdzie go poszukać.
|
|||
26-05-2011, 17:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2011 17:19 przez wesol.)
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
(26-05-2011 11:26)snejku napisał(a): Wesol nikt nie mówi tutaj o jeździe z zapaloną kontrolką. Tylko od razu po odpaleniu kontrolka gaśnie, zapala się na sekundę i gaśnie na dobre. Nie znam się na tym i nie wiem jak to wygląda od strony technicznej, ale może w tej pierwszej fazie przez ułamek sekundy jest niższe ciśnienie oleju i stąd to mrugnięcie? W każdym razie nie pozwoliłbym sobie na jazdę z zapaloną kontrolką oleju To teraz sprawdz jakie cisnienie powinno byc oleju na biegu jalowym oraz sprawdz przy jakim cisnieniu czujnik alarmuje zapaleniem kontrolki. Zdziwisz sie bo palonca kontrolka oznacza praktycznie juz zgon silnika. Kontrolka gasnie juz przy cisnieniu 0,5 bara a cisnienie oleju w silniku na jalowych to nie mniej jak 1.5 bara. Dla mojego szarika to przy 2000 obr jest 2 bary ale np w benzynie jest praktycznie prawie od 2,7 do ponad 4 bary tez przy 2000 obr. Lampka zgasnie nawet jak panewki beda wywalone ze wal bedzie tlukł. Zapalenie sie tej kontroli sie nie lekcewazy. Jesli bedzie ponizej 1,5 bara przy obrotach powiedzmy 3000-3500 to daje reke uciac ze przytrze panewki jak nic. Kontrolka nawet nie mrugnie do samego konca. |
|||
26-05-2011, 21:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2011 21:46 przez red.)
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
kolego zainwestuj w filtr oleju MANN albo inny z droższych i "problem" zniknie
tańsze filtry mają to do siebie że kontrolka po odpaleniu mrugnie jeszcze kilka razy - nie jest to żadną wadą ani usterką |
|||
27-05-2011, 00:36
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
nie używajcie filtronu znam przypadek że filtr po założeniu zassało do silnika i remont silnika był robiony....
|
|||
27-05-2011, 10:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2011 11:23 przez daneczek76.)
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: kontrolka ciśnienia oleju mruga
Po pierwsze tak jak koledzy podaruj sobie filtrona po drugie mój kolega w ty samym silniku gdy używał leju 10w40 i gdy już był bardzo brudny(miał spory przebieg na tym oleju) też tak sie działo, najczęściej brudny za gęsty olej przyczyną.
Po wymianie na dobry półsyntety problem zniknął pojawiał sie tylko gdy juz trzeba było wymienić oliwę czyli przy około 10 tys na oleju. ale po namowach na 5w40 problem całkowicie znikną. Po prostu po przejechaniu dużej ilości km olej robi się gęstszy bo brudniejszy i może Smok(czytaj pompa zaciągająca olej) gorzej zaciągać szczególnie zimny nie nagrzany olej , już nie mówiąc w zimie to katorga dla silnika przy tym oleju o turbinie nie wspomnę. Wiedz że w zimie zanim olej dotrze do górnych partii silnika może minąć parę ładnych minut a to odbija sie na motorowni szczególnie na popychaczach które rano po odpaleniu potrafią charakterystycznie cykać. Reasumując: Zmieniaj oliwe z lepkości 10W/40 na 5W/40 jeśli motorownia w dobrym stanie. przy 10W/40 szybciejj turbina dostaje w dupe a i silnik dostanie w dupe w zimie.... przy 5W/40 lżejsza praca w zimie i lepsza pompowalność oleju - ochraniasz turbinę i silnik . |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|