Ocena wątku:
VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
30-04-2015, 15:52
Post: #1
VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post tutaj.
Pytanie dotyczy komunikatu z vag-a (VCDS-lite 1.2) w zakładce 17-Instruments, blok pomiarowy 001 - "oil pr. 2 <min" - zdjęcie poniżej.
   
Komunikat znalazłem przypadkiem, na desce (pełny FIS) nie pokazuje się żadna informacja dotycząca ciśnienia oleju, vag też nie ma w pamięci takiego błędu. Na zimnym silniku oraz na ciepłym jak się doda troche gazu pojawia się o.k
   
Pytania:
1. Jeżeli ciśnienie jest za niskie to czemu nie ma informacji na desce?
2. Czy ta informacja o ciśnieniu w vagu pochodzi z tego czujnika na filtrze oleju?
2. Wie ktoś może jaki jest próg ciśnienia od którego czujnik informuje o błędzie?
Swoją drogą zrobie pomiar ciśnienia ale dopiero w przyszłym tygodniu i wolałbym wiedzieć czy do tego czasu lepiej nie jeździć autem.
PS. Olej wymieniłem miesiąc temu na oryginalny VW, przejechałem ok. 1000km.
Pozdrawiam
Reklama

30-04-2015, 16:09
Post: #2
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
kolego auta nie maja miernikow cisnienia oleju. to tylko czujnik wkrecony albo w blok albo na filtrze oleju ktory informuje tylko ze albo nie ma kompletnie cisnienia albo ze cos tam jest. Czujnik cisnia takowy spowoduje zapalenie lampki na szafie jelsi cisnienie spadnie jakos ponizej 0.5 czy 0.8 bara. Silnik zaciera sie juz ponizej jakos 1.4 bara. Owszme na jalowych cisnienie moze byc na silniku w zasadzie nei za wysokie ale wtedy te znie ma duzego obciazenia wiec tak nei szkodzi motorowni. Po dodaniu nawet odrobiny gazu cisnienei powinno podskoczyc na okolo 3-3.5 bara. Oczewiscie mowa o cisnieniu na silniku rozgrzanym bo na zimnym to nawet na jalowych bedzie spokojnie 3 bary. W pompie masz zaworek zwrotny, nadmaiarowy bo przy zimnym sielniku jesli by go nie bylo to by wyrwalo filtr oleju jakbys dodal gazu tak na 3000 obr na sto procent bo widzialem takie przypadki na wlasne oczy.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
30-04-2015, 19:11
Post: #3
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
Dzięki za szybkę odpowiedź.
(30-04-2015 16:09)wesol napisał(a):  kolego auta nie maja miernikow cisnienia oleju
Mój sharan na pewno nie ma miernika ciśnienia dlatego pisze o czujniku, ale są auta które mają mierniki i wtedy na desce jest normalny wskaźnik, taki jak np. temperatury. Tak miałem np. w Monterey'u. Inna sprawa to ich dokładność i to czy można na nich polegać.
Pytanie czy ktoś z was już przerabiał podobny temat i wie co to może oznaczać. Moim zdaniem są trzy możliwości:
1. Rzeczywiście ciśnienie jest za niskie na wolnych obrotach czyli zużyta pompa, zużyte panewki itd.
2. Czujnik ciśnienia niedomaga lub został "podrasowany" przed sprzedażą auta.
3. Zanieczyszczony silnik (smok, kanały olejowe itd) w wyniku zbyt rzadkich wymian oleju.
Co o tym sądzicie?
Wiele by się wyjaśniło gdy było wiadomo jak działa ten czujnik ciśnienia.
30-04-2015, 19:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2015 19:33 przez skimir.)
Post: #4
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
Zmierz ciśnienie oleju i wtedy się będziesz zastanawiać...
Równie dobrze ten błąd może wynikać z uszkodzenia kabloteki, zasilania jakiejś linii itp.

A czujnik ciśnienia działa jak czujnik - jest membrana napięta odpowiednią sprężyną i styki. Po przekroczeniu ciśnienia wywieranego na membranę styki zostają rozwarte (lub zwarte) - tyle.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
30-04-2015, 19:41
Post: #5
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
OPEL MONTEREY tak?? To tam miales wskaznik temperatury oleju nie cisnienia. Czujnik cisnienia oleju to typ membranowy, wkrecany. Dzial jak wlacznik czyli ma dwa stany jakby. Czyli niskie cisnienie to zwiera obwód a wyzsze niz zadany próg i obwód otwarty i lampka gasnie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
01-05-2015, 15:29
Post: #6
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
(30-04-2015 19:41)wesol napisał(a):  OPEL MONTEREY tak?? To tam miales wskaznik temperatury oleju nie cisnienia..
OPEL MONTEREY tak!! 3.5 benzyna ma czujnik ciśnienia oleju wyskalowany w kPa ale pewnie nadal nie dowierzasz wiec zdjęcie poniżej - prawy górny róg.
   
