Ocena wątku:
Upgrade dogrzewacza do postojowego (D3WZ)
06-01-2016, 12:18
Post: #51
RE: D3WZ - Przeróbka na postojowe
Dzięki! Smile
Reklama

22-11-2016, 01:29
Post: #52
D3WZ -prośba o sprawdzenie poprawności rozbudowy
Witam.
To moje pierwsze zapytanie na tym forum, jednak wiele cennych informacji zawartych w dziale pozwoliło mi skutecznie "obudzić" mój dogrzewacz i zachęciło do próby rozbudowy.
Jako, że jestem zupełnym laikiem w sprawach elektrycznych proszę o zweryfikowanie zebranych z tego forum danych, abym przez moje braki nie doszło do tragedii Wink
Po kolei. Moje auto to saet alhambra '98 1,9tdi 110KM. Mam zamontowany fabrycznie dogrzewacz D3WZ i klimatronic 2-strefowy.
Chciałbym sobie możliwie najbardziej uprościć podłączenie elektryczne więc znalazłem taką oto gotową wiązkę do rozbudowy
http://allegro.pl/eberspacher-d5wz-wiazk...31186.html
podobno po dodaniu jakiegoś kabelka będzie pasowała do mojego D3WZ.
Wpina się ją między wtyk i gniazdo zaraz przy piecu i ta wiązka już steruje dodatkową pompką i wentylatorem na nagrzewnicy.
Jak dobrze zrozumiałem treść innych wątków mając klimatronica powinienem podłączyć +12V na pin 20 w panelu klimy i dodatkowo +12V na bezpiecznik 22.
1. Czy mogę te 12v wziąć z nowej wiązki z kabelka przewidzianego do wentylatora? Tam plus będzie się pojawiał po ustalonym czasie włączając zasilanie już po wstępnym podgrzaniu płynu w układzie (a może klimatronic sam dobiera czas włączenia i prędkość wentylatorów do temperatury i zbędna jest dodatkowa zwłoka?)
2. Czy dokupując oryginalny 4-przyciskowy zegar nad lusterkiem mógłbym sterować ogrzewaniem postojowym? We wtyku do mojego zegara są zajęte wszystkie piny, łącznie z tym sygnałowym opisanym jako KL S, który gdzieś się "chowa" pod podsufitką. Gdzie go mogę znaleźć i czy później mogę go wykorzystać? W ostateczności oczywiście pójdzie jakieś inne sterowanie.