Ocena wątku:
vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
18-05-2015, 21:26
Post: #1
vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
witam wszystkich
właśnie gazuję vr6 i tak się zastanawiam jak prawidłowo zamontować wkrętki w kolektorze? nie było by pytania jak by nie różna odległość zaworów od kolektora... gdzieś wyczytałem że stosuje się jakieś rurki... choć dla mnie to jakieś mało naturalne. nie chciał bym popełnić błędu. może ktoś już gazował takie auto.

proszę o podpowiedź

vw sharan 2.8 vr6 204km
Huh
Reklama

18-05-2015, 22:13
Post: #2
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
Hmm, temat z grubsza skomplikowany...
Kolektor w tym silniku ma jeszcze taką klapę sterowaną podciśnieniowo. Klapa otwiera swego rodzaju komorę rezonansową - podobno polepsza to spalanie... Podobno.

Ta klapa jest na "zakręcie" kolektora. Wkrętki powinieneś robić za klapą... Niestety aby to zrobić porządnie musisz zdjąć kolektor a aby zdjąć kolektor musisz zdjąć chłodnice... No taka zabawa :-( a i tak miejsca wiele mieć nie będziesz.

Jak już się wwiercisz to faktycznie, można założyć rurki, które doprowadzą gaz w okolice zaworu. Trudno tu mowić o naturalności 1 takie rozwiązanie i tyle.

Ja mam, jakby to rzec, totalne uproszczenie gazownika. Wkrętki nawiercone przed klapą, bo tak było gazownikowi wygodnie. Spece z LPG- forum za głowę się by złapali ale powiem tak - działa i to całkiem normalnie :-)

Wybór będzie należeć do ciebie.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
18-05-2015, 22:21
Post: #3
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
kolektor już zdjęty. myślałem by założyć podwyższenia wtrysku ale te co mam nie pasują zbytnio... Sad
szukam na ten temat w necie informacji i mało jest
nie chciał bym się uczyć na błędach heh
widziałem jedne zdjęcie z rurkami i strasznie mnie to zaciekawiło
18-05-2015, 22:31
Post: #4
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
Jakbym miał zdjęty kolektor to bym się pokusił o zamontowanie rurek.

W necie na temat samego silnika mało znajdziesz a jeszcze LPG do niego to już zupełna "pustynia". W Polsce, gdzie instalacje LPG się dobrze zadomowiły i jest sporo speców w tym temacie, VR6 jest tematem niszowym bo nikt tego u nas masowo nie sprowadzał.

Zrób rurki. Tylko zrób to solidnie bo jak przyjdzie robić poprawki to chyba padniesz wyjmując w razie czego kolejny raz kolektor. Skoro u mnie to działa, mimo błędów w montażu i nie jest źle to każdy pomysł zgodnie ze sztuką będzie na plus.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
21-05-2015, 08:30
Post: #5
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
właśnie zakończyłem montaż jak na razie wszystko wygląda bardzo obiecująco dziś testy drogowe Smile zastosowałem 3 rurki później wrzucę parę zdjęć auta i podzespołów.
Big Grin
21-05-2015, 09:34
Post: #6
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
Chętnie zobaczę, bo sam nosiłem się z zamiarem poprawy mojej instalacji ale skoro działa całkiem nieźle to jakoś nie miałem motywacji.

U mnie jest sterownik OMVL Dream, reduktor ACR01, wtryski RegFast. No i właśnie wkrętki w kolektor wstawione ponad klapą...
Muszę się trochę pobawić z regulacją bo przy dużym obciążeniu i wysokim biegu zaczyna się coś psuć bo pojawiają się wypadające zapłony więc musi albo przelewać albo niedolewać. Z tym, że są to sytuacje bardzo sporadyczne bo musi być szósty bieg i jazda pod na tyle stromą górę, że nie da się już utrzymać stałej prędkości na pełnym gazie.

Udało ci się odkręcić kolektor bez rozbierania pasa przedniego?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
23-05-2015, 09:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2015 09:10 przez dzyrek.)
Post: #7
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
montaż zakończony

zastosowaliśmy 3 rurki, które doprowadziły gaz bliżej wtrysku. Wszystko pracuje prawidłowo Big Grin
rurki razem ze specjalnymi gniazdami można kupić (choć też musiałem je delikatnie zmodyfikować gdyż wkrętki są w kolektorze od wewnętrznej strony zaraz przy listwie wtryskowej). rurki są plastikowe odporne na temp. i w miarę sztywne. widziałem gdzieś na jednym zdjęciu wykonane z miedzi... osobiście jakoś nie mam do tego przekonania. kolektor ma grube ścianki od środka więc bez problemu można tam zamontować wkrętki. jedyne utrudnienie że demontaż kolektora z montażem to duuuużo czasu Smile

teraz zostało układanie mapy Cool

zdjęcie

komputer stag 300 isa2
listwy ac bfc 2x3 (pracują bardzo cicho)
parownik tak samo ac bfc do 250km
zbiornik 72litry podwieszany

stag wprowadził fajną możliwość kalibracji z telefonu jest to niesamowicie wygodna opcja.
05-06-2015, 11:58
Post: #8
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
Właśnie dlaczego nie miedziane? Konsultowałeś się z jakimś specjalistą, czy sam to wykombinowałeś, bo osobiście nie podjąłbym się takiego montażu.



Chcesz dowiedzieć się ciekawych wiadomości na temat medycyny estetycznej? Sprawdź mój blog http://dermaprodukty.pl/
05-06-2015, 13:34
Post: #9
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
Jako przedłużki wkrętek w kolektor często stosują rurki z tworzywa sztucznego. Oczywiście na tyle często na ile w ogóle ktoś w takie wynalazki się bawi.
Widziałem i plastiki i miedź - powiem szczerze, że chyba wolałbym plastiki, są lżejsze.

Tak, też sobie pomyślałem, że jakby taka rurka miedziana miałaby w kolektorze odpaść... to może zrobić sporo bałaganu.

Dzyrek, udało ci się odkręcić kolektor bez rozbierania przodu (chłodnice itp)?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
06-06-2015, 11:57
Post: #10
RE: vw sharan 2.8 vr6 204km - jak prawidłowo zamontować wtryski?
hej
tak zjedliśmy kolektor bez demontażu przodu.
jedynie to konieczne jest usunąć wentylator.
powiem tak łatwo nie było Smile
jeżeli chodzi o miedź w kolektorze to zdecydowanie wolę plastik. miedź może narobić bałaganu jak coś puści....
jak by wszystkie wtryski były w jednej linii to nie musiał bym stosować rurek.
teraz zająłem się kalibracją. spalanie obecnie mi wyszło około 15L - 17L przy jeździe miasto trasa ( trasa dość dynamicznie )
no ale kalibracja jeszcze trwa Smile




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name