skimir działanie samego czujnika ciśnienia jest mi znane, miałem na myśli raczej jak są interpretowane jego sygnały w moim sharanie - kiedy (przy jakim ciśnieniu) zapala się czerwona kontrolka i dlaczego vag pokazuje ciśnienie poniżej min. a deska nie. Czy to jest normalne.
Znalazłem w etce dane czujnika 1,2-1,6 bar 1 styk. Jeżeli jest tylko jeden czujnik to powinny być możliwe dwa stany:
1. Ciśnienie poniżej minimum (w tym przypadku między 1,2 a 1,6 bar)- błąd na desce rozdzielczej który jest też do odczytania vagiem,
2. Ciśnienie powyżej minimum - żadnych błędów.
A jednak vag coś pokazuje i chcę się dowiedzieć co.
01-05-2015, 16:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2015 16:16 przez wesol.)
Post: #7
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
Nie chodzi o dowierzanie. Poprostu nie pamietam dokladnie jak to bylo w takim oplu bo naprawde nei czesto wjezdzaly do nas na serwis. Cos pamietam ze chyba w dieslach byl czujnik tez w tym miejscu ale od temperatury oleju. Zreszta sam zobacz jakie jest wyskalowanie. Piekilenie dokladne. Max to 1.5 MPa czyli 15 barów. Jak tu rozróznic cisnienie 1 bara od 2 barów??Znalazlem ze w takim opelku np 3.5 litra cisnienie oliwy ma byc od 4 do 5.6 bara na 3000 obr. Ale ile na jalowych to nie wiem. Nie wiem jak w takim 2.8 ale tdi PD maja z teog co pamietam tylko jedne czujnik i ma dwa stany. I tak dali chyba w miare wygorowane wartosci bo od 1.4 bara robi robote. Same czujniki w starszych autach maja dzialc juz od 0.3 bara co jest kompletnie idiotyczne. Ponizej 1 bara silnik sie zaciera. Niekotre silniki maja po dwa czujniki. Jeden na dole zazwyczja w okolicy filtra oleju a drugi dodatkowy wkrecany w glowice. Oczewiscie sa tez takie czujniki ktore poza sterowaniem kontrolki na szafie maja opornice i moga wskazywac doklandie wielkosc cisnienia. Tkai czujnik jest neico wiekszy. Poszukaj u siebie czujnika i jak jest nieco wiekszy to moze byc ze daje tez pomiar.

http://www.e-autoczesci.pl/produkt/72105...leju).html
czy moze taki:
http://www.e-autoczesci.pl/produkt/72098...leju).html



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
03-05-2015, 15:54
Post: #8
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
u mnie znalazłem tylko jeden czujnik ciśnienia (poprzednia wersja tego silnika miała dwa) taki jak na zdjęciu
   
Wg etki to nr 06A919081J a więc taki z drugiego linka. Zastanawiam się jaki wpływ na działanie tego czujnika może mieć nagar z oleju - jak wykręcałem czujniki położenia wałków rozrządu całe były pokryte grudkami zbrylonego szlamu. Jeżeli to samo jest na czujniku ciśnienia to otwór przez który działa ciśnienie na membranę może być częściowo przytkany i przekłamywać jego działanie. Jutro nie dam rady ale po jutrze spróbuję go wykręcić, oczyścić i ponownie zobaczyć co pokaże vag. Pomiar ciśnienia swoją drogą i tak zrobię.
03-05-2015, 16:22
Post: #9
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
wymienic czujnik zawsze mozesz bo to nie majatek a jakas juz pewnosc bedzie ze to nie czujnik.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
09-05-2015, 22:46
Post: #10
RE: VR6 AYL - oil pr. 2 <min.
wracam z tematem ponownie. Ciśnienie zmierzone:
1. bieg jałowy - 1.2 bar (zdaniem mechanika ok)
2. 1500 rpm - 1,7 bar (jw)
3. 2000 rpm - 2,5 bar - tu mechanik powiedział że "trochę za mało ale przy lekkim zwiększeniu obrotów jest ok."
4. od 3000 rpm do 5 bar.
Wie ktoś może jakie są prawidłowe wartości ciśnienia przy tych obrotach?
Odnośnie komunikatu w vagu, że ciśnienie jest poniżej minimum powiedział że to oznacza że jest poniżej dwóch barów bo komunikat brzmi "oil pr. 2" - nie do końca to do mnie przemawia. Co wy na to?




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name