Ocena wątku:
AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
24-01-2015, 13:26
Post: #1
AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
Witam

Zakończyłem moje boje z wymianą zębatki łańcucha rozrządu. Wszystko póki co OK, silnik odżył...

Nie wiem czy czegoś nie zepsułem po drodze bo po przejechaniu 20 - 30km włącza się kontrolka check engine. VAG "mówi" - EVAP - nieprawidłowy przepływ - błąd sporadyczny.

Jak najlepiej zdiagnozować przyczynę? Dziś sprawdziłem czy te wszystkie wężyki są podłączone - wygląda na OK. Może jakiś newralgiczny punkt?

Z tego co pamiętam z zaworu EVAP idzie wężyk do kolektora ssącego a z tego wężyka odchodzi drugi cienki i łączy się chyba z wężem odmy... albo trafia do węża Od EGR... Nie zwracałem szczególnie uwagi na tą rurkologię za kolektorem.
Może tam tkwi błąd?

Wydaje mi się również, że po robocie częściej na wolnych obrotach włącza się pompa SAI (jak u was ona działa). Doładowuje przez chwilę i później cisza.

Masakra z tymi ekologicznymi fiuczerami :-(



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Reklama

24-01-2015, 14:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2015 14:12 przez wesol.)
Post: #2
RE: AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
Jesli czegos nei pomyliles kolego to system EVAP to uklad odpowietrzania par paliwa z baku. Czyli nie ma tak jak kiedys bylo w fiacie 125 ze zbiornik mial wezyk ktory sie laczyl z atmosferą i pary paliwa wynikajace z roznicy cisnien w baku zaleznie do temperatury itd lecialy sobie w kosmos. Ekolodzy sie na to nie zgodzili i wymusili by te pary paliwa kierowac najlepiej w uklad dolotowy. Tak wiec watpie by wezyki byly spiete do EGR czy cos w tym stylu. Powinien byc zatem wezyk od zbiornika paliwa do komory silnikowej i tam jakis elektrozaworek sterowany przez ecm i dalej wezykiem podpiecie pod przepustnice lub kolektor dolotowy. Tak to pryznajmniej pamietam z opelków w ktorych dosc duzo grzebalem. Nawet pare przypadkow zapchania sie króćca w przepustnicy mialem i taki stosowny blad. Wietrze ze wezyki sa zle podpiete. A i zapomnialem po drodze tego wezyka od baku jest pochlaniacz par w postaci puszki z weglem aktywnym.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
25-01-2015, 03:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2015 03:03 przez sp6qkx.)
Post: #3
RE: AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
W etka online - jest rozrysowany cały EVAP Sytem w AYL . Gdy robiłem rozrząd przy okazji dokładnie sprawdziłem te rurki - okazało się że jedna w tylnej części silnika była przetartą , po paru miesiącach pojawił się sporadyczny problem z EVAP błąd - zły przepływ ,
po dokładnej analizie okazało się że przycinał się zawór elektryczny - po przedmuchaniu sprężarką i umyciu w alkoholu Izopropylowym
problem ustąpił .
Co do pompy SAI Czasem się włączy ale nie nie często najczęściej jak jest zimny silnik i pracuje na wolnych obrotach ,
co ciekawe zaobserwowałem jak jestem w dość wysokich górach im wyżej tym częściej się włącza
prawdopodobnie wpływ ma mniejsza ilość tlenu oraz ciśnienie atmosferyczne

Pozdrawiam ..



25-01-2015, 12:25
Post: #4
RE: AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
Mówisz o tym zaworze za puszką filtra powietrza?
Swoją drogą, nie wiem po co tam namieszali z tymi rurkami. Dostęp kiepski, nic nie widać, rękę ciężko włożyć...

Gdzie jest ta etka online?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
26-01-2015, 02:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2015 02:08 przez sp6qkx.)
Post: #5
RE: AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
Tak za obudową filtra powietrza - dostęp jest kiepski ale jeśli ma się więcej czasu można zdemontować osłony wycieraczek oraz wycieraczki wraz z całym mechanizmem - wtenczas robi się tam sporo miejsca a przy okazji przeczyścić i przesmarować mechanizm wycieraczki by dłużej służył Smile , co do etki było pisane już na forum ale ok - podaje link http://ifinterface.com/page/page3.php wciskamy CARPROG2
i wybieramy auto jakie nas interesuje np SHA (sharan) i rocznik . ( mi najlepiej chodzi pod przeglądarką Firefox )

Pozdrawiam



26-01-2015, 12:30
Post: #6
RE: AYL - Zemsta ekologów - błąd EVAP
Niestety z tej ETKI nie widać dokładnie co i jak..

Trochę poprawiłem wężyki, docisnąłem. Zrobiłem ok 100km nie świeci "check".
Zobaczymy. Jak zaświeci to faktycznie może będzie warto zen zaworek przeczyścić.

Co do SAI to też nie zawsze się włącza. Jak już to przy uruchomieniu silnika i czasem gdy zejdę z obrotów na jałowe.

Kiedyś jeszcze miałem jeden temat do ogarnięcia - wywalało błąd składu na drugiej lambdzie. Widziałem, że robią takie przejściówki oddalające lambdę od strumienia spalin. Działa to?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  01249 - Błąd damiann1990 3 972 23-07-2022 10:19
Ostatni post: damiann1990
Video Adaptacja przepustnicy 2.8 VR6 błąd... Homer1987 2 1,129 05-02-2021 15:29
Ostatni post: Homer1987
Heart Sharan 2.8l problemy z rozrządem/błąd wałka/wałków itp. sp6qkx 124 71,015 28-06-2020 12:27
Ostatni post: Maniek1214
  ADY - błąd 00515 czujnik Halla i odciecie przy 4500 obr walus501 12 10,148 01-02-2018 17:11
Ostatni post: muzyk411
  2.8 VR6 Zawór EVAP Dima76pl 3 2,060 24-01-2018 23:24
Ostatni post: tolus24
  Sharan 2.0 ADY błąd 00525 dyfer 20 26,881 29-10-2017 13:10
Ostatni post: tolus24
  Błąd 16795 - 1.8 T jarko_mm 12 4,888 11-11-2015 11:20
Ostatni post: misiek19812
  AMY V6 LPG Automat - Zimny gaśnie na D, błąd 00260, jakie koszty naprawy hakx 0 1,658 03-12-2014 20:10
Ostatni post: hakx
  ADY - błąd 537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość górna lupek83 1 2,623 08-11-2014 17:19
Ostatni post: majkelos30
  2.8 V6 bład 16395 Sigma_74 4 4,127 17-08-2014 22:16
Ostatni post: Sigma_74

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name