Ocena wątku:
Upgrade dogrzewacza do postojowego (D3WZ)
06-01-2016, 12:18
Post: #51
RE: D3WZ - Przeróbka na postojowe
Dzięki! Smile
Reklama

22-11-2016, 01:29
Post: #52
D3WZ -prośba o sprawdzenie poprawności rozbudowy
Witam.
To moje pierwsze zapytanie na tym forum, jednak wiele cennych informacji zawartych w dziale pozwoliło mi skutecznie "obudzić" mój dogrzewacz i zachęciło do próby rozbudowy.
Jako, że jestem zupełnym laikiem w sprawach elektrycznych proszę o zweryfikowanie zebranych z tego forum danych, abym przez moje braki nie doszło do tragedii Wink
Po kolei. Moje auto to saet alhambra '98 1,9tdi 110KM. Mam zamontowany fabrycznie dogrzewacz D3WZ i klimatronic 2-strefowy.
Chciałbym sobie możliwie najbardziej uprościć podłączenie elektryczne więc znalazłem taką oto gotową wiązkę do rozbudowy
http://allegro.pl/eberspacher-d5wz-wiazk...31186.html
podobno po dodaniu jakiegoś kabelka będzie pasowała do mojego D3WZ.
Wpina się ją między wtyk i gniazdo zaraz przy piecu i ta wiązka już steruje dodatkową pompką i wentylatorem na nagrzewnicy.
Jak dobrze zrozumiałem treść innych wątków mając klimatronica powinienem podłączyć +12V na pin 20 w panelu klimy i dodatkowo +12V na bezpiecznik 22.
1. Czy mogę te 12v wziąć z nowej wiązki z kabelka przewidzianego do wentylatora? Tam plus będzie się pojawiał po ustalonym czasie włączając zasilanie już po wstępnym podgrzaniu płynu w układzie (a może klimatronic sam dobiera czas włączenia i prędkość wentylatorów do temperatury i zbędna jest dodatkowa zwłoka?)
2. Czy dokupując oryginalny 4-przyciskowy zegar nad lusterkiem mógłbym sterować ogrzewaniem postojowym? We wtyku do mojego zegara są zajęte wszystkie piny, łącznie z tym sygnałowym opisanym jako KL S, który gdzieś się "chowa" pod podsufitką. Gdzie go mogę znaleźć i czy później mogę go wykorzystać? W ostateczności oczywiście pójdzie jakieś inne sterowanie.
3. Czy mechanicznie mogę po prostu wpiąć pompkę do układu przed piecem, czy muszę ten układ bardziej rozbudować? Bardzo proszę o podpowiedź, w którą stronę powinna pompka tłoczyć czynnik chłodzący? Wiem, że to już było dokładnie opisane, ale natknąłem się gdzieś na info, że przy dogrzewaczach i przy pełnym ogrzewaniu kierunek jest odwrotny Huh
4. Na dodatek chciałbym to wszystko podłączyć do zasilania pod siedzeniem pasażera (jeżeli takowe się znajduje w mojej wersji budy). Widziałem tam tylko jakiś bezpiecznik bez żadnego przekaźnika. W przyszłości bliższej lub dalszej może pokusiłbym się o podłączenie pieca przez drugi akumulator -ale to raczej już jakiś elektryk się tym zajmie.

Bardo prosiłbym o w miarę nieskomplikowaną odpowiedź bo naprawdę jak widzę trzy żyły w przewodzie, który muszę podłączyć, to dzwonię do elektryka Confused Za podłączenie przekaźnika, diody czy bezpiecznika nawet bym się nie próbował zabierać Confused

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
22-11-2016, 03:47
Post: #53
RE: D3WZ -prośba o sprawdzenie poprawności rozbudowy
Chyba tak łatwo ci nie pójdzie. Pompki nie ma, trzeba ją dokładać. Instalacji do zegara sterującego nie ma. Instalacji do aku pod siedzeniem nie ma. Aku też nie ma. Pod siedzenie wchodzi bardzo płaski akumulator - nietypowy. Generalnie rozbudowa samemu to fajna zabawa, ale minimalne pojęcie z elektryki trzeba mieć.



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
22-11-2016, 10:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2016 10:26 przez mamwi.)
Post: #54
RE: D3WZ -prośba o sprawdzenie poprawności rozbudowy
Zobacz sobie moją przeróbkę
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7476
Climatronic niestety nic sobie nie steruje. Po przejściu w tryb HE (pin 20 w kostce) włącza się grzanie na maksa i wiatrak ze średnią mocą. Jeżeli zrobisz postojowe na aku rozruchowym, to możesz się zdziwić, że zabraknie prądu na odpalenie samochodu. Jeżeli akumulator masz w średnim wieku to nawet 10 - 15 minut pracy przy ujemnej temperaturze wystarczy, żeby go zdoić na tyle, że nie odpalisz silnika. A głównym głodomorem jest wentylator. Ładowanie dodatkowego akumulatora trzeba zrobić na przekaźniku, żeby nie ciągnęło prądu na rozruch.
Ten kabelek co masz w linku ma to samo co moje rękodzieło oprócz regulacji temperatury no i kosztuje więcej niż cała moja przeróbka. Jak dobrze pamiętam, to D5 ma we wtyczce zasilanie pompki płynu i diagnostykę, a D3 nie. I to cała różnica. Jak chcesz się dowiedzieć profesjonalnych szczegółów to zadzwoń do Stefano
Popatrz ceny zegarów sterujących - ze dwie stówy musisz dać, plus pompka wody plus wiązka i masz 500+ niewyjęte. A to tylko same części. Natomiast prosty termostat z wyświetlaczem kupisz za kilkadziesiąt zł np. http://archiwum.allegro.pl/oferta/termos...5643.html. (szkoda że jak robiłem swoje to czegoś takiego nie znalazłem). Reszta to radosna twórczość własna a'la Adam Słodowy, jak to bardzo trafnie określił któryś z kolegów Big Grin
A swoją drogą, ja nawet nauczyłem się płytki trawić na potrzeby projektu. Poczytaj w necie, podłączenie przekaźnika czy diody to nie żadna czarna magia. Jak umiesz używać miernika to sobie poradzisz.



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
22-11-2016, 11:20
Post: #55
RE: D3WZ -prośba o sprawdzenie poprawności rozbudowy
Weź sobie jakiś stary akumulator, trochę jakichś kabli, ze dwie żarówki, przekaźnik na 12V i się pobaw. Jedyne co możesz zepsuć to stopić izolację na przewodach, jak zrobisz zwarcie Tongue



Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
22-11-2016, 21:59
Post: #56
RE: D3WZ -prośba o sprawdzenie poprawności rozbudowy
Dzięki mamwi za zainteresowanie i konkretne wskazówki. Niestety ze względu na pracę i obowiązki mogę odpisywać tylko wieczorami.

Wygląda na to, że wiązka z aukcji jest faktycznie niepotrzebna.
Opóźnienie wyłączenia pompki z powodzeniem zastępuje oryginalny sterownik pieca, który po wyłączeniu jeszcze przez chwilę przedmuchuje i wychładza palenisko.
Proponowane przez Ciebie rozwiązanie załączania obiegu climatronika/dmuchawy przez termostat po uzyskaniu zadanej temperatury jest chyba dużo lepszym i energetycznie ekonomiczniejszym rozwiązaniem.
Pozostaje sprawa jakiejś diody zabezpieczających cofaniu się sygnałów załączających piec (cokolwiek to znaczy).
Jeżeli ktoś wie jak taką wiązkę zrobić (odpowiednie przekroje, przekaźniki, bezpieczniki i zarobione końcówki) chętnie zapłacę. Dla elektryka to pewnie banał, a dla mnie Himalaje.

Nawiązując jeszcze do podłączenia oryginalnego zegara sterującego ogrzewaniem. Nie chodzi o koszty bo używany zegar kosztuje podobnie jak te dodatkowe. Wygląda na to, że u mnie wiązka zawiera przewód, który oryginalnie daje sygnał sterujący i po prostu chciałem go wykorzystać.

Podłączeniem całej elektryki i tak pewnie zajmie się znajomy elektryk samochodowy, jednak nie ma on wystarczającej wiedzy na temat działania dogrzewaczy. Dlatego proszę o pomoc w rozkminieniu jak to wszystko ma być połączone, żeby zadziałało.

Proszę o sugestię i konstruktywne komentarze. Jeżeli proponowany przeze mnie w pierwszym poście sposób jest z założenia błędny to proszę o wyjaśnienie, w którym miejscu i jak można to rozwiązać lepiej.
15-02-2017, 01:46
Post: #57
RE: D3WZ - Przeróbka na postojowe
Czcigodni,

mam pytanka odnośnie Alhambry 1999r, piec D3WZ.

Mam ja zegarek nad szybą bez obsługi ogrzewania postojowego (nie ma on 1 pinu odpowiedzialnego za uruchamianie pieca). Natomiast wtyczka do tegoż zegarka ma wszystkie kabelki łącznie z tym, który wchodzi na ten pusty pin w zegarku.

Pytanie:
Jeśli kupię na szrocie zegarek z obsługą postojowego, to będzie on sterował tym ogrzewaniem?

... jeśli oczywiście zamontuję sobie pompkę obiegową (no właśnie - jak ją wpiąć wtedy elektrycznie?).

Bartek




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Thumbs Up NAPRAWA dogrzewaczy, ogrzewania postojowego - Stefano - kom. 601 052 155 sharanista 260 156,168 20-10-2022 15:19
Ostatni post: M@niek01
  Demontarz dogrzewacza bialekmleko 4 1,049 16-07-2022 00:20
Ostatni post: Stefano
Question Dymienie z dogrzewacza ENDRJU222 195 125,607 22-10-2021 20:39
Ostatni post: gumis252
  Pilot do ogrzewania postojowego necik 7 2,590 06-12-2020 19:10
Ostatni post: Stefano
  wpięcie oryg. sterownika z pilota do dogrzewacza? m-blue 6 3,326 26-03-2020 16:22
Ostatni post: wesol
  Problem Dogrzewacz D3WZ Alhambra 1999 r Szybki 20 6,749 18-12-2018 18:54
Ostatni post: DDiablo
  zapach spalin od dogrzewacza. daneczek76 30 18,908 11-03-2018 18:28
Ostatni post: wesol
  Po ilu km grzeje w aucie/sprawność/działanie dogrzewacza weber2000@wp.pl 39 11,664 21-09-2017 23:57
Ostatni post: Stefano
  Zegar sterujący dogrzewacza-działanie/problemy wgali 9 5,971 22-07-2017 21:24
Ostatni post: manfred12a
Sad Złamany Króciec trójnik Dogrzewania postojowego Woyas 9 3,192 09-05-2017 18:35
Ostatni post: marcyb3

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name